Polimeri i konzumeri 4:

Dezodorans

29.04.2016

Objasniti djeci da reklame često nude nekorisne i nepotrebne stvari lakše je kroz igru “uhvati reklamu u laži”. Može se igrati ispred TV-a ili u prodavnici. Za igru su potrebni informisan roditelj i radoznalo dijete. Zagarantovana zabava, i ušteda.

Najnoviji muški dezodorans Spasilac Košulja, štiti Vaše košulje i majice od neestetskih mokrih krugova ispod pazuha! Posljednja generacija dezodoransa sa najnovijom molekulom 2C koja prepoznaje čestice znoja odgovorne za nelagodan miris, okruži ih i zarobi, pretvori ih u prijatan miris pa ih zatim oslobodi!

– Zamisli isti princip protiv komaraca: specijalna molekula proguta komarca i pljune leptira.

– Mama, kad ću ja moći da koristim dezodorans?

– Misliš da ti treba?

– Ne znam, ali bih voljela da imam svoj dezodorans pa da ga špricam.

– Ako je samo zato, onda nema potrebe. Da nije zato što si vidjela ove reklame? Prije svega, bolje je da vidimo zašto postoje i zašto se proizvode dezodoransi. Znojne žlijezde luče znoj, to je fiziološki proces. Tijelo na razne načine reguliše razmjenu tvari i tečnosti, na taj način se izražava i kaže nam da je vruće, da smo jako uzbuđeni, da su neki hormoni uzburkani. Znoj se luči i po prirodi nije smrdljiv, ali u kontaktu sa kožom, na kojoj normalno žive bakterije (nisu sve bakterije zle), desi se reakcija između znoja i tih bakterija, koja rezultira molekulama koje smrde. Ako se ovaj klimatski uslov spriječi, onda bakterije ostanu nezainteresovane, znoj se luči, ali ne smrdi.

– Kako se to spriječi?

– Jednostavno tako što se stavi između znoja i bakterija nešto što neutrališe, a to je soda bikarbona, ona je malo slana, kad se rastvori u vodi to postane ambijent za koji bakterije nisu zainteresovane, ili bolje rečeno, čak i da jesu, nemoguće je da se tamo nastane. Tako se u prošlosti konzervisala hrana, čula si kad se kaže usoljena riba, usoljeno meso, masline u slanoj vodi i tako dalje. To je princip koji ispod pazuha funkcioniše.

– Ali ja neću da stavljam ispod pazuha sodu bikarbonu, hoću neki pravi dezodorans koji se kupi u prodavnici.

– Može, idemo. Ako nađemo dezodorans koji funkcioniše na ovom principu, kupujemo!

U prodavnici počinjemo čitati prvi dezodorans: bla bla bla aluminum chlorohydrate, cyclopentasiloxane, bla bla bla dimethicone.

– Mama, prepoznala sam silikon, a šta je ovo prvo?

– To je jedna aluminijska so, ona sužava znojne izlaze, a ovo drugo je isto silikon, ima ih više vrsta. Znači, ovaj dezodorans ne radi na principu koji sam ti objasnila, princip neutralisanja. Ovaj sprečava znojenje. Zamisli da ti ideš na izlet sa školom, i stid te je da kakiš, nećeš da se nađeš u situaciji u kojoj će ti biti nezgodno da obaviš svoju fiziološku potrebu (što je već blesavo) i popiješ napitak koji ti suzi izlaz tako da ne kakiš cijeli dan. Kako ti se to čini kao rješenje fiziološke potrebe? Da li ima uopšte smisla sprečavati fiziološke procese? Zato se i zovu fiziološki za razliku od patoloških. Znojenje je fiziološki proces, a industrija, opet, iskoristi stid i nelagodnost ljudi da ih pretvori u novac. Bilo bi pošteno i korisno objasniti da znojenje nije sramota. Ako smrdi jako, znači samo da se osoba ne pere već nekoliko dana. Razumiješ? Ovi dezodoransi imaju zadatak da spriječe znojenje, nema znoja – nema smrada! A znoj ostane u tjelu, žlijezde nateknu vremenom, upale se pa se ide doktoru zbog upale. Zamisli da se ne kaki? Kad si ti bila mala, uvijek ti se kakilo kad smo bili u nemogućim situacijama, pa trči i traži WC, nađemo ga, jedini na 10 km, smrdi i prljav. Zamisli da sam ti davala žvaku za zatvaranje izlaza prije šetnje ili prije putovanja vozom? Zamisli reklamu: Žvaka-Ne-Kaka! Vaša sloboda šetnje, izleta u prirodi, putovanju i izlascima sa prijateljima ili partnerom! Zašto rizikovati, osigurajte svoje najdraže momente od neestetskih, nepoželjnih pojava! U svim samoposlugama, kupi, odmotaj, žvakni-pa-ne-kakni!

Vidiš li da je smjer logike ovih dezodoransa obratan? Fiziološki i psihološki obratan.

– Razumijem, razumijem. A šta će silikon u dezodoransu?

– Aluminijske soli sužavaju izlaze, ali ako malo znoja ipak prodre, znaš, može ga biti obilno, nije nenormalno znojiti se više, onda silikon začepi izlaze i kao da kaže ovuda nećeš moći!

– Pa ima li ikakav dezodorans da se kupi?! Da imam moju bočicu pa da se pršćem?

– Hajde da vidimo.

Čitamo: s prednje strane sve ono isto sa reklama: molekule, bla bla, košulje, bla bla, ¼ kreme u njemu, svježina cijeli dan, svježina 2 dana, svježina 7 dana!?

Čitamo, jedan po jedan. Prvi: Aluminum Chlorohydrate, vraćaj na policu. Drugi: Aluminum Chlorohydrate, vraćaj i taj. Treći: Aluminum Chlorohydrate, opet vraćaj.

I tako ostalih deset. Kad, BEZ ALUMINIJSKIH SOLI!!

– Mama, vidi ovo!

– Oooooooo, da vidimo!

Čitamo: bla bla bla bla, triethyl citrate. Evo ga! Ovo je tvar koja poštuje princip dezodoransa u pravom smjeru! Možemo ovo kupiti, nema silikona, konzervans nije ružan. Ako baš moraš kupiti!

Kupili.

– Mama, pa na svim proizvodima naprijed piše svašta, nekad slično, nekad različito, a INCI je skoro isti. Zašto?

– Zato što većina ljudi čita i vjeruje onome što piše naprijed i onome što kažu i pokažu reklame. Bilo bi dovoljno naučiti jednu stranicu teksta da bi se izbjegla kupovina nepoželjnih tvari. A može se i skinuti sa interneta na telefon pa se kontroliše u radnji. INCI je uvijek napisan najsitnijim slovima koja postoje, kako bi proizvođači otežali i obeshrabrili svaki pokušaj da čitanjem vidimo da je 2 + 2 ustvari 2 - 2. Prednja strana tvrdi jedno, a stražnja to ne potvrđuje. INCI i prednja strana su u protivrječju, ali samo INCI kaže istinu (opet sreća da je to zakonom obavezno!), jer samo nabroji sve upotrijebljene sastojke i ništa više, dok prednja strana ima zadatak da privuče pažnju i interes. Reklama najvećim slovima, INCI najmanjim. Opet primjer obratnog smjera. Samo da znaš da jedva čekam da narasteš dovoljno da shvatiš da se dezodorans može ne kupiti! Neuporedivo je jeftinije, ne zahtijeva sterilne uslove, zdravije je, efikasno i nije štetno!

Polimeri i konzumeri 1

Polimeri i konzumeri 2

Polimeri i konzumeri 3

Polimeri u konzumeri 5

Polimeri i konzumeri 6

Polimeri i konzumeri 7

Neda Monti