Obrazovna politika

Hajlajti sa tematske sjednice Skupštine KS posvećene obrazovanju / 3

Kulikularna reforma

Nenad Veličković

28.11.2019

Zašto je Hedžića zamijenio Ibrahimović na čelu tima koji radi na reformi i zašto nisu objavljeni zaključci sa naučnog savjetovanja o jeziku...

Ilustracija: Lia Koltyrina / Shutterstock.com

S izgovorom tog pomodnog izraza neke zastupnice očigledno se još muče, pa pred kamerama, dok pokušavaju više puta, ispadaju smiješne. Žalosno je, međutim, kako većina ne razumije koji smisao ta riječ, kulikur... kulikul... kurikulum... ima u aktuelnom reformskom procesu. Najbolji dokaz tome je jednoglasnost donesenih odluka. Kad bi ukačili da će rezultat biti drastično smanjenje mogućnosti da nacionalizam određuje nastavne sadržaje, jer će se obrazovanje okrenuti potrebama djeteta, a ne interesima nacionalne elite, cijela opozicija i pola koalicije opreznije bi dizala ruke za procese koji su u toku.

Da neki ipak naslućuju odakle opasni vjetar promjena puše, pokazala su dva pitanja i oba je izravno ministrici postavio zastupnik NiP-a (ne SDA!) Vedran Jakubović: zašto je Hedžića* zamijenio Ibrahimović na čelu tima koji radi na reformi i zašto nisu objavljeni zaključci sa naučnog savjetovanja o jeziku u nastavi, održanom zimus.

Ministrica je na oba odgovorila kratko: imenovala je Ibrahimovića jer misli da će bolje raditi taj posao, a zaključke savjetovanja je proslijedila školama uz napomenu da će roditelji moći birati jedan od tri naziva, ili dva od tri, ili sva tri.

Ibrahimović je, za razliku od Hedžića, već dugo vremena prisutan na javnoj sceni kao jedan od rijetkih pojedinaca iz prakse koji ukazuje na loše stanje obrazovanja, oštro kritikuje odgovorne i predlaže rješenja. Upravo ga to u konzervativnim očima čini potencijalno problematičnim. Kao što je problematično, istim očima, i ministricino ignorisanje zimskog kvazinaučnog desanta na kantonalno obrazovanje (o tome vidi više u N. Veličković, Zaključci sa Deverli Hillsa, u: Akademsko šarlatanstvo, str. 179. i dalje), koje je pokušalo preko jezičke politike imunizirati aktuelne nastavne sadržaje na virus univerzalizma sadržanog u samoj ideji ishoda učenja.

Neupućenost konzervativne većine u detalje (u kojima se krije đavo) rezultat je, po svemu sudeći, nadmene vjere u vlastitu snagu i potpunu kontrolu javnog prostora. Ako se nevladinom sektoru baš troše pare na gluposti, rezonira se nadmeno, pa pumpaju stotine hiljada u edukaciju nastavnika, stručne timove, eksperimentalne programe i sl., neka im bude. Ali kad dođe do realizacije, naići će na odlučno kuš!, na kakvo je naišla i Jokićeva reforma u Hrvatskoj. I to će kuš! raspuhati Marjanovićeve zaključke kao sjeverac maslačkovu glavicu.

 

*U prvoj verziji teksta je stajalo "Heljića" umjesto "Hedžića". Izvinjavamo se čitateljima i čitateljicama na omašci i zahvaljujemo se na upozorenju.

 

Juče: Tri kamere, prekjuče: Istorijska sjedeljka. Sutra: Centar provincije... a u narednim danima: Zakon u Kukuruzu... Ajtizacija... Pepezjanija...

Najnovije

Ahmed Omerović, ministar obrazovanja u Vladi Tuzlanskog kantona

Škola je žrtva

Anisa Mahmutović

Kvaritmetika Nusreta Ahmetovića 01

Fušnote

Nusret Ahmetović

Saudin Sivro, predsjednik najbrojnijeg sindikata predškolskog i osnovnog obrazovanja u Kantonu Sarajevo  

Svjedočimo kvazireformama

Rubina Čengić

Reakcija na tekst Ko i kako u BiH zastupa Konvenciju o pravima djeteta?

Save the Children podsjeća na očuvanje dječije dobrobiti i zaštitu njihovih prava

Školegijum redakcija

Privatnost djeteta u političkom marketingu

Ko i kako u Bosni i Hercegovini zastupa Konvenciju o pravima djeteta?

Nenad Veličković