Nova čitanja

Rezultati nagrade Šukrija Pandžo 2018.

Nagradu dijele Indira Buljubašić i Mirza Ahmetović

Školegijum redakcija

15.09.2018

Niko nije posvetio dovoljno pažnje analizi i tumačenju odabrane priče nudeći rutinska i formalizovana čitanja, netraženu političku korektnost i zavidan nivo animacijskih vještina.

Školegijum je ove godine, na piščev rođendan 27. aprila, po treći put raspisao konkurs za Književnu nagradu Šukrija Pandžo. Pozvali smo učiteljice i učitelje, nastavnice i nastavnike maternjeg jezika, studentice i studente, kao i druge uključene u kurikularnu reformu da u formi metodičke pripreme časa odgovore na pitanje Kako izabrana pripovijetka Šukrije Pandže može doprinijeti postizanju ishoda nastave književnosti, vezanih za čitanje i razumijevanje, konkretno, jednog ili više od sljedećih: [učenica, učenik] pokazuje dobro razumijevanje pročitanog; sumira, pojašnjava značenje pozivajući se na tekst, argumentira stav o pročitanom; povezuje napisano sa svojim iskustvom, vremenom i okruženjem u kojem živi; prepoznaje stereotipe i predrasude u tekstu, i načine na koje pisac nastoji uticati na nečije stanovište; razvija empatiju i uočava moralne vrijednosti tekstova i sadržaja.

Konkurs je zatvoren 31. jula 2018, a na našu adresu je pristiglo devet priprema za čas, koje su objavljene na stranici Školegijuma u rubrici Docs. Imali ste ih priliku pročitati i komentirati.

Žiri u sastavu: Nenad Veličković, univerzitetski profesor, autor projekta Školegijum i odgovorni urednik, Namir Ibrahimović, nastavnik BHS jezika i književnosti te Anes Osmić, nastavnik BHS jezika i književnosti te član redakcije Školegijuma, prilikom odabira najbolje pripreme vodili su se sljedećim kriterijima:

  1. priprema je napisana prema ishodima navedenim u konkursu; 
  2. priprema ima veze s tekstom odabrane priče;
  3. autor odnosno autorica pripreme su pravilno pročitali priču Šukrije Pandže te na kreativan način povezali značenje/temu priče s ishodima koji se planiraju postići;
  4. originalnost;
  5. aktivnosti na času su u vezi s postavljenim ishodima.

Nijedna od pristiglih priprema nije ispunila svih pet kriterija. Generalni je utisak žirija da niko od devet kandidata i kandidatkinja nije posvetio dovoljno pažnje analizi i tumačenju odabrane priče, nudeći u zamjenu rutinska i formalizovana čitanja, netraženu političku korektnost, i zavidan nivo animacijskih vještina. U većini priprema priče Šukrije Pandže ostale su u drugom planu. Jedno moguće objašnjenje je i u modi da se na stručnim usavršavanjima i raznoraznim treninzima sve manje pažnje posvećuje klasičnoj i teorijski utemeljenoj interpretaciji književnog djela, a sve više metodičkim tehnikama.

Cijeneći uloženi trud učesnica i učesnika, a žaleći zbog slabog odziva nastavnika i nastavnica maternjeg jezika i književnosti, žiri je odlučio da nagradu podijele dva prispjela rada: priprema Indire Buljubašić i priprema Mirze Ahmetovića, čija rješenja postavljenog zadatka mogu biti inspirativna u aktuelnoj tranziciji od nastave usmjerene na sadržaje ka nastavi okrenutoj ishodima.

Najnovije

Izvještaj žirija nakon konkursa Šta je tebi AI

Ni žiriju nije bilo lako

Školegijum redakcija

Objavljujemo pobjednike konkursa Šta je tebi AI?

Školegijum redakcija

Razglednice iz Jajca

Nikad kasno za učenje i zabavu

Josipa Kulenović

Razglednice iz Tešnja, Doboja, Maglaja 3

Od čilanja do ćutanja

Mirela Buljubašić

Poznata imena autora/ica pet najboljih radova

23. februara tri prvoplasirana

Školegijum redakcija