Metodika

Priče stare godinu dana (iz magazina Školegijum br. 11/mart 2015.)

(Pr)ocjenjivanje bez brojeva i slova

Školegijum redakcija

04.03.2016

Za uspješno obrazovanje – riješimo se ocjena

Foto: Almir Kljuno

Forbes je 28. februara objavio članak u kojem autor Nick Morrison iznosi sve prednosti izbacivanja ocjena iz sistema obrazovanja.

Ocjene su tu da pokažu/izmjere napredak i koliko đaci znaju, ali i da nam pokažu da li škola i učitelji/ce dobro rade svoj posao. Međutim, autor teksta tvrdi da nam ocjene ne mogu pokazati šta neki od naših đaka znaju. One nam ne mogu pokazati ukoliko nešto nije uredu ili na koji način možemo pomoći nekom đaku. Autor nas upoznaje sa pokretom Teachers Throwing Out Grades koji djeluje uglavnom preko društvenih mreža i čiji je najveći zagovarač Mark Barnes, koji tvrdi da, ukoliko odbacimo stari model i djecu uključimo u diskusiju o obrazovanju, djeca će više željeti da uče jer brojeve i slova koji služe kao ocjene ona najčešće doživljavaju kao neku vrstu kazne. Umjesto toga, kaže on, trebamo im dati priliku da pričaju o onom što znaju i onom što misle da trebaju da urade.

Prevela i prilagodila: Merima Dervišić

Najnovije

Informatička pismenost

Danas mi je škola na kompjuteru

Merima Ražanica

Kritička pedagogija

Hodočasnik očiglednog

Dejan Ilić

Korelacija predmeta

Tragom Sijarićevog hrta

Nermina Alihodžić-Usejnovski

Prikaz

Obrazovanjem protiv seksualnog nasilja

Anes Osmić

Edukativni teatar

Glumom do bolje stvarnosti

Anes Osmić