Umjetna Inteligencija u Srednjoškolskom Centru Ilijaš: Pogled u Budućnost Školovanja

30.01.2024
Belma Eylem Babić

Umjetna Inteligencija u Srednjoškolskom Centru Ilijaš: Pogled u Budućnost Školovanja

Rad pristigao na konkurs Šta je tebi AI

Umjetna inteligencija (UI) za mene predstavlja naprednu tehnologiju koja omogućava računarima da uče i donose odluke slično kao ljudski mozak. Ovo pitanje postavlja perspektivu na to kako će UI utjecati na moje školovanje u Srednjoškolskom Centru Ilijaš, jesam li uzbuđena zbog toga ili me to plaši.

Što se tiče izgleda učionica za 20, 30 ili 50 godina,razmatram jedno pitanje.

Kako će se mijenjati način našeg učenja i oblikovati obrazovno okruženje?

Ma znate, mislim da će učionice za 20, 30 ili 50 godina biti totalno futurističke! Zamislite, možda će umjesto klasičnih klupa biti neki super pametni stolovi s ekranima ili možda čak leteći prostori za učenje. Vjerojatno će se sve bazirati na tehnologiji.

Što se tiče načina učenja, valjda će biti manje onog klasičnog čitanja knjiga i prepisivanja s table. Možda ćemo svi imati neke virtualne učitelje koji će nam sve objašnjavati u 3D prostoru. Ako se do tada ne izmisli neki brzi način da zapamtim formule za matematiku, biti će mi baš super.

Obrazovno okruženje će vjerojatno biti više prilagođeno svakom učeniku, jer svi mi učimo na svoj način. Možda će biti manje gužve u učionicama, a više timskog rada i projekata. Možda će čak biti i nekih cool izleta u virtualne svjetove gdje možemo učiti historiju ili geografiju.Bit će zanimljivo vidjeti kako će se sve to razvijati dok mi odrastemo!

Različiti nastavnici u mojoj školi imaju različite stavove prema umjetnoj inteligenciji. Neki je doživljavaju kao korisnog saveznika koji poboljšava obrazovni proces, dok drugi vide u njoj samo dodatni izazov i potencijalni izvor varanja. Raznolikost stajališta ukazuje na važnost otvorenog dijaloga i razmjene mišljenja među svim sudionicima obrazovnog sustava.

Kada je riječ o vjerovanju u sebe ili umjetnu inteligenciju poput ChatGPT-a, pitanje je kompleksno. Vjerujem da je važno zadržati ravnotežu između vlastitog iskustva i znanja tehnoloških alata. UI može biti koristan , ali vlastiti napor i razumijevanje ostaju ključni.

U zaključku, Srednjoškolski Centar Ilijaš suočava se s izazovima i prilikama koje donosi umjetna inteligencija. Kako će se škola prilagoditi ovim promjenama ovisi o otvorenosti za inovacije, suradnji među članovima obrazovne zajednice te viziji budućnosti koja će podržavati napredak i razvoj učenika.