Medijska kultura

Svjetski mediji o obrazovanju

Časovi vožnje kamiona izborni predmet u srednjoj školi

Merima Dervišić

25.10.2021

Nedostatak vozača i vozačica teretnih vozila smatra se jednim od razloga za otežano snabdijevanje robom u mnogim dijelovima svijeta.

Foto: Dave Dein / Patterson High School

Srednja škola Patterson u Californiji maturantima i maturanticama daje časove vožnje kamiona, iako do sada u ponudi nikada nije imala strukovno obrazovanje.

Program vožnje organizira se u okviru izbornog predmeta, što znači da svi đaci koji žele naučiti voziti teretno vozilo sa 16 točkova to mogu dobiti besplatno. Škola na taj način želi mladima dati šansu da usvoje praktične vještine koje su potrebne na tržištu rada.

Mnogi đaci nikad nisu razmišljali o tome da u budućnosti postanu vozači i vozačice teretnih vozila. Štaviše, ta profesija i nema neku reputaciju, a dosta njih ne zna šta zapravo znači voziti neko teretno vozilo, kazao je Dave Dein, instruktor vožnje koji radi u ovoj školi.

Većina ljudi smatra da se radi o opasnom, slabo plaćenom poslu, sa jako kompliciranim radnim vremenom. Dok gledamo vijesti o tome kako se snabdijevanje robom u mnogim dijelovima svijeta odvija otežano od početka pandemije, vidimo i kako se nedostatak vozača i vozačica teretnih vozila smatra jednim od razloga za ovu situaciju. U SAD-u se pad zainteresiranih za ovu profesiju bilježi u posljednjih deset godina, iako je potreba za vozačima još uvijek tu – samo u SAD-u teretna vozila prevoze oko 72,5% ukupnog tereta po težini. Kamionima se prevozi nafta, hrana, odjeća i proizvodi od papira, kao i auti. Samo u 2015. godini u SAD-u je bilo potrebno oko 48 hiljada vozača i vozačica.

Ove godine će skoro 25% američkih vozača i vozačica otići u penziju. Trebaju nam dobri vozači, kojima ovo neće biti treća ili četvrta opcija pri odabiru karijere, kaže Lindsey Trent, suosnivačica organizacije Next Generation in Trucking Association.

Međutim, sociolog Steve Viscelli sa univerziteta Pennsylvania smatra da to što će više mladih početi raditi kao vozači ne znači da će željeti ostati na toj poziciji cijeli svoj radni vijek.

Ne vidim zašto bismo sa mladima imali drugačiji ishod kada problem ostaje isti, Kaže Viscelli.

Program za sada uključuje 80 sati treninga u učionici i 30 sati praktičnih časova. Za one koji žele raditi kao vozači, nakon 18. rođendana potrebno je proći još jedan trening, ali novim radnicima nije dozvoljeno prevoziti teret van granica dok ne napune 21 godinu.

Iako se mnogi đaci u budućnosti ne vide kao vozači teretnih vozila, zahvalni su što mogu dobiti vozačku dozvolu ove vrste tako rano jer smatraju da im može pomoći da zarade novac potreban za školovanje nakon srednje škole.

Izvor: NPR: High schoolers are training to drive 18-wheelers amid a shortage of truck drivers

Najnovije

Svjetski mediji o obrazovanju

Nastavnici odbijaju da se vrate na posao zbog COVID-protokola

Merima Dervišić

Medijska kultura

Čas hvatanja u laži

Ines Haskić

Svjetski mediji o obrazovanju

Lijek protiv pandemijskog stresa – manje časova

Merima Dervišić

Kvaka 22

Oda krompiru, ili kratak osvrt na medijsko izvještavanje o obrazovanju

Nenad Veličković

Svjetski mediji o obrazovanju

U Sjevernoj Irskoj mole penzionisane nastavnice da se vrate na posao

Merima Dervišić