Nastavnička pitanja

Svjetski mediji o obrazovanju

Uputstva za online nastavu u vrijeme pandemije

Merima Dervišić

24.03.2020

Nijedan predmet trenutno nije najveći prioritet u životima studenata, niti profesorica. Prvi princip je razumijevanje praktičnih okolnosti u kojima se studenti nalaze.

Ilustracija: Maria Symchych / Shutterstock.com

Rebecca Barret-Fox, profesorica sociologije na Državnom univerzitetu Arkansas, nedavno je na svom blogu objavila članak u kojem se obraća predavačicama s porukom: Vaš predmet trenutno nije najveći prioritet u životima vaših studentica, niti je prioritet u vašem životu. Njena preporuka je da se online nastava organizira na način da se studenti ne moraju konektirati u određeno vrijeme, nego kada njima odgovara, i da se svi testovi trebaju raditi uz korištenje udžbenika i interneta.

Luke Waltyer, direktor centra CUNY, smatra da se univerzitetski kursevi trebaju organizirati tako da zahtijevaju minimum: Studentima šaljite upute u vidu liste, uz resurse koji su im potrebni; jasno naglasite kada vas mogu kontaktirati; okvirno odredite koji su to rezultati prihvatljivi, ali nemojte od njih zahtijevati da ih postignu; recite im da vam zadatke šalju putem e-maila i nakon toga ih spremajte u poseban folder.

Eksperti objašnjavaju i zašto se u vrijeme vještačke tehnologije i učionica u kojima je tehnologija sastavnim dijelom preporučuje da pojednostavimo sistem učenja i usporimo ritam.

Svi smo sluđeni ovih dana. Ne smijemo zaboraviti da smo ljudi i da trebamo zajedno proći ovo što nam se dešava. Problematično je misliti da na online kurs možemo prebaciti sve što smo radili u učionici. Ukoliko tome dodamo i činjenicu da to pokušavamo uraditi usred pandemije, problem je još veći, kaže Sean Michael Morris, profesor na Univerzitetu u Coloradu i direktor organizacije Digital Pedagogy Lab, koja se bavi digitalnim obrazovanjem, tehnologijom i socijalnom pravdom. On je jedan od onih koji današnju praksu organiziranja online nastave naziva pedagogijom panike (panic-gogy). Smatra da je njen prvi princip razumijevanje praktičnih okolnosti u kojima se nalaze studenti.

Neki od studenata internet koriste samo preko mobitela. Neki imaju porodične obaveze. Neki su poslani kući i moraju pronaći novi smještaj, posao i zdravstveno osiguranje. Za univerzitetske profesore možda je najjednostavnije predavanje organizirati preko videochata, ali nije realno očekivati da će se svi studenti pojaviti i na isti način kao prije učestvovati u online nastavi, dodaje on, i univerzitetskim profesoricama preporučuje da sa studentima stupe u kontakt i putem drugih platformi, Twittera ili WhatsAppa recimo, kako bi im se dalo više prilika da ostanu u kontaktu.

Moramo imati na umu da ovdje ne pokušavamo napraviti online program učenja, niti pretvoriti naše časove u videorazgovore. Jednostavno, cilj nam treba biti da pružimo podršku našim studenticama i izgradimo zajednicu koja će moći sarađivati, kako bismo prebrodili izazove s kojima se susrećemo, kaže Robin DeRosa, direktorica Centra za otvoreno učenje na univerzitetu Plymouth State.

Za kreiranje dobrog online kursa potrebno je godinu dana planiranja i rada ljudi s različitim vještinama. Ako ljudi misle da se za tri do pet dana može napraviti nevjerovatan online kurs za neki predmet, varaju se. Mislim da se u proces trebaju uključiti i same studentice, kako bismo zajedno pronašli najbolji odgovor za obrazovanje u ovim teškim vremenima, dodala je ona, dok Morris naglašava da je ključna vještina obrazovanja u doba panike sposobnost kritičkog suosjećanja, odnosno sposobnost da situaciju vidimo onakvom kakva jeste i da shvatimo na koji način možemo funkcionirati i biti suosjećajni u takvim okolnostima.

Izvor: NPR: 'Panic-gogy': Teaching Online Classes During The Coronavirus Pandemic

Najnovije

Škola na daljinu

Organizovali smo je kako smo znali

Edina Međić

Nastavnicima nije lako ni kada čas završi

Ah, ti roditelji…

Maksuda Muratović

Stručno usavršavanje nastavnika i nastavnica

Nema smisla dok ne bude individualnog vrednovanja rada

Maksuda Muratović

Izazovi nastavničke profesije

Hladna glava u učionici

Maksuda Muratović

Izazovi nastavničke profesije

Ni nastavnicima nije lako biti novi kolačić

Maksuda Muratović