Iz dječije perspektive

Školsko testiranje u SAD-u

Kad djeca sama prepoznaju šta je u njihovom interesu

Školegijum redakcija

29.07.2016

U martu 2015. godine, Sydney Smoot, tada učenica četvrtog razreda osnovne škole u Brooksvilleu (SAD), na sastanku vijeća direktora škola okruga Hernando na Floridi podijelila je svoju zabrinutost u vezi s državnim testiranjem. Svojim je govorom oduševila mnoge jer pokazuje, s obzirom na svoje godine, izuzetnu samosvijest i upućenost u obrazovni proces. Objavljujemo prevod njenog govora i dajemo link na videozapis.

Pozdravljam članove i članice školskog odbora.

Sa vama želim podijeliti svoju zabrinutost u vezi sa standardnim testiranjem u Floridi. Samu sebe smatram dobro obrazovanom mladom ženom. Ali, prema ovom testiranju, moje petogodišnje obrazovanje, ni to što sam svake godine bila učenica generacije, nije bitno. U njemu sam predstavljena tek kao broj. Jedan će test odrediti da li sam uspjeh ili neuspjeh, na osnovu broja u jednoj rubrici. Rezultate tog testa, koji se polaže na kraju školske godine, nećemo vidjeti ni ja ni moja učiteljica sve dok se škola ne završi. Mislim da ovo testiranje ne može procijeniti kakva sam ja učenica. Ono ne uzima u obzir moje znanje i vještine, nego samo njihov djelić.

Evo šta mene brine:

Prije svega, ne sviđa mi se što moramo potpisati formular u kojem stoji da sa roditeljima ne smijemo razgovarati o testu. Meni to nije prirodno jer imam pravo sa svojim roditeljima razgovarati o svemu što ima veze sa školom i mojim obrazovanjem.

Drugo, zašto moramo raditi test koji nije prethodno testiran i provjeren sa đacima ove države?

Kako će onda taj test tačno i pouzdano utvrditi koliko ja znam? Zašto se cijelu godinu brinemo i pripremamo za jedan test kada možemo tokom cijele godine raditi testove koji će ocijeniti naše znanje? Ja mislim da se trebamo testirati na početku, na sredini i na kraju školske godine, kako bi se naše znanje tačno izmjerilo.

Treće, stres i pritisak koji test izaziva kod mene a, sigurna sam, i kod ostalih đaka, jednostavno nije zdrav. Nije logično da se toliko energije ulaže u jedan test, kad je škola mjesto gdje treba da učimo i da se zabavimo. Čak se i odmori između časova, na kojima bismo trebali da odahnemo, koriste kako bi se vježbalo za test. Zbog toga vas, dame i gospodo iz školskog odbora, preklinjem da danas okončate ovakvu vrstu testiranja koja nije pogodna ni za škole, ni za nastavnike i nastavnice, ali ni za đake! Roditelji i đaci, obratite se guverneru države u kojoj živite i zahtijevajte da se zaustavi ovo standardizirano testiranje. Najljepša vam hvala što ste me saslušali!

Video na engleskom možete pogledati ovdje.

Prevela: Merima Dervišić

 

Najnovije

Priča

Mjesto za svakog

Denis Suljaković, Zerina Hadžić

Priča

Kuraž

Almina Džunuzović

Priča

Carevo novo ruho

Zerina Hubjer

Bosanski, hrvatski, srpski

Jezik ne zovem, on sam dođe

Hana Huskić

Pitalice

Želim da me pitaš…

Anes Osmić