Medijska kultura

Strani mediji o obrazovanju

U školi u Liverpulu zabranjena skupa odjeća

Merima Dervišić

22.11.2018

Na zidove učionice treba stavljati sadržaj koji će joj dati veseo duh, ali je neće učiniti haotičnom – između 20 i 50 % prostora treba ostaviti bez ukrasa.

Foto: Hyejin Kang / Shutterstock.com

Kako (ne) ukrašavati zidove učionice

Edutopia

Iako nastavnici i nastavnice iz najboljih namjera ukrašavaju učionice, ponekad njihov izgled može prouzrokovati senzorno preopterećenje za djecu, što može imati suprotan efekt na proces učenja, kazala je Josefa Pandeirada, psihologinja koja je s kolegom Pedrom Rodriguesom istraživala vezu između izgleda učionice i funkcija pamćenja, pažnje i samoregulacije kod đaka.

U studiju su uključili 64 djece u dobi između 8 i 12 godina koja su bila raspoređena u dvije učionice – u prvoj su zidovi sasvim pokriveni fotografijama svakodnevnih predmeta i scena, dok na zidovima druge učionice nije bilo nikakvih ukrasa. Djeca iz prve učionice imala su lošije rezultate na sva četiri testa, dva memorije i dva pažnje.

Ipak, zidovi u učionicama ne moraju biti potpuno ogoljeni. Istraživačice koje su 2015. godine analizirale 153 učionice u Ujedinjenom Kraljevstvu preporučuju da se na zidove stavlja sadržaj koji će učionici dati veseo duh, ali je neće učiniti haotičnom, što znači da treba ostaviti između 20 i 50 % prostora bez ikakvih ukrasa.

One predlažu da se na zidove stave:

đački radovi – to će djeci dati osjećaj odgovornosti u procesu usvajanja znanja i pomoći im da se sjete važnih informacija,

slike-uzori koje će đacima pružiti inspiraciju – fotografije i citati koji im mogu pomoći u razvijanju osjećaja pripadnosti; to treba da bude sadržaj što potiče inkluziju i ne pada u zamku stereotipnih ideja koje mogu naškoditi njihovom samopouzdanju,

treba izbjegavati nagomilan sadržaj na zidovima tako što će se stari sadržaji mijenjati novim,

vizualna pomagala kao što su mape, dijagrami i slično,

liste ocjena ili rezultati testova nisu poželjni jer mogu imati negativan utjecaj na one đake koji su imali loše rezultate,

prirodno svjetlo – đaci koji u učionici imaju prirodnu svjetlost imaju bolje rezultate iz matematike i čitanja od onih koji je nemaju,

boje – zidovi ne moraju biti bijeli, ali se preporučuje da jedan od njih bude svjetliji od ostalih.

 

Škola u Liverpoolu zabranjuje da djeca nose skupu odjeću

BBC

Srednja škola Woodchurch u mjestu Birkenhead blizu Liverpula izdala je obavještenje o zabrani nošenja odjeće skupih marki, a njena direktorica Rebekah Phillips kazala je da se većina đaka i roditelja slaže s ovom odlukom. Naime, jakne koje neka djeca nose koštaju između 400 i 1000 funti.

U ovoj školi ne želimo okruženje u kojem će se neko osjećati loše jer njegova porodica nema dovoljno novca za skupu odjeću. Iz razgovora s đacima znamo koliki je pritisak na njihove porodice, ali i na njih u smislu nošenja skupe odjeće. Iz istog smo razloga prije nekoliko godina donijeli odluku o školskim torbama, kazala je direktorica ove škole.

Najnovije

Strani mediji o obrazovanju

Diskriminirajuće plaće na prestižnim univerzitetima u Britaniji

Merima Dervišić

Strani mediji o obrazovanju

I Amerikanci revidiraju istoriju

Merima Dervišić

Strani mediji o obrazovanju

Nove mjere američke vlade prema migrantima ugrožavaju zdravlje djece

Merima Dervišić

Strani mediji o obrazovanju

Djeca iz imućnijih porodica imaju lakši pristup internetu

Merima Dervišić

Strani mediji o obrazovanju

Vlada mora učiniti mnogo više kako bi sva djeca imala jednake mogućnosti

Merima Dervišić