COVID-19 kao „reformator“ obrazovanja

15.06.2020
Tarik Hodžić

COVID-19 kao „reformator“ obrazovanja

Rad pristigao na konkurs za nagradu Šukrija Pandžo 2020.

COVID-19 je virus koji potiče iz Kine. Iako potječe iz jedne zemlje, dostigao je gotovo cijeli svijet. Povećana smrtnost uslijed ove pandemije je najizraženija u nekoliko zemalja; tipa Italije, Sjedinjenih Američkih Država, Njemačke i drugih. Međutim, koronavirus nije donio samo probleme. Dosta je dobrih stvari donio ovom svijetu, a kao jednu od najbitnijih treba izdvojiti činjenicu da je dao drugu dimenziju obrazovanju.

Mnoga istraživanja su pokazala da je koronavirus obrazovanje podigao na veći nivo. Učenici i njihovi profesori su časove održavali preko interneta, najčešće koristeći Google Classroom, Zoom i Meet. Kako bi na najbolji mogući način izvršavali svoje zadatke, učenicima je bio pružen širok spektar internet stranica koje bi kao odlični izvori informacija mogli biti korišteni. Također, učenici imaju priliku dosta vremena provesti istraživajući o onome što ih zanima. Vrijeme mogu provesti marljivo radeći, ali i relaksirati se igrajući igrice ili gledajući određene videozapise. Svaka nedoumica koju su učenici imali imala je priliku da bude riješena tako što bi se učenici obratili profesorima za pomoć preko mail-a ili sami na internetu potražili rješenje.

Uspoređujući ovaj virus sa nekim prethodnim pandemijama, jasno možemo zaključiti da su mnogo manje posljedice koronavirusa u odnosu na neke druge pandemije. Kao primjer možemo uzeti crnu kugu, poznatiju kao „crna smrt“. Za četiri godine život je zbog nje izgubilo oko 25 miliona ljudi u Evropi, a zbog posljedica koronavirusa na istom je kontinentu život izgubilo oko 170 hiljada ljudi za otprilike šest mjeseci; što nas dovodi do zaključka da je crna kuga prouzročila veće posljedice od koronavirusa. Dalje, faktor obrazovanja je jedan od bitnijih prilikom poređenja ove dvije pandemije. U vrijeme crne kuge, tehnologija nije bila napredna kao što je sada, učenicima nije bio omogućen pristup internetu; dok u današnje vrijeme učenici većinu svog vremena provode na internetu. Osim toga, značajan napredak tehnologije dokazuje činjenica da se i nastava čak počela odvijati preko interneta; što je pomoglo svim prosvjetnim radnicima, a i učenicima, da se na adekvatan način primijeni obrazovanje u vanrednim okolnostima.

U konačnici, ovaj virus, iako je u smrt odveo dosta ljudi, pokazao se kao odličan reformator obrazovanja. Pored toga, predstavlja i neki vid „testa“ dotadašnjeg napretka tehnologije, jer je dosta ljudi bilo prinuđeno da svoj posao radi uz pomoć interneta. Može se reći da predstavlja odskočnu dasku za novi svijet, svijet tehnologije. Zapravo, ovo je jedan mali korak na putu ka tom novom svijetu; a da bismo do njega dosegli, morat' ćemo još „koračati“.