E-espresso

Škola na otvorenom

31.05.2016

Pet jednostavnih načina da umjesto u učionici čas provedete vani

Foto: Johnston, Frances Benjamin

Pozitivan utjecaj prirode na dječiji razvoj već nam je dobro poznat, ali šta je sa školama koje se nalaze u gradovima, gdje pristup prirodi nije tako jednostavan? Guardian donosi pet načina kako učenje možete izmjestiti van učionice. Prvi je da iskoristite školsko igralište: ukoliko se neka igra ili aktivnost može provesti van, onda ne oklijevajte i izađite! Osim što se možete igrati različitih igara ili slikati/crtati prostor oko škole, jedna od aktivnosti koju navode u članku jeste posuditi katalog boja iz lokalne prodavnice boja i lakova i đacima zadati da u svom okruženju pronađu određene nijanse. U školskom dvorištu također možete mjeriti uglove, zajedno režirati i odigrati neki historijski događaj. Neka priroda dođe vama, stoji kao prijedlog broj 2: jednostavno je i ne zauzima mnogo prostora sa đacima napraviti recimo, hotel za insekte, umjetno jezerce ili kućicu za ptice. Čak i u najmanjim igralištima možete uraditi nešto – možete donijeti nekoliko starih klada ili granje, kako biste privukli životinjski svijet, a uvijek možete posaditi i cvijeće. Uvedite prirodu u učionicu: Svjedočiti kako se nešto razvija iz sjemena za djecu je magično – osim toga, jako je bitno da se s vremena na vrijeme uprljaju i da razumiju ciklus života. Stavite zrno graha u posudicu na dasku od prozora ili, još bolje, zasadite biljku kad vaši prvačići krenu u školu; tako će svjedočiti kako ona raste sa njima. Isto tako, ukoliko ste imali neku vanjsku aktivnost, ne bi bilo loše da u učionici imate i podsjetnik na nju, da li u vidu fotografija, crteža, dnevnika... Iskoristite školsko okruženje: razmislite šta je to što je na 10 ili 20 minuta udaljeno od škole. Izlazak iz učionice treba da bude nešto što ćemo redovno raditi, još jedan od resursa koje koristimo u nastavi. Imajte na umu da će djeca jednog dana, van učionice, morati primijeniti sve što znaju – dobro bi bilo da počnu što prije. Posjetite lokalni park, stupite u kontakt sa nekom organizacijom koja se bavi zaštitom prirodnih resursa i organizirajte posjetu. Imajte na umu da će učenje biti uspješnije ukoliko đake što više uključite u bilo koju aktivnost. I zapamtite, što više prakticirate učenje vani, to vam lakše postaje planirati svaki naredni čas u prirodi.

Tekst u originalu možete vidjeti ovdje.

Prevela: Merima Dervišić

Školegijum redakcija