Priče stare godinu dana (iz magazina Školegijum br. 10/decembar 2014.)

I bez škole znamo odrediti šanse

14.01.2016

Postoje li osnove da se intuiciji napravi mjesto u formalnom obrazovanju?

Svi smo po prirodi kladioničari – sposobnost da odredimo šanse vjerovatno nam je urođena.

New Scientist piše kako djeca od 5 ili 6 godina mogu razviti sposobnost da predviđaju, recimo, koji će se od dva događaja vjerovatnije desiti. Kako u ovom periodu počinju sa školom, još uvijek ne znamo da li je takva sposobnost urođena ili je rezultat zadataka koje djeca dobijaju u školi u prvim danima. Vittorio Girotto, kognitivni psiholog na Univerzitetu u Veneciji napravio je eksperiment sa mještanima i mještankama jednog sela u Gvatemali, koji nisu imali nikakvo formalno obrazovanje. Dao je grupi od 20 odraslih testove kojima je ocjenjivao njihovu intuiciju u vezi s određivanjem šansi. Svih 20 testiranih osoba odgovorilo je tačno, a čak su i djeca između 7 i 9 godina imala slične rezultate. Kako kaže, cilj je dokazati kako posjedujemo osjećaj za šansu koji je univerzalan. Potom trebamo istražiti načine da ovu urođenu sposobnost iskoristimo u formalnom obrazovanju tako da škole koriste intuitivni način u podučavanju vjerovatnoće koji će se oslanjati na naše urođeno razumijevanje.

 

Prevela i prilagodila: Merima Dervišić
Ilustracija preuzeta sa: pixabay.com

Školegijum redakcija