Medijska kultura

Svjetski mediji o obrazovanju

Psihijatrice od društvenih mreža traže podatke i novac za istraživanje

Merima Dervišić

23.01.2020

Iako je za korištenje većine društvenih mreža potrebno imati najmanje 13 godina, ogroman broj djece pronalazi način da zaobiđe ovo pravilo.

Foto: AlesiaKan / Shutterstock.com

Grupa britanskih psihijatara nedavno je objavila izvještaj u kojem navode kako društvo nije u stanju identificirati rizike, odnosno dobre strane korištenja društvenih mreža kada je u pitanju mentalno zdravlje djece. Prema njihovom zaključku, kompanije koje vode društvene mreže treba primorati da podijele podatke o korištenju kako bi naučnici mogli analizirati njihov utjecaj na djecu i omladinu. Štaviše, ova grupa psihijatara smatra da bi kompanije trebale finansirati ovu vrstu istraživanja.

U članku koji je priredio BBC spominje se i nekoliko slučajeva koji potvrđuju kako društvene mreže mogu imati katastrofalan utjecaj na mentalno zdravlje djece i mladih: od algoritama i plasiranja sadržaja koji djeci sugerira kako depresija nedvojbeno vodi do samoubistva ili samopovređivanja do konzumiranja sadržaja koji može biti potresan za djecu ili ih učiniti ovisnom i na taj način onemogućiti zdrav život i odrastanje tako što uzrokuju poremećaj sna, manjak fizičke aktivnosti i smanjenje vremena koje provode sa članovima porodice.

Prema njihovom izvještaju, ne postoji dovoljno informacija, ali postoji opravdana sumnja kako društvene mreže imaju negativan utjecaj na fizičko, mentalno i kognitivno zdravlje. Iako je za korištenje većine društvenih mreža potrebno imati najmanje 13 godina, ogroman broj djece pronalazi način da zaobiđe ovo pravilo.

 

Savjeti za roditelje

Za djecu mlađu od godine:

  • izbjegavati vrijeme pred ekranom

Za djecu između 2 i 5 godina:

  • vrijeme pred ekranom mora biti dijelom dana u kojem su aktivnosti raznovrsne i balansirane na pravi način, što podrazumijeva fizičku aktivnost i razgovor licem u lice
  • makar tri sata dnevno mora se odvojiti na fizičku aktivnost, a ne više od sat vremena na sjedenje ili igranje pred ekranom

Za djecu od 5 do 11 godina:

  • s djetetom dizajnirati plan o obimu vremena pred ekranom i pokušati poštovati taj plan
  • pobrinuti se da djeca tokom dana vrijeme rasporede na raznovrsne i izbalansirane aktivnosti, koje podrazumijevaju fizičku aktivnost, razgovor i slobodno vrijeme za tehnologiju
  • da tokom obroka ne koriste tehnologiju
  • razgovarati s njima o sigurnim načinima korištenja tehnologije, nadgledati njihovu aktivnost i dati im do znanja da ćete im biti podrška ukoliko dođu u situaciju u kojoj se ne osjećaju sigurno ili u kojoj su uznemirena
  • izbaciti tehnologiju i ekrane iz spavaće sobe naveče

Za djecu od 11 do 16 godina:

  • napraviti plan o korištenju tehnologije ili prilagoditi postojeći
  • pobrinuti se da njihove aktivnosti tokom dana budu izbalansirane, te da uključe fizičku aktivnost, socijaliziranje putem razgovora, zadaću i vrijeme za porodicu
  • da tokom obroka ne koriste tehnologiju
  • i dalje s njima razgovarati o važnosti sigurnog korištenja interneta i dati im do znanja da s vama mogu razgovarati o bilo čemu što vide na internetu i što ih uznemiruje ili zanima
  • dati im do znanja da imaju vašu podršku ukoliko se ne osjećaju sigurno
  • izbaciti tehnologiju i ekrane iz spavaće sobe naveče

 

Izvor: BBC: Social media data needed for 'harm' research, say doctors

Najnovije

Svjetski mediji o obrazovanju

Adolescenti/ce i kafa

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Kako je sjedenje povezano s depresijom

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Nauka o pričanju na času

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Obrazovanje o lažnim vijestima već u osnovnoj školi

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Kako obrazovati dječake da ne postanu nasilnici?

Merima Dervišić