Medijska kultura

Svjetski mediji o obrazovanju

Za neke đake online nastava znači bolje akademske rezultate

Merima Dervišić

24.03.2021

Potrebno je da djeca budu u stanju prepoznati vlastite potrebe i savladati vještine samoregulacije.

Ilustracija: Aleksandra Suzi / Shutterstock.com

Bobby pohađa šesti razred osnovne škole North Brookfield u Massachusettsu. Opsjednut je čudovištem iz Loch Nessa. Voli matematiku i igra Minecraft. Isto tako voli online nastavu.

U svojoj sobi se mogu bolje koncentrisati, mnogo mi je udobnije učiti, kaže on.

Većina porodica smatra da je online nastava nedovoljna da bi djeca napredovala u akademskom smislu. Ali, postoje i one koje su nakon iskustva online nastave došle do zaključka da se njihova djeca bolje snalaze i postižu bolje akademske rezultate na ovaj način. Ovo je posebno slučaj kod djece koja imaju problema s koncentracijom u prisustvu druge djece.

Bobby je, recimo, hiperaktivan i ponekad ima napade. Kada se oni dese, ovaj jedanaestogodišnjak mora napraviti pauzu i prestati pratiti nastavu. Nekad jednostavno mora ustati i prošetati po sobi jer osjeća da ima viška energije. Nastavnici su mu pružali podršku u školi, gdje je imao mehanizme za odmor, ali online varijanta još bolje djeluje na njegove potrebe. Osim toga, kompjuter mu pomaže da se s kalendarom zadataka i nastavničkim instrukcijama organizira na najbolji način. Prije toga dešavalo mu se da često zaboravi na zadaću.

Jako mu je korisno to što mu nastavnice šalju videoobjašnjenja koja može pogledati onoliko puta koliko mu je potrebno da shvati, kaže njegova majka.

Andrea Parish, istraživačica na edukacijskom fakultetu Univerziteta John Hopkins i direktorica sistema razvoja i edukacije na institutu IDEALS, kaže kako su nakon uvođenja online nastave zabilježeni slučajevi poboljšanog akademskog uspjeha kod djece s autizmom.

Radi se o odsustvu društvene interakcije. Ne postoji pritisak komunikacije licem u lice. Za mnogu djecu to je olakšavajuća okolnost i zbog toga im više odgovara online nastava, dodala je.

Ona smatra da je za uspješnu online nastavu potrebno da djeca budu u stanju prepoznati vlastite potrebe i savladati vještine samoregulacije, kao što je slučaj sa Bobbyjem, koji zna kada mora napraviti pauzu i zašto. Zato su se stručnjakinje u mnogim školama počele baviti idejom prilagođavanja modela redovne nastave po završetku pandemije. Školski distrikt Sioux City u Iowi od septembra ove godine počet će s permanentnim programom online učenja jer ima oko hiljadu prijavljenih đaka.

Mnogi su jako uzbuđeni što će imati opciju da nastavu prate od kuće, kazao je direktor ovog distrikta Paul Gausman.

Izvor: NPR: As Many Parents Fret Over Remote Learning, Some Find Their Kids Are Thriving

Najnovije

Svjetski mediji o obrazovanju

Olakšice od 1.000 dolara za vakcinisane studente i studentice

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Studenti i studentice traže uvođenje obaveznog testa o seksualnom pristanku

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Obrazovna arhitektura za svijet nakon pandemije

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Zašto je Instagram za djecu loša ideja

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Hoće li fakulteti primati nevakcinisane studente i studentice?

Merima Dervišić