E-espresso

Roditelji u Španiji štrajkuju zbog zadaće

16.12.2016

Novembar je u Španiji bio mjesec inicijative koju je pokrenulo Udruženje roditelja đaka u Španiji, pozivajući sve roditelje čija djeca pohađaju državne škole da bojkotuju zadaću koja je djeci određena za vikend.

Yrjö Ollila: Hearing the Homework

U ovoj zemlji, kada je obrazovanje u pitanju, izgleda kao da zdrav razum više ne postoji. Naš sistem obrazovanja je takav da djeca više nemaju slobodnog vremena, rekao je Jose Luis Pazos, predsjednik Udruženja.

Škole porodicama daju zadatke koje ne bi smjele i zbog toga su roditelji postali nastavnici/e. Djeca u srednjoj školi često za školu odvajaju do 60 sati sedmično. Ova praksa počinje već od uzrasta od 3 do 6 godina, kada im se daje 30 minuta zadaće svaki dan. Za nas je to neprihvatljivo, dodao je.

Pitanje zadaće već dugo predstavlja problem za neke roditelje u ovoj državi. Prema podacima kojima raspolaže Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj, petnaestogodišnjaci i petnaestogodišnjakinje su 2012. godine u Španiji imali 6,5 sati zadaće sedmično, dok je prosjek zemalja članica ove organizacije bio 4,9 sati sedmično.

Prema podacima PISA izvještaja, Španija je na 11. mjestu po obimu zadaće koja se daje đacima u državnim školama, a podaci iste organizacije pokazuju kako više zadaće ne znači i bolje rezultate: đaci u Španiji redovno pokazuju loše rezultate na PISA testovima iz matematike, čitanja i prirodnih nauka. Poređenja radi, u Finskoj i Južnoj Koreji, broj sati koje đaci sedmično provedu radeći zadaću je u prosjeku manji od 3.

Njihovo djetinjstvo treba da bude sretan period u kojem će naučiti kako se život ne sastoji od toga što će vam neko narediti da se patite bez razloga. Ovaj model treba promijeniti jer se društvo promijenilo, kazao je predsjednik Udruženja.

U američkoj saveznoj državi Texas, jedna je nastavnica srednje škole roditeljima đaka poslala pismo u kojem stoji kako im ove godine neće davati zadaću jer želi da to vrijeme koriste sa svojom porodicom.

Glasnogovornica ministarstva obrazovanja u Madridu kazala je da je pitanja zadaće različito od škole do škole, ali je dodala da se školama savjetuje da se nastavnici i nastavnice dogovaraju kada ko daje zadaću, kako bi se spriječilo gomilanje zadaće.

Tekst na engleskom možete pročitati ovdje.

Prevela: Merima Dervišić

Školegijum redakcija