Priče stare godinu dana (iz magazina Školegijum br. 11/mart 2015.)

Uloga klitorisa u svjetskoj revoluciji

27.02.2016

Dok se kod nas još samo ponekad spomene potreba seksualnog obrazovanja u školama, naprednija društva ga analiziraju i rade na njegovom unapređenju. Pročitajte šta bi seksualno obrazovanje trebalo da obuhvati.

Alice Dreger, američka bioetičarka (znate li šta je bioetika?) i profesorica na fakultetu medicine Univerziteta Northwestern je na portalu Pacific Standard pisala o tome šta bi seksualno obrazovanje u školama trebalo da obuhvati. Navodi da 44 % američke javnosti misli da je seksualno obrazovanje dijelom sistema Zajedničke jezgre (Common Core), a ono, naravno, to nije. Dijelom Zajedničke jezgre jesu matematika i engleski jezik.

Autorica na šaljiv način poredi važnost jambskog pentametra i seksualne aktivnosti u životima tinejdžera, pronalazeći vezu između ove dvije stvari: užitak. Posebno joj smeta što se đacima tinejdžerima iz godine u godinu priča o tome kako pravilno staviti kondom, ili ih se upozorava u vezi sa trudnoćom i bolestima. To su stvari o kojima, naravno, treba razgovarati. Međutim, ona navodi kako postoje i drugi, jako važni, aspekti seksa. Predlaže da se u školi pozabavimo i pitanjima dijelova, kako kaže: trebamo se detaljno upoznati sa tim kako izgledaju genitalije (Svijet bi bio puno bolji ukoliko bi svako znao da se klitoris ne nalazi unutar vagine). Još neke od tema koje bi uvela su pitanje uživanja, masturbacije (česta, normalna, i ukoliko ne pretjerujete – bezopasna stvar), pristanka (Koga briga sa kim želite seks? Bitno je da ta druga osoba pristaje na odnos!). Problem je što većina tinejdžera i tinejdžerki smatra da odrasli nisu u stanju o seksu reći istinu, pa ih više vole i ne pitati.

Prevela i prilagodila: Merima Dervišić

Foto: Lejla R.

Školegijum redakcija