Iskustvo online nastave

25.06.2020
Amina Hajdarević

Iskustvo online nastave

Rad pristigao na konkurs za nagradu Šukrija Pandžo 2020.

Kao što su mnogi događaji iz historije obilježili čitavu jednu civilizacijsku epohu tako je i početak pandemije korona virusa obilježio 21.stoljeće a 2020.-ta je ostala markirana u historiji čovječanstva. Prisjetimo se kuge u Evropi u 12.tom stoljeću iza koje su odmah uslijedili križarski ratovi. Ostaje nam da se nadamo da se i iza ove velike medijske atrakcije ne krije nešto veće od same tete sa krunom.

Dolaskom pandemije uvode se i različite visokonormne mjere prevencije kako u svijetu tako i kod nas. Počev od samog zatvaranja javnih ustanova do obustave rada javnog prevoza, tema kojoj se između ostalog najviše pažnje posvetilo jeste proces rada online nastave. Iako je većina učenika, studenata i profesora upoznata sa ovim načinom rada to je i dalje bilo u funkciji usavršavanja pa je kao takvo i bilo uzeto u obzir. Novi vid nastave učenicima je omogućio pogled na drugačiju perspektivu korištenja tehnologije. Perspektivu iz koje vidimo da mobilna tehnologija ne služi samo za zabavu, rekreaciju ili utrošak slobodnog vremena, već ima ulogu u prikupljanju znanja kako iz oblasti nastavnog programa tako i iz oblasti informatičke pismenosti koja je u današnjem suvremenom svijetu od krucijalnog značaja. Ovdje ću vam predočiti moj pogled na virtualnu učionicu gdje kao prvu stavku uočavam da su učenici imali priliku više se posvetiti samostalnom radu i razmišljanju čime potiču svijest o individualnosti kao važnom faktoru sazrijevanja. Sa propozicije profesora možemo reći da je rad sa učenicima je znatno olakšan a obično se sastoji od postavljanja materijala na web platforme ili već predviđene Google učionice. Osim uštede vremena i učenicima i profesorima je omogućen konstantni pristup nastavi jer sve što zahtijeva ovakav vid edukacije je online aktivnost. Po svemu sudeći nastava na daljinu je trebala savršeno funkcionisati. Međutim, opozitna strana ne smije biti zanemarena. Nedostatak komunikacije uživo može vidno smanjiti zainteresiranost i razumijevanje nastavnih sadržaja što se u velikoj mjeri i dogodilo. Također već spomenuto nedovoljno poznavanje online praktikovanja rada je otežalo sam pristup a između ostalog i općepoznata financijska situacija građana BiH. Izgleda da nam se Kina opet uplela sa svojim crno-bijelim krugom ili ti Jing Jang simbolom.Naravno da je za vrijeme nastave naručito u toku pismenih provjera mogućnost malverzacija bila očigledna i korištena ali također uspješno zanemarena. Još jedan plusić za „online“ koji su učenici upisivali.

Međutim, uprkos svim predrasudama, činjenicama i raznim faktorima ovakav vid nastave je uspješno sproveden u našem obrazovnom sistemu i bio je sasvim odgovarajuća adekvatna zamjena za regularnu nastavu i zanimljivo iskustvo svim učesnicima. Iako se ovo iskustvo završilo tako što je većina nas poželjela da se više nikad ne sretne sa ovakvim pristupom, teta Korona nas je naučila i tu lekciju.