Iz dječije perspektive

Tešanjski hakaton ponudio rješenje za budućnost

Aplikacija za lakši put do zaposlenja

Midheta Omić

08.02.2020

Učenice i učenici bi popunjavali svoje profile, a firme bi objavljivale tendere za posao i praksu, i to bi olakšalo dolazak do posla i edukacije.

Foto: Tešanj / Nedad Memic / CC BY-SA Wikimedia Commons

Često možemo čuti da učenici iz srednjih škola izlaze bez ikakvih praktičnih znanja, a procjene govore da bi se, ako se svakom učeniku obezbijedi adekvatna praksa, mogla ukinuti šestomjesečna obuka radnika pri zapošljavanju.

Na prvom hakatonu na području općine Tešanj, održanom u decembru 2019, grupa učenika i učenica predstavila je ideju za aplikaciju koja bi izašla u susret potrebama i željama srednjoškolaca koji moraju pohađati praktičnu nastavu. Cilj je stvoriti nastavni plan i program koji štedi vrijeme i novac, a nudi sve potrebne informacije. Aplikacija je u razvojnoj fazi i još uvijek nije spremna za upotrebu, a ova ideja je Harunu Bajriću, Refiku Bašiću i Havi Kadušić iz Gimnazije Musa Ćazim Ćatić i Hasanu Hasanbašiću iz Mješovite srednje škole, pod vodstvom profesorice Estele Ramić, donijela prvo mjesto. Hakaton je inače kreativno rješavanje izazova.

Proteklih godina tešanjske učenice i učenici srednjih škola, ukoliko su željele pohađati neku praksu, morale su same tražiti firmu za zapošljavanje. Nakon toga morale su tražiti odobrenje škole, a zatim se zamarati potpisivanjem razne dokumentacije. Loše vladanje nije bilo ograničavajući faktor, ali ako bi neko nanio štetu firmi, ne bi više nikoga primala.

Praktična nastava u nekim srednjim školama postoji, ali nije kvalitetna niti zaslužuje pohvale. Ilustracije radi, Mješovita srednja škola je do sada imala ugovore za praksu, u Tehničkoj srednjoj školi odrađuje se samo u školi, i to je problem jer školski kurikulum zaostaje za stvarnim potrebama privrede, dok Gimnazija nije imala praksu, iako bi đaci voljeli da je imaju.

Kako Gimnazija ima nekoliko smjerova: IT, matematičko-informatički, društveni, prirodni, jezički, svaki bio mogao imati specifičnu praktičnu nastavu. IT i matematičko-informatički smjer mogli bi se baviti razvojem platforme i njenim analitičko-statističkim podacima, koji bi se unosili u platformu; društveni smjer bi radio konkretne zadatke na terenu i bili bi zaduženi za odnose s ljudima; jezički bi bio zadužen za pisanje tekstova, a praksa prirodnog smjera održavala bi se u laboratorijima, dok učenike Mješovite srednje škole više zanima rad na traci, odnosno u proizvodnji.

Aplikacija prezentovana na hakatonu inspirirana je društvenom mrežom LinkedIn i radila bi na sličnom principu: radnici ili učenici bi popunjavali svoje profile, a firme bi objavljivale tendere za posao i praksu. Ovo bi olakšalo dolazak do posla i edukacije. Snimanjem videotutorijala omogućila bi se i online obuka, a profesori bi mogli pratiti ko se prijavljuje na ovu mrežu i da li su učenice spremne i kompetentne da pristupe praksi koju biraju. Aplikacija bi bila i poticaj za učenike da ostanu u BiH i u svojoj općini i da nakon škole dobiju šansu da grade prosperitetan život.

Važno je da učenici sudjeluju u hakatonu jer se ti izazovi tiču njih i njihove budućnosti, te sami mogu naći rješenja za određene izazove, a kroz rješavanje izazova možemo se iskazati kao ličnosti i drugi mogu vidjeti naš potencijal, pojasnili su učenici – kreatori ove aplikacije.

Najnovije

O internetskom nasilju ili cyber napadima na djecu

Posljedice mogu biti veće od fizičkog međuvršnjačkog nasilja

Rubina Čengić

Škole treba mijenjati

Djeca trebaju učiti praktične vještine koje život čine lakšim

Maksuda Muratović

Korona-izazovi u obrazovanju

Nova normalna škola

Enes Kurtović

U vrijeme upisa u srednje škole

Djeca ne vole gimnaziju jer...

Amna Dervišagić

Jedno lijepo iskustvo s alatkom Forms

Djeca su hrabra i pametna, samo ih treba potaknuti

Marina Stojaković