Nove ideje

Korisni „višak“ kritičkog mišljenja

26.02.2013

Održana promocija priručnika „Zumiraj prava u školi: Interaktivna edukacija putem audio-vizuelnih materijala“

< >

U srijedu, 20. februara 2013. godine, u prostorijama Multimedijalnog centra „Mak“, održana je promocija priručnika „Zumiraj prava u školi: Interaktivna edukacija putem audio-vizuelnih materijala“. Riječ je o udžbeniku koji obrađuje teme poput nasilja u porodici, diskriminacije, aktivizma, okoliša, siromaštva, vršnjačkog nasilja, interkulturalizma, digitalnih mreža i medija, uz odgovarajuće filmove koij prate svaku pojedinu temu.

Direktorica Festivala, Monja Šuta-Hibert, naglasila je da ovaj projekt ispočetka nije imao podršku Ministarstva, ali je bio iznenađujuće veliki odziv nastavnika, naročito iz manjih sredina – čak njih 70 – iz Mrkonjić Grada, Gradiške, Bugojna, Stoca i drugih. Uz njihovu pomoć, kao i rad učenika, u priručniku su obrađena temeljna pitanja školstva, metodološki postavljena, jer je poznato da bh. obrazovni sistem često ne dozvoljava nastavnicima  kreativnost i slobodnu obradu tema po izboru, zbog pretrpanosti kurikuluma. Ovaj se program pokazao uspješnim u drugim evropskim zemljama (Češka, Slovačka, Poljska, Švedska, Njemačka...).

Olja Latinović, koordinatorica programa za mlade objasnila je da je, uz navedenih devet tema, uvršteno i deset filmova kratke forme (do 25 minuta), tako da su prilagođeni jednom školskom času, ali i dvočasu. Radi se o dokumentarnim filmovima, koji su posebno prilagođeni srednjoškolcima. Na kraju priručnika dat je i spisak dodatne literature za nastavnike koji se žele šire baviti ovim temama. Što se tiče same metodologije, naglašena je interaktivna metoda, jer se ona smatra najboljom za poticanje učenika da iskažu svoje mišljenje ne samo unutar škole, već i van nje.

Jedan od promotora, Namir Ibrahimović, podsjetio je na sudbinu Čitanke za 9. razred u izdanju NIK SEZAM, koju su recenzenti odbili zbog previše „kritičkog promišljanja“, koje učenicima u školi ne treba. Ibrahimović smatra da se otvorio prostor za iskorištavanje ovog priručnika, naročito u okviru novog, alternativnog predmeta „Društvo, kultura, religija“, kao rezultata još jednog trvenja između religije i obrazovanja.

 

Školegijum redakcija