E-espresso

Bicikli koji život znače

22.11.2016

Bicikli spašavaju obrazovanje u kenijskim selima

Foto: Andrew Dressel

Ovog ljeta smo imali priliku pročitati vijest o uspješnom projektu organizacije World Bycicle Relief koja je, u okviru projekta Bicikli za osnaženje u obrazovanju, donirala bicikle đacima, nastavnicama i drugom školskom osoblju u ruralnim područjima Afrike.

Bicikli su tako posebno dizajnirani za nepristupačniji teren na kojem se putuje do škole, sastavljaju se u lokalnim zajednicama, gdje se i odlučuje kome su najpotrebniji. Njihovo se korištenje nadgleda – svako ko zaduži bicikl potpisuje ugovor o njegovoj upotrebi, pohađa mali kurs sigurnosti vožnje i obavezuje se da će redovno prisustvovati nastavi. Već nekoliko godina uzastopno, podaci pokazuju, đaci koji koriste bicikle imaju bolje ocjene i manji broj izostanaka. Bicikle može koristiti i njihova porodica, naravno, dok ne traje nastava, pa je recimo izvještaj iz 2012. godine pokazao kako se broj djece mlađe od 5 godina udvostručio kada je u pitanju broj pregleda i vakcinacija u lokalnim bolnicama jer su majke koristile bicikle kao prijevoz.

Na stranici ove organizacije vidimo da je do sada dodijeljeno 24.212 bicikala, ali i to da je oko 70% njih otišlo djevojčicama.

U kući gdje ima i muške i ženske djece, muška će se probuditi i spremiti za školu, dok ženska moraju prvo završiti obaveze koje imaju u kući i tek onda se pripremiti za školu, kaže Judith Okungu, članica organizacije World Vision, partnerske organizacije u ovom projektu. Drugi problem jeste to što veliki broj djevojčica pristaje na seks kako bi platile osnovne troškove života (kao što je prijevoz do škole), jer su njihove porodice jednostavno presiromašne, dodaje ona. Teško je djecu zadržati u školi kada moraju rano stupiti u brak ili zarađivati novac kako bi prehranila porodicu.

Dobra vijest jeste da ovi bicikli vremenski skraćuju put do škole za 75%, ali i da djevojčicama koje su već prisiljene na brak ili su već postale majkama također pružaju priliku da nastave školovanje.

Tekst na engleskom možete pročitati ovdje.

Prevela: Merima Dervišić

Školegijum redakcija