Iz dječije perspektive

U učeničkim cipelama

Budimo prijatelji

Edina Međić

28.12.2019

U razredu se stvori čarobna atmosfera zajedništva. Na času se javi spontani aplauz podrške ili zagrljaj suosjećanja kod neuspjeha.

Ilustracija: Lloyd Vas / Shutterstock.com

Nema ljepšeg osjećaja od onoga kada s prijateljima dijeliš sreću i veselje, ali još je važnije da su oni uz tebe u manje lijepim trenucima. No, da bismo imali prijatelje, moramo i sami biti prijatelji, a za to su nam potrebne socijalne vještine koje se mogu (na)učiti. Škole su glavni izvor socijalizacije za mnogu djecu, posebno zato što tamo provode mnogo vremena s vršnjacima.

Djeca u školi proživljavaju i svoja najosjetljivija razdoblja djetinjstva i adolescencije, te se susreću s brojnim izazovima s kojima se ponekad nije lako nositi. Jedan velik izazov je i sklapanje prijateljstava, jer nemaju sva djeca iste socijalne vještine, a to može stvoriti brojne teškoće u odnosima s vršnjacima. Za stvaranje i održavanje prijateljstava treba puno rada i truda. Neophodno je razviti empatiju i vještinu slušanja, čime će postati svjesniji osjećaja svojih prijatelja.

Moja dosadašnja praksa pokazala je da najbolje rezultate postižem stvaranjem situacija u kojima moji đaci vježbaju određene vještine. Tako u posljednjoj sedmici decembra u razredu organizujem igru Tajni prijatelj, koju želim podijeliti s vama. Svi učenici napišu svoja imena na papiriće i onda izvlačimo svog tajnog prijatelja. U slučaju da je neparan broj đaka, i učiteljica se uključuje u igru. Zadatak je da svom tajnom prijatelju činimo nešto lijepo sve do Nove godine, ali tako da on ne uspije otkriti ko to radi.

Voljela bih da na trenutak možete proviriti u učionicu, da vidite kako se na klupama iznenada pojave poruke: Volim tvoj osmijeh, Ti si divna drugarica, Odlično igraš fudbal, Sviđaju mi se tvoje slike, Možeš ti to! i slično. Poslije velikog odmora neki tajni prijatelj uredi nečije radno mjesto, ostavi crtež cvijeta ili srca na klupi ili se na svim klupama pojave bombone. U razredu se stvori čarobna atmosfera zajedništva. Na času se javi spontani aplauz podrške ili zagrljaj suosjećanja kod neuspjeha. Tješe jedni druge i zajedno se smiju.

Čuvaju tajnu do posljednjeg dana polugodišta. Tada organizujemo razrednu zabavu povodom završetka polugodišta i Nove godine. Svako svom tajnom prijatelju priprema mali poklon. Taj poklon ne smije biti skup – ograničavamo iznos na 2-3 KM, ako ga kupuju, ali ga mogu i sami izraditi. Cilj je otkriti sitnicu koja će obradovati prijatelja i izmamiti osmijeh na njegovo lice. Trenutak kad moji đaci grle jedni druge, žele sretnu Novu godinu i iznenađuju se poklonima ne mogu vam opisati. Voljela bih da to svako doživi sa svojim đacima.

S tim prekrasnim osjećajima krećemo u Novu godinu, i to djeca dugo pamte. Svima vama želim da imate nekog tajnog prijatelja u blizini i da vam je osmijeh uvijek na licu.

Najnovije

O internetskom nasilju ili cyber napadima na djecu

Posljedice mogu biti veće od fizičkog međuvršnjačkog nasilja

Rubina Čengić

Škole treba mijenjati

Djeca trebaju učiti praktične vještine koje život čine lakšim

Maksuda Muratović

Korona-izazovi u obrazovanju

Nova normalna škola

Enes Kurtović

U vrijeme upisa u srednje škole

Djeca ne vole gimnaziju jer...

Amna Dervišagić

Jedno lijepo iskustvo s alatkom Forms

Djeca su hrabra i pametna, samo ih treba potaknuti

Marina Stojaković