Nova čitanja

U utorak rezultati PISA istraživanja

Vjerodostojni i međunarodno mjerljivi pokazatelji rezultata obrazovanja

Školegijum redakcija

01.12.2019

Važan ishod su preporuke na temelju kojih je moguće poboljšati ili izmijeniti segmente obrazovnih sustava koji budu ocijenjeni manjkavima.

U utorak, 3. decembra 2019. godine, biće objavljeni rezultati međunarodnoga PISA istraživanja – uporedni rezultati provjere znanja koje su petnaestogodišnjaci stekli tokom obrazovanja – što će biti najznačajniji događaj za obrazovanje u Bosni i Hercegovini u posljednja dva desetljeća.

Objava PISA rezultata predstavlja jedinstvenu priliku za obrazovne vlasti u BiH da dobiju vjerodostojne i međunarodno mjerljive pokazatelje na temelju kojih će moći unaprijediti obrazovne politike. Brojne razvijene države upravo na temelju PISA rezultata stalno usavršavaju školske sustave. Temelj svakoga uspješnog društva jest ulaganje u mlade i nepovrjedivo je pravo učenika, roditelja, prosvjetnih djelatnika i javnosti zahtijevati vrhunsko obrazovanje za našu djecu koju moramo pripraviti za svijet koji se stalno i ubrzano mijenja – rekla je Maja Stojkić, ravnateljica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH (APOSO) pod čijom pažnjom je PISA istraživanje provedeno u BiH. Naglasila je i to da PISA odgovara na upit u kojoj su mjeri naši učenici, nakon završenoga obveznog obrazovanja, pripremljeni za nastavak školovanja, uključivanje u proces rada i za aktivno sudjelovanje u društvenoj zajednici.

PISA (Programme for International Student Assessment) predstavlja najveće međunarodno ispitivanje učeničkih postignuća iz područja čitalačke i matematičke pismenosti, te pismenosti iz prirodnih nauka. Osim što je istraživanje obimno, ono nije bazirano na nastavnim planovima i programima i reprodukciji usvojenih znanja, nego je usmjereno na procjenu sposobnosti učenika za promišljanja, zaključivanja i primjenu znanja i vještina na stvarne životne probleme. Ovo međunarodno istraživanje u obrazovanju provodi se svake tri godine na globalnom nivou, a za 2018. godinu je provedeno u gotovo osamdeset zemalja ili ekonomija svijeta, među kojima se prvi put našla i Bosna i Hercegovina. 

Osim što ovo istraživanje procjenjuje funkcionalna znanja i sposobnosti za rješavanje realnih problema, PISA mjeri i mnoštvo drugih parametara i trendova koji prikazuju široku sliku kakvoće obrazovnih sustava i politika. No, uz konkretne brojčane pokazatelje, jednako važan ishod PISA istraživanja su preporuke, na temelju kojih je moguće poboljšati ili izmijeniti, odnosno, napraviti učinkovitijima one segmente obrazovnih sustava koji budu ocijenjeni manjkavima, rekla je ravnateljica Stojkić napominjući kako očekuje da će objava rezultata međunarodnoga PISA istraživanja otvoriti konstruktivna pitanja i potaknuti nužne promjene u obrazovnomu procesu.

Rezultate PISA istraživanja za BiH APOSO će predstaviti u utorak u 10 sati u zgradi Parlamentarne skupštine BiH uz nazočnost predstavnika mjerodavnih ministarstva obrazovanja, predstavnika državnih institucija, međunarodnih partnera, medija i stručne javnosti, a Školegijum će tokom nekoliko dana nakon objave rezultata analizirati dobivene podatke.

Najnovije

Digitalizacija obrazovanja u Republici Srpskoj

Projekat Dositej i treća sreća s 27 miliona KM

Enes Kurtović

Izgubljeno u printanju

Sveti Sava na zidu, Dositej u ormaru

Enes Kurtović

Originalni anđeo

Dejan Ilić

Praznovjerja iz ugla naučnih spoznaja

Lastavica nisko leti pred kišu jer padne pritisak, pa i mušice lete niže

Amna Dervišagić

Promovisan Alternativni kurikulum za historiju/istoriju/povijest u Bosni i Hercegovini

Nije bilo lako definisati vrijednosti modernog vremena

Saša Buljević