E-espresso

Na predavanja u zatvor

17.04.2017

Resocijalizacija kroz obrazovanje

Foto: Luis Argerich

Britanski zatvorski sistem, prema mišljenju mnogih, prolazi kroz krizni period. Nasilje je u zatvorima sve češća pojava, a broj ovisnika i samoubistava također je u porastu. Situaciju dodatno otežava i činjenica da nema dovoljno osoblja. Autorica ovog članka, Helen Nichols, profesorica kriminologije na Univerzitetu Leeds Beckett, međutim, smatra da društvo mora početi gledati na zatvore kao na sastavni dio zajednice i društva uopće, i da je odsustvo ovakvog stava jednim dijelom razlog za problematičnu situaciju u zatvorima.

Ona nam predstavlja pozitivan primjer reforme britanskih zatvora, obrazovno iskustvo koje mijenja društvo, a čija je osnova povezivanje i osposobljavanje ljudi da uče zajedno i jedni od drugih, kroz diskusije i razmjene iskustava. U ovom slučaju, povezuju se univerziteti i zatvori, sa ciljem da se zatvorenicima i zatvorenicama približi visoko obrazovanje. Ovi se programi temelje na vjerovanju da se značajna obrazovna iskustva dešavaju kada se susretne grupa učenika/ca koji imaju snagu da sruše društvene barijere tokom procesa učenja, navodi autorica.

Jedan od programa kojeg se ona dotiče je Learning Together, koji mogu pohađati i studenti/ce i zatvorenici/e. Ukoliko su primljeni na studij i odobri im se pohađanje ovog modula, svi koji ga uspješno završe dobiju 20 kredita.

Format modula je preslikana verzija univerzitetskog programa, s tim što se dešava u prostorijama zatvora. Sastoji se od formalnih tehnika predavanja u kombinaciji sa seminarima i debatama i dijelom je programa dodiplomskog studija kriminologije, kao i kriminologije u kombinaciji s psihologijom. U njemu učestvuje nekoliko univerziteta: Leeds Beckett, Cambridge, Royal Holloway i Open University. Ono što ovaj program čini inovativnim jeste odsustvo online tehnologije u učionicama i individualnom učenju, što znači da svi imaju iste uslove studiranja.

Utisci su, za sada, jako pozitivni. Studentice navode da im je ovo iskustvo primijenilo živote, a njihove utiske moguće je pronaći na blog stranici programa.

Tekst na engleskom možete pročitati ovdje.

Prevela: Merima Dervišić

 

Školegijum redakcija