Moj pogled na školu i školski sistem

30.01.2023
Ena Čavkić

Moj pogled na školu i školski sistem

Rad pristigao na konkurs Iz ugla ili ćoška: moj pogled na učionicu

Po mom mišljenju, škola je važna institucija koja igra važnu ulogu u oblikovanju pojedinca i koja ima ključnu ulogu u formiranju budućnosti. Škola je mjesto gdje se stiču znanja i vještine potrebne za život, kao i mjesto gdje se ravijaju socijalne i emocionalne vještine.

Školski sistem je kompleksna mreža institucija,programa i pravila koja regulišu rad i funkcionisanje škola. To uključuje nastavni plan i program, kurikulum, nastavne metode, kriterije za uspjeh i način na koji se provode ispiti i evaluacije. Školski sistem se razlikuje od države do države i može se mijenjati kroz vrijeme. Međutim, školski sistem trenutno u mnogim zemljama, pa tako i u Bosni i Hercegovini, opterećen velikim brojem testiranja i ocjenjivanja, što često dovodi do stresa i negativnog utjecaja na mentalno zdravlje učenika. Takođe, postoji problem nejednakosti u pristupu obrazovanju, što dovodi do nejednakosti u šansama za uspjeh u životu. Zato je važno da školski sistem redovno evaluira i revidira kako bi se osiguralo da je usmjeren prema potrebama svih učenika i da pruža kvalitetno obrazovanje koje će ih pripremiti za budućnost. Potrebno je da se sistem prilagodi potrebama svih učenika i da se osigura da svako dijete ima jednake šanse za uspjeh.

Prije pandemije korona virusa, školski sistem u Bosni i Hercegovini je imao neke probleme, poput nedostatka modernizacije i standardizacije,nedostatka sredstava za obrazovanje i nedostatka motivacije za učenje među učenicima. Pandemija je dodatno otežala situaciju u školama u Bosni i Hercegovini. Online nastava je bila neefikasna zbog nedostatka tehnološke infrastrukture i lošeg pristupa internetu. Također, nedostatak socijalnog kontakta i podrške je utjecao na mentalno zdravlje učenika. Međutim, pandemija je također pokazala važnost obrazovanja i potrebu za modernizacijom školskih sistema. Potrebno je ulagati u tehnologiju i infrastrukturu kako bi se osigurala efikasna online nastava, kao i u podršku za studente i nastavnike kako bi se prevladali izazovi koji su se pojavili u vrijeme pandemije. Ukratko, školski sistem u Bosni i Hercegovini je imao probleme prije pandemije, ali pandemija je pokazala važnost obrazovanja i potrebu za modernizacijom sistema. Unatoč izazovima koje je donijela pandemija, postoje i dobre stvari koje su se dogodile u školama širom Bosne i Hercegovine.

Jedna od njih jeste razvoj online nastave, koja prije nije bila zastupljena na našem području, što je omogućilo učenicima da nastave sa školovanjem čak i u slučaju da su bili prisiljeni ostati kod kuće. Osim toga, mnogi nastavnici su se prilagodili novonastalim okolnostima i počeli koristiti nove tehnologije i metode učenja kako bi se poboljšalo iskustvo učenika.

Druga dobra stavar je povećanje suradnje između roditelja i nastavnika. Pandemija je učinila da roditelji budu više uključeni u školske aktivnosti i proces učenja svoje djece, što je dovelo do boljeg razumijevanja potreba učenika i poboljšanja komunikacije između svih dionika u školskom sistemu. Iako su izazovi još uvijek prisutni, škole u Bosni i Hercegovini u se pokazale sposobnima adaptirati se na nove okolnosti i nastaviti raditi u korist svih učenika.

Međutim, kao i svaki sistem, tako i sistem u Bosni i Hercegovini ima i svoje prednosti i mane. Ono što se meni, kao učeniku, sviđa u školi jeste to da postoji jasan plan i program za svaki predmet, što omogućava učenicima da se bolje pripreme za testove i ispite. Dobro mi je u školi što imam priliku da se edukujem i steknem nova znanja i vještine. Također, imam i mogućnost stjecanja stručnog znanja i vještina koje su mi potrebne za buduće zaposlenje. Škole u BiH nude obrazovanje za život koje omogućava učenicima da se pripreme za buduće izazove i da postanu odgovorni građani. Volim da radim u grupi i da razmjenjujem ideje, ali i znanje sa drugim učenicima. Pored grupnog rada, škole nude i individualni pristup učenicima, što omogućava da se pojedinačno prilagodi svakom učeniku. Škole u Bosni i Hercegovini nude i brojne kulturne aktivnosti koje omogućavaju učenicima da razviju kreativnost i interes za kulturu. Pored kulturne aktivnosti, škole nude i sportske aktivnosti koje podstiču učenike da se bave sportom, ali i da razviju fizičku spremu. Međutim, jedna od mana jeste nedostatak sredstava za modernizaciju i unapređenje nastavnog procesa. Također, postoje problemi sa neadekvatnim nastavnim materijalima i opremom, kao i sa nedovoljim brojem nastavnika. Nedostatak efikastnosti u radu škole:postoji nedostatak efikasnosti u radu škola, što utiče na kvalitet nastave. Nedostatak motivacije za rad i radni uvjet za nastavnike i osobolje škola. Nedostatak finansijskih sredstava za modernizaciju i unapređenje škole.

Znanje koje škola pruža je izuzetno bitno za život, jer ona predstavlja temelj za dalji razvoj i napredak. Škola nas uči osnovnim zanimanjima i vještinama koje su potrebne za svakodnevni život,kao što su čitanje, pisanje,računanje i komunikacija. Ona nas takođe uči o društvenim i moralnim vrijednostima, kao i o historiji i kulturi. Međutim, to ne znači da sve što nam je potrebno za život možemo naučiti u školi. Mnoga znanja i vještine se mogu sticati i van škole, kroz različite oblike učenja, kao što su radionice, kursevi, praksa i iskustvo. Na primjer, neki ljudi se najbolje uče kroz rad, dok drugi bolje uče kroz istraživanje i eksperimentisanje. Sve u svemu, škola predstavlja važan dio našeg životnog puta, ali to ne znači da je jedini izvor znanja i vještina. Stalno učenje i razvijanje sebe je važan dio života, a to se može postići kroz različite oblike učenja, bilo da se radi o školi ili van nje.

Moja vizija škole u Bosni i Hercegovini za moje unuke je jedna koja će ih poticati na razmišljanje, stvaranje i rješavanje problema, te će ih pripremiti za život u dinamičnom svijetu. Škola će biti mjesto gdje će moji unuci biti motivirani i ohrabreni da istražuju svoje interese i talente, a učitelji će im pružiti podršku i smjernice. Očekujem da će školski sistem u Bosni i Hercegovini biti prilagođen potrebama svih učenika, bez obzira na njihove sposobnosti i interese, te će pružiti priliku svakom učeniku da stekne kvalitetno obrazovanje i razvije svoje potencijale. Također, želim da škola bude mjesto gdje će se učenici učiti važnosti zajedništva, poštivanja različitosti i suradnje. Školski program će uključivati praktična iskustva koja će učenicima omogućiti da steknu praktične vještine i znanja koja će im koristiti u životu. Ukratko, moja vizija škole u Bosni i Hercegovini za moje unuke je mjesto gdje će biti motivirani, potičeni i pripremljeni za uspješan život.