Šta je tebi škola?

13.01.2023
Amna Đedović

Šta je tebi škola?

Rad pristigao na konkurs Iz ugla ili ćoška: moj pogled na učionicu

Moja percepcija škole je vrlo pozitivna. Mislim da je škola važan dio svakog čovjekova života i da je to mjesto gdje se stječu važna znanja i vještine potrebne za budućnost. Škola je mjesto gdje se djeca i mladi ljudi uče i razvijaju svoje znanje i sposobnosti. To je mjesto gdje se formiraju osnove za budućnost i gdje se stiču važne vještine za život. Međutim, škola je mnogo više od samog učenja. To je mesto gdje se stiču i druge važne vjetine, kao što su timski rad, komunikacija, razmišljanje i rješavanje problema ,pruža priliku za razvoj socijalnih vještina i stvaranje dugoročnih prijateljstava. Škola takođe služi kao mjesto za socijalizaciju, gdje se djeca i mladi ljudi susreću sa različitim ljudima i sazrijevaju kroz interakciju sa drugima. To je mjesto gdje se djeca uče o različitosti i toleranciji prema drugima, što je važno za razvoj empatije i dobrog građanskog ponašanja, kao i o našoj vlastitoj unutarnjoj snazi i vrijednostima. Međutim, škola takođe može biti izvor stresa i pritiska za mnoge učenike, naročito kada se radi o ocjenama i uspijehu. Stoga je važno da škole budu mjesta gdje se poštuje individualnost i gdje se učenici podstiču da se razvijaju u svojim vlastitim tempima. Škola je mjesto gdje se djeca i mladi ljudi uče i razvijaju svoje znanje i sposobnosti, ali takođe služi kao mesto socijalizacije i rasta kao ljudi. Važno je da škole budu podržavajuće i da se stvore okruženja u kojima učenici mogu da se osećaju bezbjedno i da se razvijaju na svoj način. I pored svih dobrih strana škole i školovanja postoji i mnogo loših strana školovanja, ovisno o konkretnom iskustvu pojedinca i kontekstu u kojem se školovanje odvija. Međutim, neke od najčešćih loših strana školovanja su :Moja percepcija škole je vrlo pozitivna. Mislim da je škola važan dio svakog čovjekova života i da je to mjesto gdje se stječu važna znanja i vještine potrebne za budućnost. Škola je mjesto gdje se djeca i mladi ljudi uče i razvijaju svoje znanje i sposobnosti. To je mjesto gdje se formiraju osnove za budućnost i gdje se stiču važne vještine za život. Međutim, škola je mnogo više od samog učenja. To je mesto gdje se stiču i druge važne vjetine, kao što su timski rad, komunikacija, razmišljanje i rješavanje problema, pruža priliku za razvoj socijalnih vještina i stvaranje dugoročnih prijateljstava. Škola takođe služi kao mjesto za socijalizaciju, gdje se djeca i mladi ljudi susreću sa različitim ljudima i sazrijevaju kroz interakciju sa drugima. To je mjesto gdje se djeca uče o različitosti i toleranciji prema drugima, što je važno za razvoj empatije i dobrog građanskog ponašanja, kao i o našoj vlastitoj unutarnjoj snazi i vrijednostima. Međutim, škola takođe može biti izvor stresa i pritiska za mnoge učenike, naročito kada se radi o ocjenama i uspijehu. Stoga je važno da škole budu mjesta gdje se poštuje individualnost i gdje se učenici podstiču da se razvijaju u svojim vlastitim tempima. Škola je mjesto gdje se djeca i mladi ljudi uče i razvijaju svoje znanje i sposobnosti, ali takođe služi kao mesto socijalizacije i rasta kao ljudi. Važno je da škole budu podržavajuće i da se stvore okruženja u kojima učenici mogu da se osećaju bezbjedno i da se razvijaju na svoj način. I pored svih dobrih strana škole i školovanja postoji i mnogo loših strana školovanja, ovisno o konkretnom iskustvu pojedinca i kontekstu u kojem se školovanje odvija. Međutim, neke od najčešćih loših strana školovanja su:

  • Stres: Učenje za ispite i održavanje visokih ocjena može biti izuzetno stresno, pogotovo ako postoji puno rada ili ako se očekuje da se učenici uspješno natječu s drugima.
  • Nedostatak slobodnog vremena: Školovanje može zahtijevati puno vremena, što može dovesti do nedostatka vremena za druge aktivnosti i interese.
  • Nedostatak fleksibilnosti: Školni rasporedi često su rigidni i ne dopuštaju puno fleksibilnosti, što može biti teško za one koji imaju druge obaveze ili interese.
  • Neprimjeren pritisak: Ponekad se očekuje da učenici postignu visoke ocjene ili da se uspješno natječu s drugima, što može dovesti do prevelikog pritiska i stresa.
  • Nedostatak individualnog prilagođavanja: Školski programi često su usmjereni na grupne aktivnosti i jednake tretmane za sve učenike, što može biti teško za one koji imaju specifične potrebe ili brže ili sporije tempo učenja.

Kada se prica o školi nastavnici/profesori se ne mogu preskočit. Nastavnici/profesori su važni članovi školskog osoblja koji imaju zadatak da pomažu učenicima da razviju svoje sposobnosti i znanja. Oni predaju određene predmete i rade sa učenicima individualno ili u grupama, koristeći različite metode i tehnike da bi ih motivisali i podstakli da uče. Nastavnici/profesori takođe mogu da pruže podršku i savete učenicima u vezi sa njihovim akademskim i ličnim problemima. Oni takođe mogu da imaju odgovornosti poput organizovanja i vođenja školskih aktivnosti ili sportskih timova, te da se bave disciplinom i odnosima sa roditeljima i drugim članovima školske zajednice. Nastavnici/profesori su obučeni da razumeju potrebe i načine učenja različitih učenika i da koriste prilagođene pristupe da bi pomogli svakome da postigne svoj puni potencijal. Oni su takođe odgovorni za održavanje svojih profesionalnih znanja i veština kroz stalno usavršavanje i obrazovanje. Medjutim u školama postoji i mnogo stvari koje se ne dešavaju I na Kojima se ne radi iako bi možda trebalo da se dešavaju. To uključuje stvari poput lošeg ponašanja nekih učenika, neadekvatne podrške za one koji imaju poteškoća u učenju ili za one koji se bore sa nekim vrstama poteškoća, kao i nedostatka pažnje posvećene mentalnom zdravlju i emocionalnom blagostanju učenika. Ukoliko se ove stvari ne reše, one mogu dovesti do manjeg interesovanja za učenje i manjeg uspeha u školi, što je nešto što je važno sprečiti. Stoga bi bilo važno da se u školi dešavaju i stvari koje podržavaju mentalno zdravlje i emocionalno blagostanje učenika, kao i da se obezbedi adekvatna podrška za one koji imaju poteškoće u učenju . Takođe još jedna prednost škole jesu školska putovanja. Školska putovanja su vrlo korisna i zabavna iskustva koja mogu pomoći učenicima da nauče nove stvari i razviju svoje interese. Ona također pružaju priliku za učenike da se druže sa svojim vršnjacima iz različitih delova grada ili države i da steknu nove prijatelje. Putovanja također pružaju učenicima priliku da upoznaju nove kulture i da se susretnu sa različitim ljudima i načinima života. Međutim, potrebno je da se pažljivo razmisle svi aspekti putovanja, uključujući financijska sredstva, vreme putovanja i sigurnost učenika, kako bi se osiguralo da sva putovanja budu uspješna i bezbjedna. Ali po meni najbolje iz škole je steknuto prijateljstvo koje se razvija u školskim godinama i obično je vezano za mjesto gdje se osoba školuje. To je tip prijateljstva koje se razvija uslijed zajedničkog boravka u istom prostoru i istim aktivnostima, poput satova, školskih aktivnosti i slično. Steknuto prijateljstvo može biti vrlo snažno i trajno, jer se temelji na zajedničkim interesima, ciljevima i iskustvima koje se dijele tijekom školskog vremena. Međutim, takvo prijateljstvo također može biti privremeno i nestati nakon što se osobe razdvoje nakon škole. U školama, steknuto prijateljstvo može biti vrlo važno za socijalno uključivanje i razvoj ličnosti. To može pomoći učenicima da se osjećaju sigurnije i da steknu povjerenje u sebe i u druge. Također može pomoći učenicima da se bolje prilagode školi i da se bolje nose s izazovima koje škola donosi. U završnim riječima eseja o školi, možemo istaknuti važnost škole u našem životu i njenu ulogu u formiranju osobnosti i stjecanju znanja i vještina. Također, možemo se osvrnuti na neke od izazova s kojima se suočavaju škole danas, kao što su digitalizacija, prilagodba novim obrazovnim metodama i izazovi vezani uz pandemiju. Međutim, i pored tih izazova, škola ostaje mjesto gdje se mladi ljudi susreću, razvijaju prijateljstva i stječu važna iskustva koja će im pomoći u budućnosti. Stoga je važno da se škole nastave podržavati i unaprjeđivati, kako bi naša djeca i mladi imali priliku za uspješno obrazovanje i razvoj kao što sam već ranije istaknula.