Moja idealna škola

30.01.2023
Fatima Kukić

Moja idealna škola

Rad pristigao na konkurs Iz ugla ili ćoška: moj pogled na učionicu

Da li meni ovo treba? Da li će mi ikada poslužiti u životu? Da li stvarno želim da idem više u ovu školu?-ovo su samo neka od pitanja koje učenici sami sebi postavljaju svakodnevno. A da li stvarno treba da se stvarno to pitaju? Škola kao obrazovna ustanova ne treba da bude toliko "stroga" kada je u pitanju planirani rad i program. Po mom mišljenju svaki predmet,profesor,đak bi trebao imati mali dio zabavnog učenja I podučavanja. Učenici više nauče na zabavan način. Pretjerano forsiranje nekog predmeta nije dobro ni za nas ni za taj predmet. Kod nas će samo izazvati nervozu, napetost,strah pa čak i nezaineteresovanost. Mnogi u školu idu samo zato što moraju,a ne što žele to. Učenici bi trebali sa zadovoljstvom ići,a ne mrzovoljni,uplašeni kao da idu na smrtnu kaznu!

Sjedenje 7 sati na jednom mjestu,slušanje 7 različitih profesora sa 7 različitih priča i savjeta je za nas naporno. Neću ni spominjati to da bar jedan od tih profesora na čas dođe nervozan, isfrustriran pa svoj "ispusni ventil" pronađe baš u mom razredu. Smiruje se tako što da iznenadni kontrolni, petominutni, tako što će za 10 minuta da ispita pet učenika, a u najgorem slučaju će se izgalamiti. Profesoru poslije bude vidno bolje,ali zato mi ne budemo dobro! Pokvarene ocjene, prosjek razreda, raspoloženje, negativna energija su posljedice učinjenog! Povrh svega toga tu stižu savjest i opet ista pitanja "Da li meni ovo treba? Da li stvarno želim to?" Ovolika pitanja za naših 16/17 godina nisu dobra za psihu. Škola bi trebala da rješava ta pitanja,ne da ih nameće. Idealna škola ne postoji,nema je! Nema je dok se dešava sve ovo! Ako biste mene pitali sta je to idealna škola,rekla bih vam: "Idealna škola je škola gdje profesori ne prave nikakve razlike među đacima,ne biraju svoje favorite. Imaju razumijevanja da njihov predmet nije jedini. Izbjegavanje nasilja po školi je pola puta ka idealnoj. Ovim putem bih da obratim pažnju svim problematičnim učenicima da nasilje nije niti će biti rješenje problema. "

Učenici, profesori, direktori i sva druga ovlaštena lica škole, da vas pitam nesto. Zašto, zašto naša škola ne bi bila idealna? Zašto baš mi ne bismo bili primjer drugim školama naše zemlje pa čak i šire? Zašto naša škola mora biti najgora? Zašto?

Mi, baš mi možemo da budemo primjer idealne škole! Možemo li? Hoćemo li?

Hoćemo i možemo! Za budućnost nas, naše djece i budućnost svih. Zato ujedinimo snage i pokažimo im kako izgleda idealna škola!