Medijska kultura

Svjetski mediji o obrazovanju

Obrazovna arhitektura za svijet nakon pandemije

Merima Dervišić

28.04.2021

Gradnja škola bit će usmjerena na fleksibilnost i funkcionalnost – sklopivi zidovi i namještaj, police koje razdvajaju ili spajaju učionice...

Ilustracija: IDOM / Rosan Bosch Studio

Krajem aprila 2021. jedna privatna škola u Limi, glavnom gradu Perua, objavila je da gradi novu školsku zgradu otpornu na pandemiju. Radi se o instituciji Markham College, u kojoj je godišnja školarina oko 8,5 hiljada dolara, a nova školska zgrada imat će tri sprata sa fleksibilnim i višenamjenskim prostorima koji će se lako otvarati, i na taj način omogućiti da se nastava održava i na otvorenom.

Zgrada će biti produženog oblika i pratit će tok rijeke, a uključivat će i vertikalne vrtove, unutrašnja dvorišta i otvorena igrališta na krovovima kako bi đaci imali što više prostora za boravak na otvorenom. Imat će sistem poprečne ventilacije, što znači 100% čist zrak, bez ikakve potrebe za recirkulacijom.

Ovaj projekt doživljavamo kao jednu vrstu pejsažne arhitekture jer se apsolutno prilagođavamo topografiji terena. Koristit ćemo prirodne materijale i poštovati način na koji se peruanska kultura odnosi prema terenu, kazao je Manuel Andrades, direktor projekta.

S dolaskom pandemije arhitektonski stručnjaci i stručnjakinje, kao i u drugim oblastima, preispituju dosadašnje prakse gradnje i dizajna kako bi se svijet bolje pripremio za eventualne zdravstvene krize u budućnosti.

Ne možemo nastaviti dizajnirati gradove i zgrade kao da se ništa nije desilo, kaže Vicente Guallart, osnivač arhitektonske firme koja je nedavno osvojila nagradu za dizajn urbanog naselja u Pekingu. Njihov doprinos u borbi protiv budućih pandemija podrazumijeva zgrade i kuće s većim balkonskim prostorima, ugrađenim zdravstvenim aplikacijama za naselja u kojima se nalaze, ali i zajedničkim višenamjenskim prostorima.

U junu 2020. godine arhitektonski studio Roar organizirao je raspravu na temu dizajna obrazovnih ustanova nakon pandemije, u kojoj su učestvovali dizajneri, arhitektice, nastavnice, doktori, psiholozi i akademske istraživačice. Među zaključcima ove rasprave stoji da će obrazovne ustanove u što kraćem roku morati osmisliti opcije restrukturiranja postojećih učionica i prostora za učenje kako bi u razredima boravio manji broj đaka. Na isti način će, prema njihovom mišljenju, veliki broj škola za nastavu osposobljavati prostore sportskih dvorana i školskih restorana. Razgovaralo se i o relativno jeftinim modularnim prefabrikovanim učionicama, koje se mogu dodati postojećim objektima u kratkom roku. Jedan od zaključaka jeste da u budućnosti manje pažnje treba poklanjati estetskom izgledu objekata u korist fleksibilnosti i funkcionalnosti prostora – koristit će se sklopivi zidovi i namještaj, polivalentni prostori i mobilni namještaj, poput polica za knjige, koji će razdvajati ili spajati učionice, po potrebi; toaleti koje će učenice i učenici moći koristiti bez dodirivanja bilo čega, a tražit će i rješenja za ulazak u učionice i druge prostore bez dodirivanja vrata.

Napokon smo dobili priliku da školskim objektima damo nove alate i novu energiju, kazao je jedan od arhitekata koji je učestvovao u raspravi.

Najavili su i da će nove škole imati infrastrukturu za hibridno učenje – kako uživo, tako i online.

Deezen: "Education spaces will never be the same again" says Roar report

Izvor: euronews - Peru's first 'pandemic proof' school is embracing outdoor learning

Najnovije

Svjetski mediji o obrazovanju

Olakšice od 1.000 dolara za vakcinisane studente i studentice

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Studenti i studentice traže uvođenje obaveznog testa o seksualnom pristanku

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Zašto je Instagram za djecu loša ideja

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Hoće li fakulteti primati nevakcinisane studente i studentice?

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

5 praksi koje bi univerziteti trebali nastaviti i nakon pandemije

Merima Dervišić