Kroz pustinju i prašumu

Bolje vidim kada ništa ne vidim!

06.11.2011

Na portalu Žurnala moglo se (i može se) pročitati istraživanje o predmetu vjeronauke u osnovnim školama. Ali, da li se čita?

Krajem prethodne školske godine (2010/2011.) online magazin Žurnal objavio je opsežno istraživanje na temu vjeronauke kao predmeta u osnovnim školama, te općenito mjesta koje religija zauzima u obrazovanju (a, kako znamo, zauzima mnogo –na ovaj ili onaj način). Podsjećanja radi, par mjeseci prije u sarajevskom kantonu donesena je, a zatim i povučena odluka o ukidanju ocjena iz predmeta vjeronauke. Ova je tema danima bila, kako se to kaže, „u žiži“ po portalima, dnevnim novinama, forumima, a samo je istraživanje prošlo neopaženo, iako se konkretno bavilo samim korijenom problema. Žurnal se poziva i na istraživanje FOD-a o spornim sadržajima udžbenika vjeronauke iz 2007. godine – isti ti udžbenici koristili su se i prethodne školske godine. Tako i dalje možemo čitati kako su muslimani ucjenjeni da se odreknu džihada zarad članstva u EU, kako su ostale religije samo „nepravoslavni nanosi“ koje pojedinci odbacuju da bi se vratili „sebi samima“ i vjeri svojih predaka, da su Hrvati „predziđe kršćanstva“ jer su se oduprli turskim nadiranjima (nakon ove lekcije postavlja se znakovito pitanje na koji način bi Hrvati i danas trebali biti predziđe kršćanstva?), itd. Bez paradoksa ne može: svi su ovi udžbenici odobreni od strane raznoraznih komisija i proglašeni „čistim“ od uvredljivog i diskriminatorskog sadržaja! Cjelokupno istraživanje, objavljeno na Žurnalovom portalu u tri dijela, možete čitati ovdje:

Prvi dio

Drugi dio

Treći dio

Moramo se zapitati: jesmo li ljubitelji senzacije ili zaista želimo znati od čega je koncipiran sam predmet, kakav sadržaj nudi, kojim se udžbenicima prezentira i kakvi su konačni rezultati materije koja treba promovirati toleranciju, suživot i mir? Reakcije na ovo istraživanje (kao i na istraživanje FOD-a, na kojem se i bazira Žurnalov članak), odnosno njihov nedostatak, govori da nas, ipak, interesuje samo pakovanje.

Školegijum redakcija