Medijska kultura

Svjetski mediji o obrazovanju

Najsiromašnija djeca na velikom gubitku

Merima Dervišić

13.11.2020

UNESCO predviđa da će ove godine broj djece koja ne pohađaju nastavu, koji je prije pandemije iznosio 250 miliona, porasti za skoro 10%.

Ilustracija: panitanphoto / Shutterstock.com

U aprilu 2020. godine zbog pojave koronavirusa devetero od desetero djece prestalo je ići u školu. UNESCO, UNICEF i Svjetska banka objavili su izvještaj, odnosno analizu o tome kako su države odgovorile izazovima pandemije – od učenja na daljinu, preko podrške đacima, porodicama i nastavnicama, do zdravstvenih protokola, finansiranja i propuštenog gradiva.

Analiza situacije u 150 zemalja, među kojima je i Bosna i Hercegovina, sačinjena je na osnovu odgovora na pitanja iz upitnika upućenih ministarstvima obrazovanja ovih zemalja () i donijela je sljedeće rezultate:

  • đaci u zemljama sa niskim primanjima izgubili su skoro četiri mjeseca učenja, dok je taj period u bogatijim zemljama iznosio šest sedmica;
  • jedna od četiri zemlje zakasnila je sa povratkom na nastavu ili još uvijek nije realizirala operaciju povratka na nastavu; najčešće se radi o zemljama sa niskim primanjima;
  • skoro sve zemlje ponudile su neki modalitet nastave na daljinu, bilo da se radi o online nastavi, TV ili radioprenosima ili printanim materijalima; iako u prosjeku tri od četiri države učenje na daljinu organiziraju kao redovnu nastavu, u zemljama sa niskim primanjima to se radi tek u jednoj od pet država, a problem leži u tome što veoma mali broj đaka ima pristup materijalima;
  • polovina zemalja sa niskim primanjima navodi kako ne postoji dovoljno sredstava za nabavku materijala za pranje ruku, odnosno zaštitu đaka i nastavnica, dok je među zemljama sa visokim primanjima tek 5% imalo ovaj problem.

Ovi podaci potvrđuju zaključke analize fondacije Insights For Education u kojoj se, između ostalog, spominje da se polovina đaka osnovnih i srednjih škola (što je oko 1,6 milijardi) na nastavu neće vratiti prije kraja 2020. godine. Štaviše, 84% tih đaka živi u zemljama čije stanovništvo ima niska primanja. UNESCO predviđa da će ove godine broj djece koja ne pohađaju školu, koji je prije pandemije iznosio 250 miliona, porasti za skoro 10%.

Izvor: NPR: COVID-19 Has Robbed The World's Poorest Children Of Nearly 4 Months Of Schooling

Najnovije

Svjetski mediji o obrazovanju

Pokret Loši đaci na Tajlandu traži promjene u državi

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Nakon lockdowna neka djeca zaboravila su koristiti pribor za jelo

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Zašto univerzitet u Bristolu testira drogu za studente?

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Pandemija i procvat mikroškola

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Kritičko mišljenje i vrijednosti zajednice protiv teorija zavjere

Merima Dervišić