Rubrika nezbrinutih knjiga (4)

Raskol u kolektivu

18.08.2014

Školegijum će u nekoliko nastavaka pokušati uvesti čitaoce u komplikovan, nepoznat, zanemaren, složen, skrajnut, kompleksan, marginalizovan, tajanstven, zagonetan, uzbudljiv i nadasve plemenit svijet bibliotekarstva. Na naša (a zašto ne i vaša) pitanja odgovara dipl. bibl. ing. Nino Signatura :-)

 

Dragi Nino, Bibliotekar u našoj (osnovnoj) školi odlazi u penziju, i kolektiv se podijelio. Jedni su za da na to mjesto primimo nastavnika fizičkog, koji je tehnološki višak, a drugi da ne primimo nikoga a da taj posao rade nastavnici bosanskog kao dopunu normi. Šta nam ti savjetuješ?

Pomoćnik

 

Savjetujem upošljavanje diplomiranog bibliotekara koji svojim vještinama, motivacijom i predloženim planom razvoja biblioteke može unaprijediti procese učenja u školi, kako učenika, tako i nastavnika. Žao mi je čuti da se kolektiv podijelio po ovom pitanju i to na način da su obje opcije, sa moje tačke gledišta, neprihvatljive. Zamislite da nakon umirovljenja nastavnika/-ce bosankog jezika raspravljate da na njegovo/njezino mjesto uposlite nastavnika fizičkog. Ne ide, zar ne? Svaka odgovorna uprava škole ne bi trebala dozvoliti ovakve scenarije, pa čak ni kad je u pitanju biblioteka. Biblioteke nisu mjesta za zbrinjavanje socijalnih slučajeva niti bi trebale biti tretirane kao primamljiv višak u školskom sistemu koji može zaposjesti svako kome se ideja radnog mjesta u biblioteci čini kao zgodna sinekura. Ako vam se posao bibliotekara čini kao bezbrižna povlastica onda za nju najprije treba završiti studije bibliotekarstva. Savjetujem angažiranje inspekcije u sve škole kao i formiranje stručnog odbora školskih bibliotekara koji bi se aktivno uključili u promjenu percepcije o ulozi biblioteka i bibliotekara u obrazovanju.

 

Školegijum redakcija