Metodika

Da se nauči i ono što je dosadno

Igre u učionici

Amna Dervišagić

30.09.2021

Učenice koje su u okviru redovnog nastavnog programa igrale igre bile su znatno angažiranije i nadmašile su svoje vršnjake i po činjeničnom znanju i po dubini znanja.

Foto: Screenshot: About Legends of Learning / Vimeo.com

Nastojeći da pomognem svojim đacima da nauče i ono što im nije zanimljivo, u učionicu sam uvela igre! Obrazovna igra doprinosi razvoju interesa za predmet, a djeca uče živjeti u simboličkom svijetu značenja i vrijednosti i istovremeno istražuju, eksperimentišu i uče. No, treba biti oprezan – nastavu ne treba izvoditi samo u obliku igre jer ona funkcioniše jedino u kombinaciji s drugim metodama, a cilj joj je potaknuti dijete na aktivno učenje.

Prva koju sam koristila bila je igra asocijacije: pojam je zadat opisno, nizom rečenica ili riječi, a igrači pokušavaju otkriti šta je to. Kako se više pitanja postavlja, smanjuje se broj bodova koje mogu osvojiti. Pomagalo je tabela sa stupcima A, B, C i D, od kojih svaki ima četiri pojma, a peti krije konačni odgovor za taj stupac, što bi trebao biti korak bliže ka rješenju. Đaci igraju u četiri grupe, svaka određuje svog predstavnika, netačan odgovor donosi negativne bodove u iznosu za to polje, a odgovor dalje donosi šansu sljedećoj ekipi da pogađa pojmove.

 

Evo jednog primjera:

 

A

B

C

D

Steve Jobs

Sjever

Duga

Isus

Crvena

Ćirilicom H

Pink Floyd

25. 12.

Jedna u kuću, doktor iz kuće

19. slovo abecede

TV-emisija

Svjetla

Sirće

Dušik

Geometrijsko tijelo

Polnoćka

Jabuka

N

Prizma

Božić

 

Isaac Newton

 

Tutorijal kako napraviti igru asocijacije u PowerPointu možete naći na linku. Varijacije bi bile da je učenici sami naprave za neki pojam iz fizike i da se sljedeći čas zabave i uče kroz igru.

Druga igra na času bila je radionica Posjeta fizičaru ili Intervju s poznatim fizičarem.

Đaci su igrali uloge. Jedan je bio novinar ili posjetitelj koji može prepričati ili napisati svoje iskustvo u posjeti fizičaru, a drugi je bio fizičar (bilo bi dobro da se, po mogućnosti, i preruši u njega).

Na našem času jedan učenik glumio je američkog nobelovca Richarda Feynmana, a ja sam postavila pitanje zašto se dva magneta privlače ili odbijaju u zavisnosti od toga koju stranu magneta okrenem jednu prema drugoj. Vrlo inspirativan odgovor pronašao je u transkriptu poznatog intervjua s ovim fizičarem i svi smo se dobro zabavili. Vjerujem da bi bez ovog intervju malo ko pročitao zanimljivi Feynmanov odgovor na ovo pitanje.

Biblioteka svih igara (za razne predmete) nalazi se na linku.

Tim sa Univerziteta Vanderbilt iz Nešvila u Tenesiju udružio se s članovima tima Legends of Learning u studiji Značajna integracija tipičnih obrazovnih igara u prošireni nastavni plan i program, a njihovo istraživanje objavljeno je u časopisu Journal of Learning Sciences.

Studija je obuhvatila raznoliku skupinu seoskih, prigradskih i gradskih škola tokom tri sedmice i uključila više od 1.000 đaka. Pokazalo se da su učenice koje su igrale igre u okviru svog redovnog nastavnog programa bile znatno angažiranije i nadmašile su svoje vršnjake i po činjeničnom znanju i po dubini znanja.

Rezultati su pokazali da su te učenice popravile rezultate testova; dramatično je poraslo razumijevanje gradiva u odnosu na tipične upute; poboljšana je pažnja – učitelji koji su koristili igrice izvijestili su da su đaci bili fokusiraniji; 92 posto učitelja koji su koristili ovu metodu reklo je da bi htjeli ponovno upotrijebiti slične igre zbog uticaja na uspjeh učenika i njihov angažman.

Svim igrama na Legends of Learning možete pristupiti besplatno, s računom učitelja, a besplatni račun učitelja omogućava vam da kreirate liste igara i zadataka za učenike i pratite napredak razreda. No, igre moraju biti usklađene s nastavnim planovima i programima, te potrebama i interesima đaka za ovakvim oblikom učenja.

 

1. Toplota i temperatura

Vi ste kapetan svemirskog broda koji se kreće kroz svemir u potrazi za dokazima promjene temperature materije. Ova igra će vas naučiti o promjenama temperature prije nego što izađete u svemir. Zatim ćete se kretati kroz svemir, izbjegavati prepreke i otkrivati ​​zanimljive činjenice skrivene u mjehurićima. Prođite sve nivoe igre da biste pobijedili!

In Hot Pursuit

 

2. Zvuk

Jeste li ikada primijetile da vam glas zvuči smiješno pod vodom? Ova igra će vas naučiti zašto se to događa. Naučit ćete o zvuku kao valu i pomoći zvuku da putuje kroz različite tvari. Brzina zvuka će se mijenjati ovisno o supstanci u kojoj putuje. Pazite na predjele kroz koje zvuk ne može prolaziti!

Travel Wave

 

3. Svjetlosni fenomeni

Dobrodošli u Gali's Lab, forenzički laboratorij gdje ćete biti detektiv. Vaš prvi slučaj uključuje otkrivanje i razlikovanje pravog kamenja od lažnog. Savladat ćete detaljne informacije o svjetlosti i njenom prelamanju. Zatim ćete testirati svoje vještine pomoću stroja za lom svjetlosti za izračun indeksa loma i uporediti ga s poznatim materijalima u bazi podataka.

Gali's Lab: Refraction of Light

 

4. Elektromagnetizam

Ovo je igrica u kojoj se može naučiti Faradayev zakon.

Eksperimentirajte s magnetom, zavojnicom i sijalicom i otkrijte kako promjena magnetnog toka može proizvesti električnu struju.

Farady's Law

 

Istražite kako radi kondenzator! Promijenite veličinu ploča i udaljenost između njih. Promijenite napon i pogledajte nakupljanje naboja na pločama.

Capacitor Lab: Basics - Capacitance

 

5. Agregatna stanja materije

Mladi viteže, moraš lagano koračati kroz tamnicu, usput učiti o materiji. Dovršit ćeš niz zadataka u kojima učiš o faznim prelazima. Steći ćeš moći i čitati knjige dok učiš o agregatnim stanjima i kako se ona mijenjaju. Budi oprezan – ako propustiš pitanje, bit ćeš vraćen na početak.

Merlin's Tower

Najnovije

Dnevnik nastavnice

Jesmo li zakasnili s reformom?

Arnela Borovac-Bekaj

Prisila ili motivacija, pitanje je sad

Uvodna pitanja za više pročitanih lektira

Mirza Herco

Školska nastava nudi mnogo mogućnosti

Matematička lektira

Dženeta Ajanić

Ogledni čas i samoprocjena

Zbog čega sebi ne mogu dati dobru ocjenu

Edina Međić

Na putu do bolje škole i više znanja

Fizika ne smije biti učenje napamet

Maksuda Muratović