Nastavnici/e nemaju vremena za toalet
Poznato nam je da su nastavnici/e u današnje vrijeme pod jakim pritiskom, da ih se nedovoljno plaća i ne poštuje previše, da je sve manje mladih koji se odlučuju za tu profesiju, a da ne govorimo o broju nastavnika/ca, učitelja/ica i profesora/ica koji/e svake godine sve više napuštaju rad u školama. Nekoliko organizacija, među kojima je i Federacija američkih nastavnika/ca, nedavno je organiziralo anketu o kvalitetu nastavničkog radnog života. Osim što je veliki broj njih izrazio nedostatak entuzijazma kako karijera odmiče, među odgovorima se moglo pronaći kako osjećaju jak pritisak na poslu, posebice u vezi sa rokovima, kao i sa ispunjavanjem plana i programa. Međutim, jako zanimljiv odgovor koji se pojavio na pitanje o svakodnevnim faktorima stresa bio je i taj da 7500 od ispitanih 30.000 smatra kako nemaju dovoljno prilike da koriste toalet u toku radnog vremena. Skoro polovina ih je navela da su toaletne pauze neadekvatne, kao i to da, kada ih imaju, nisu u stanju da ih iskoriste. Često se desi da nastavnici/e izbjegavaju piti tečnost, koja je naravno jako bitna zbog energije, koncentracije i na kraju krajeva, manje šanse za glavobolju, kako bi se izborili sa ograničenim vremenom za toalet. Postoji niz pretpostavki o tome kako se sve ovo može odraziti na njihovo zdravlje, ali ne postoji previše naučnih dokaza. Međutim, svima nam je jasno kako komplicirano može biti organizirati odlazak u toalet ukoliko imate nekoliko časova zaredom i nemate pauzu. Ovo je možda jedan od rijetkih problema u obrazovnom sistemu gdje je rješenje relativno jednostavno, besplatno i apolitično, kaže autorica teksta. Potrebno je tek da se organizira da neko pazi na đake u međuvremenu, jer je jasno da pun mjehur može samo pogoršati svakodnevni stres, kao i kvalitet časa.
Originalni tekst pročitajte ovdje.
Vrhovni sud u Turskoj zabranio zatvaranje pripremnih škola Fetullaha Gulena
New York Times donosi priču o odluci koja je donesena u Turskoj nakon što je Erdoganova vlada pokušala zatvoriti privatne pripremne škole za upis na turske fakultete. Ove su škole, naime, glavni izvor prihoda za pokret Fetullaha Gulena i njihovo zatvaranje bi naškodilo njihovom finansiranju. Erdogan ovaj pokušaj pravda objašnjenjem da je on dijelom reforme nezdravog sistema obrazovanja zbog kojeg Turska toliko zaostaje za razvijenim zemljama, te da ove škole mogu priuštiti samo djeca iz bogatih porodica. Sud je ustanovio da ova odluka Erdoganove vlade narušava slobodu obrazovanja. Podsjetimo se, Erdogan i Gulen su se nekada kao saveznici borili protiv militarne politike u Turskoj, ali je njihovo savezništvo okončano prošle godine nakon što je Erdoganova vlada optužena za korupciju, na što je on odgovorio optužbama i istragom o pokušaju državnog udara.
Originalni tekst pročitajte ovdje.
Udžbenici sa različitim verzijama historijskih događaja: Teksas
Sljedećeg će mjeseca 5 miliona djece u Teksasu učiti iz novih udžbenika historije. Portal npr.org donosi priču o tome koliko ovi udžbenici na pravilan i cjelovit način predstavljaju prošlost.
Udžbenik ćemo koristiti do neke mjere, ali želim naučiti svoje đake da se kritički odnose prema njemu i da ne uzimaju zdravo za gotovo sve što stoji u njemu. Neću koristiti isključivo najnoviji udžbenik jer smatram da je u njemu umanjena važnost pitanja poput ropstva, kaže nastavnica historije u jedanaestom razredu. Ovo je pokušaj da se zataškaju prave činjenice o našoj historiji, dodaje.
Da se podsjetimo, Texas je 2010. godine, odlukom Državnog obrazovnog odbora, usvojio konzervativnije standarde u obrazovnom sistemu, i jedna od osnovnih promjena je bila način na koji će se u školama učiti o Građanskom ratu u Americi, odnosno odluka da se ublaže tvrdnje o tome kako je ropstvo bilo glavni razlog za njegovo izbijanje.
To vam je kao da predajete fiziku i ne podučavate ništa što se desilo poslije Newtona, kaže jedan profesor historije koji predaje na Univerzitetu Southern Methodist blizu Dallasa.
Originalni tekst pročitajte ovdje.
Prevela i prilagodila Merima Dervišić
Čitajte i druge vijesti o obrazovanju:
Siromaštvo, obrazovanje i kazna,