O online nastavi

22.06.2020
Sabina Ahmetović

O online nastavi

Rad pristigao na konkurs za nagradu Šukrija Pandžo 2020.

Dobar dan, učenica sam Gimnazije "Musa Ćazim Ćatić" i odlučila sam napisati esej o mom ličnom viđenju online nastave, ali i viđenju nastave mojih profesora i općenito škole. Sve u našem životu ima dobre i loše strane, prije svega i sam život. Međutim, kako imamo dobre i loše strane, tako imamo i tu neku "sivu zonu" jer zaista ne može sve biti isključivo crno ili bijelo. Prosto je nemoguće. Smatram da je ista situacija i sa online nastavom, i ona ima dobre i loše strane, ali i "zajedničko dobro" koje je popraćeno prethodnim iskustvom i novonaučenim lekcijama, kako školskim tako i životnim. Figurativno govoreći filistarstvo je od početka govorilo kako je online nastava dobro došla, da se i djeca malo odmore. Ubrzo je ta rečenica postala promijenjeno mišljenje i sama prošlost filistarstva jer "djeca su mi na vrh glave, da i ova škola više počne". Klasičan primjer kontraverzije kod roditelja. Moram da kažem da sam ja realna osoba, te ću tako i pristupiti prema činjenicama o online nastavi. Iz mog ugla vidjet ćemo i dobre i loše strane online nastave, ali i "zajedničko dobro" koje je izvučeno iz obe ove strane. Online nastava je došla iznanenada, neočekivano. Definitivno jedna od mnogih situacija koja je nas učenike ostavila u šoku, mnogo nas je i svako je to primio na svoj način, ali apsolutno niko flegmatično. Bila je to velika rezonancija o online nastavi u našoj školi, našim učionicama, ali i našim kućama. Naša direktorica je odmah po saznanju da će se nastava do daljnjeg odvijati preko interneta odlučila organizovati profesorima čas gdje su se oni upoznali sa potrebnim aplikacijama, te saznali kako ih koristiti. Moram da priznam da je to bio jako, jako dobar postupak jer je daljnja nastava bila mnogo više od onog što smo mi učenici očekivali. Profesori su nam se maksimalno posvetili, redovno slali gradivo, kao i mi njima ono što se zahtijevalo od nas. Ono što nam nije bilo jasno mogli smo pitati preko e-maila kad god smo htjeli. Svaki put smo dobili i više nego odlično objašnjenje, kao i link(ove) gdje je više gradiva o određenoj lekciji, kao i detaljno objašnjenje. Mnogi bi sada pomislili kako to nije bio slučaj sa matematikom, fizikom i hemijom. Baš naprotiv!Mnoštvo videa smo dobili od profesora gdje je gradivo i više nego dobro objašnjeno. Imali smo sve što smo trebali za odlično razumijevanje gradiva. Uvijek smo u prilogu dobijali upute, videe, prezentacije/word dokument(e) i zadnju rečenicu koja je uvijek bila ista: "Ako vam šta treba objasniti, slobodno pitajte. Ukoliko vam materijal nije dovoljno jasan/jednostavan mogu ga prilagoditi, nije problem. "Sve to je doprinijelo odličnom rezultatu na kraju školske godine!Pored usvojenog gradiva moram da kažem da smo naučili još mnoštvo stvari. Naučili smo da organizujemo naš dan mnogo bolje. Da se ne lažemo jedno je kada "moramo" da idemo u školu, a sasvim drugo kada izdvojimo vrijeme za školu kod kuće znajući za činjenicu da ne možemo imati manju zaključnu ocjenu od one koju smo imali na polugodištu. Pored toga, naša informatička pismenost se poboljšala!Mnoge programe nismo imali potrebe koristiti sve dok nije došla online nastava u naše živote, na svu sreću. Pored bolje organizovanosti, poboljšane informatičke pismenosti naučili smo ponešto i o odgovornosti. Imali smo rokove koji su se morali ispoštovati, shodno tome naša (ne)odgovornost je morala popraviti odnos sa organizovanošću i generalno pismenošću. Školsku godinu smo završili, ali slobodno mogu da vam kažem da su sada odgovornost(pazite, nema prefiksa!), organizovanost, te primarna, sekundarna i tercijarna pismenost najbolji prijatelji!!!Svi jako dobro surađuju i čine nas boljim učenicima, ali i osobama!Pomalo negativna strana je manjak socijalizacije sa drugim učenicima, ali i profesorima. Prosto je potrebno da se vidimo, komuniciramo jer tako se osjećamo puno bolje. Čim vidimo nekoga u razredu da se trudi, svi imamo motivaciju da budemo bolji!Nešto što online nastava definitivno nije obezbijedila. Motivaciju smo sami tražili, neko u sebi samom, neko u predmetima koje voli, neko je morao zbog određenog pritiska(želje za stipendijom, pritisak roditelja, okoline... očekivanja uglavnom), a neko uopće nije ni pokušao da nađe ni zrno motivacije, što se svakako dalo primjetiti. Ono zajedničko dobro je jedno lijepo viđenje samostalnosti. Sami smo se morali snaći oko škole, što je bila veoma dobra životna lekcija. Naučili smo mnogo o samostalnosti, strpljenju, samoći, ali i manjku socijalizacije. Online škola je "legla" jako dobro svima nama. Odmorili smo oči od mjesta koje gledamo svaki dan, unaprijedili smo svoje znanje, dobili smo zaista mnogo vremena da radimo na sebi, kako psihički tako i fizički, ali ono najvažnije što smo naučili jeste da trebamo mnogo više cijeniti naše kolege, školske prijatelje i prijateljice, ali i profesore i njihovo znanje!