Medijska kultura

Svjetski mediji o obrazovanju

Škole tuže proizvođača elektronskih cigareta zbog epidemije među mladima

Merima Dervišić

20.01.2020

Novac koji bismo inače uložili u obrazovanje prinuđeni smo usmjeriti na kampanje edukacije, prevencije i liječenja bolesti povezanih sa elektronskim cigaretama, kazao je jedan direktor.

Foto: Diego Cervo / Shutterstock.com

Nekoliko državnih škola u San Diegu podnijelo je tužbu protiv kompanije Juul koja je trenutno najveći proizvođač elektronskih cigareta u SAD-u. Razlog su marketinške kampanje u kojima ta kompanija ciljano nastoji privući mlade i na taj način poništiti višegodišnji napredak koji su ove škole postigle kako bi smanjile broj pušača među omladinom.

Proizvodi ove kompanije negativno utječu na školsko okruženje, stoji u tužbi.

Sve veći broj đaka izostaje s nastave zbog zdravstvenih problema uzrokovanih e-cigaretama. Zbog toga smo primorani novac koji bismo inače uložili u obrazovanje usmjeriti na kampanje edukacije, prevencije i liječenja bolesti povezanih sa elektronskim cigaretama. Tražimo novčanu naknadu za troškove koje nam je povećana upotreba elektronskih cigareta među mladima uzrokovala. Naš je posao omladinu školovati u zdravom i sigurnom okruženju, a ovu tužbu podižemo jer je kompanija Juul odgovorna za promoviranje praksi koje su štetne i proizvoda koji nisu sigurni, kazao je jedan od direktora, pojašnjavajući da je upotreba ovih proizvoda skoro udvostručena tokom godinu dana – sa 11,7% u 2017. na 20,8% u 2018. godini – nazivajući trenutnu situaciju epidemijom.

 

 

S druge strane, kompanija Juul navodi kako je pokušala smanjiti korištenje ovih proizvoda među omladinom, te kako s vlastima i zdravstvenim osobljem pokušava spriječiti njihovo korištenje kod mladih, odnosno motivirati odrasle pušače da pređu na elektronske cigarete.

Škole se žale na besplatne uzorke koje je kompanija dijelila učenicama i učenicima, pogotovo jer ovaj sektor duhanske industrije nije imao zabrane koje su postavljene tradicionalnim proizvođačima cigareta. Pojašnjavaju da su njihovi bilbordi dizajnirani na način da se svide tinejdžerima, a kompanija je organizirala najmanje 50 zabava širom SAD-a kako bi ih privukla. Također smatraju da je njihov utjecaj toliko dominantan da toalet zovu Juul soba zbog broja đaka koji na pauzi tamo konzumiraju e-cigarete.

Izvor: NPR: San Diego Schools Sue Juul Labs Over Youth Vaping Epidemic

Najnovije

Svjetski mediji o obrazovanju

Kako je sjedenje povezano s depresijom

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Nauka o pričanju na času

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Obrazovanje o lažnim vijestima već u osnovnoj školi

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Kako obrazovati dječake da ne postanu nasilnici?

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Psihijatrice od društvenih mreža traže podatke i novac za istraživanje

Merima Dervišić