Odgojni aspekti

E-espresso

Čitanje kao kazna za vandalstvo

Školegijum redakcija

09.03.2017

Vandalizam među američkim srednjoškolcima

Foto: Flickr / Patrick Feller

U gradiću Ashburn u saveznoj američkoj državi Virginija, u oktobru je prošle godine uhapšeno pet mladih osoba zbog vandalskog čina izvršenog na zidovima stare i napuštene škole. Radi se o zgradi koja je u 19. stoljeću služila kao jednosobna škola za djecu afroameričkog porijekla, za vrijeme segregacije u Sjevernoj Virginiji. Petero djevojaka i momaka, dobi od 16 i 17 godina, priznali su da su na zidu škole sprejem ispisali poruke kao „white supremacy“ („bjelačka nadmoć“), ali i svastike, dinosauruse i „seksualne“ motive. Sve su se osobe izjasnile krivim, a jedna od njih je navela da nije znala šta predstavlja svastika.

Sutkinja Avelina Jacob je u presudi ovim tinejdžeri(ca)ma navela listu od 35 književnih djela od kojih su dužni odabrati 12. To znači da svakih mjesec dana u narednoj godini moraju pročitati jedno djelo i o njemu napisati osvrt. Kazna uključuje i posjetu Muzeju holokausta u Washingtonu, kao i Smithsonian muzeju američke historije. Od njih će se tražiti i da napišu sastav o utjecaju svastike i fraze „bjelačka nadmoć“ na afroameričke stanovnike/ce SAD-a, ali i na cijelu zajednicu. Morat će se osvrnuti na historijske činjenice i nacizam, linčovanja i diskriminatorne zakone. Kazna uključuje i slušanje intervjua sa Yvonne Neal, koja govori o svom iskustvu učenice ove škole u periodu od 1938. do 1945. godine.

Ideja je potekla od tužiteljice Alejandre Rueda, koja se posavjetovala sa nastavnicima i nastavnicama škole Loudoun kako bi se napravila lista mogućih knjiga za ove đake. Prijedlog je prethodno predstavila i advokatu odbrane, nakon čega ga je sutkinja Avelina Jacob usvojila.

To što nam se još uvijek dešava da neki tinejdžer misli da je ovo najbolji način da se zabavi, u zemlji koja je na toliko načina raznolika i u kojoj postoje svi resursi ovog svijeta, znači da nastavnici i nastavnice moraju preuzeti odgovornost, kazao je Dr. Sran, osnivač privatne škole koja danas posjeduje ovu građevinu. Ako išta dobro može izaći iz ovoga, desit će se kroz obrazovanje.

Među autori(ca)ma djela sa ove liste našli/e su se Richard Wright, Maya Angelou, Ernest Hemingway, Khaled Hosseini, Margaret Atwood, Harper Lee i Toni Morisson.

Tekst na engleskom možete pročitati ovdje.

Prevela: Merima Dervišić

Najnovije

Inovativna nastava

Pjeskoviti nauk

Hana Huskić

Glas roditelja

S nejakih pleća države u školske ruksake!

Damir Dvorniković

Djeca na ulici

Da li je ulica brižnija od države?!

Ines Haskić

E-espresso

Šta roditelji moraju znati o mikrobima

Školegijum redakcija

Svjetski dan mentalnog zdravlja

Srušiti mit o djetinjstvu kao periodu apsolutne sreće i blagostanja

Lamija Begagić