Nastavnička pitanja

Mali test za nastavnike, a može i za roditelje

Gospođa direktorka

Anes Osmić

06.06.2019

S roditeljima je u odličnim odnosima. Oni su uvijek u pravu. Pogotovo ovi koji su u školskom odboru i vijeću roditelja.

Ilustracija: nuvolanevicata / Shutterstock.com

Ocijeni od jedan do deset koliko je Gospođa direktorka direktorica (ili direktor) tvoje škole:

  • Najvažnija preporuka koju ima je članstvo u pravoj političkoj stranci – onoj koja je osvojila škole i postavlja direktore/direktorice.
  • Zakon o radu i radna prava tumači jednostavno: ili si protiv nje ili s njom. Trećeg nema. Tako prava vrijede za one koji su s njom, a obaveze za one protiv nje. Široke ruke i slonovog pamćenja uvijek vrati svakome po zasluzi.
  • Voli kada su u školi gosti. Sama će ih provesti kroz školu, sve im pokazati i objasniti da je škola tim, a ona je jedna! Svi su kao porodica (s tim da je ona nekom majka, a nekom maćeha).
  • Obožava da daje izjave za medije. Kad je čovjek sluša povjerovao bi joj i da kaže da je Zemlja ravna ploča.
  • Kolegama i kolegicama uvijek natrlja nos pred svima. Nikada u četiri oka. Što je više publike, to su njene kritike oštrije. Napominje uvijek kako to radi zbog imidža škole, nema nikad ništa lično ni protiv koga.
  • Ulazi na časove bez najave, da zalije cvijeće ili da pita nekog učenika nešto, pa sjedne i tako bude na času.
  • S roditeljima je u odličnim odnosima. Oni su uvijek u pravu. Pogotovo ovi koji su u školskom odboru i vijeću roditelja. S njima se čuje i putem Vibera. Škola joj je druga kuća. Zato kada neki učenik javno kaže da se u njenoj kući osjeća loše ili da nema mjesta za priču o depresiji, ona ga odmah pozove na razgovor i kaže mu s vrata jasno i glasno: Kod nas nema nikakve depresije, vidiš kako sve sija! Ako joj učenik kaže da to nije tačno, da on lično plače na svakom malom odmoru u WC-u, poziva razrednicu tog učenika kako bi mu pozvala roditelje i smanjila vladanje: Depresija ne postoji. To su savremene izmišljotine! Učeniku bi bilo bolje da malo manje hoda po kojekakvim seminarima i radionicama te tamo uči o raznim glupostima. Kao da mu njegova škola ne pruža dovoljno, kao da ovdje nema sve.
  • Pobune i revolucije sasijeca u korijenu. Ne voli ove što puno misle, što hoće neke reforme, ishode, izmjene i dopune. Na mlade koji bi nešto da mijenjaju u školstvu je alergična. Uvijek im kaže: Imate dvije opcije: ili da plaću zarađujete u ovoj školi ili negdje drugo.
  • Bira posebnu odjeću kada je školska priredba, a još posebniju kada na priredbu dolazi neko iz općine. Sve zna i u sve je upućena! Saznat će i ko je ovaj tekst napisao. Njen kec u rukavu su uvijek provjerene glasine i tračevi. Njen tim joj uredno dostavlja informacije o svima: ko je kome žirant, a ko kome ljubavnik – sve to direktorka zna i samo čeka pogodan trenutak da iskoristi.
  • Zna da je za njeno carstvo najvažnije poznanstvo u resornom ministarstvu. Tamo isto sve zna: ko koju zimnicu voli, kome se treba nasmijati, a kome stisnuti zube. Ne žuri se njoj nigdje. Pustila je svoje korijenje. Uostalom, to je po njenoj procjeni i smisao direktorskog posla – sijati strah i sram, te vladati što duže. S pozicije je neće skinuti niko i ništa, a ponajmanje ako je prepoznate u osam ili više stavki ovog teksta.

 

Odgovori:

Od 1 do 3 podudarna odgovora: Imate sreće, vaša škola bi i mogla postati uspješna, a djeca i roditelji zadovoljni.

Od 3 do 6 podudarnih odgovora: Vaša direktorica je na raskrsnici – ako ostane još jedan mandat, idete ka broju 10 i neće vam biti lako; ako se nakon ovog mandata vrati u učionicu, bićete spašeni.

Od 6 do 10 podudarnih odgovora: Nema vam spasa, vi postojite da bi ona negdje bila direktorica.

Najnovije

O odlučivanju u školama

Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici

Nusret Ahmetović

Konkurs za posao u osnovnim i srednjim školama u Tuzlanskom kantonu

Diskriminatoran pravilnik i dalje na snazi

Anisa Mahmutović

Vrednovanje škola u Tuzlanskom kantonu

U eri e-dnevnika, pišimo olovkom

Smiljana Vovna

Inkluzivno obrazovanje iz perspektive nastavnice

Djeca s teškoćama sada nemaju ni obrazovanje ni rehabilitaciju

Nura Varcar

Drugi strani jezik u školama Tuzlanskog kantona

Francuski i može i ne može, ali turski može svakako

Smiljana Vovna