Metodika

E-espresso

U školu s pjesmom

Školegijum redakcija

07.06.2016

Četiri razloga da svaki čas počnete poezijom

Andrew Sullivan - A poem made by Magnetic Poetry pieces

Brett Vogelsinger, nastavnik engleskog jezika, u devetom je razredu u posljednje tri godine svaki čas počinjao poezijom. Priznaje da se ideja nekim kolegama činila čudnom i da dosta truda ulaže u pronalaženje i izbor poezije, ali nas ohrabruje da i mi to probamo, bar jedan mjesec. Daje nam četiri razloga:

  • Pjesme su kratke: jasno je da je vrijeme najvrednija nastavnička valuta i zato nećete moći odabrati one duže. Nakon što đaci dva puta pročitaju pjesmu, sa njima radi jednu vrstu mikroanalize, gdje im da da popune praznine u rečenici tipa: Kada u pjesmi stoji _____________, ono što se želi reći jeste ______________. Njihove interpretacije su po pravilu najrazličitije, a kratka pjesma se može pročitati, disecirati i analizirati u nekoliko minuta, što je odlična uvodna aktivnost. Ponekad, kada rade sa pjesmama kraćim od 15 stihova, prvo analiziraju ton pjesme, a onda ih zamoli da ga drastično promijene, tako što promijene 5 riječi u pjesmi i naslov. On vam garantira da ćete se dobro nasmijati, a da vam ova aktivnost neće oduzeti previše vremena.
  • Poezija ima snagu: da bismo se, kroz likove i priču, emotivno povezali sa nekim romanom koji čitamo, često trebamo pročitati nekoliko poglavlja. Kada je poezija u pitanju, treba nam tek nekoliko sekundi. Najčešće se dešava da se đacima, koji se nevoljko uključe na početku časa, određena kombinacija riječi organizirana oko snažnog ritma, toliko svidi, da na kraju aktivnost završe sa velikim entuzijazmom.
  • Poezija otvara put (drugoj književnosti) i inspirira razgovor o plodnijim i kompleksnijim djelima koja se nalaze u planu programu i zbog toga može poslužiti kao idealna uvodna aktivnost.
  • Poezija inspirira (pisanje): kada sa đacima podijelimo neku pjesmu i pozovemo ih da iznesu vlastite ideje i razmišljanja, dok recimo u isto vrijeme imitiraju stil autora/ice, mi im ustvari dajemo moć da razviju vlastiti glas, da rade na nečemu što će, na kraju, postati njihovo vlastito, kaže profesor Vogelsinger, dodajući kako nas poziva da naredni čas počnemo poezijom. Sigurno ćete se upecati, i vi, i đaci!

Tekst u originalu možete pročitati ovdje.

Prevela: Merima Dervišić

Najnovije

Korelacija predmeta

Tragom Sijarićevog hrta

Nermina Alihodžić-Usejnovski

Prikaz

Obrazovanjem protiv seksualnog nasilja

Anes Osmić

Edukativni teatar

Glumom do bolje stvarnosti

Anes Osmić

Savjeti za nastavnike i roditelje

Kako raditi sa nemirnim učenicima

Armin Stefanović

E-espresso

Moramo odbaciti mit o savršenoj nastavnici

Školegijum redakcija