Školske biblioteke

30.06.2021
Amra Bekrić

Školske biblioteke

Rad pristigao na konkurs za nagradu Šukrija Pandžo 2021.

Kada izgovorimo riječ "biblioteka" , toliko puno izlazi iz nje. Ali na žalost, u današnjem vremenu, sve nam je nešto brzo, nema tog “puno” da se doživi i osjeti, niti čari listanja i uživanja u čitanju.

Ako biste mene pitali kada sam osjetila tu čaroliju čitanja, vratit ću Vas u moje vrijeme školovanja. Nekako, kroz Osnovnu školu sve se svodilo: "Bitno je pročitati lektiru, samo da se ne dobije negativna ocjena ". Tako da tada više mi je bila odbojna nego privlačna sama knjiga, a tek odlazak u školsku biblioteku.

Taj osjećaj je trajao sve do drugog razreda srednje škole. Tada se sve mijenja za mene. Tada upoznajem tu čaroliju svijeta knjige. Jedna izgovorena rečenica moje profesorice bila je: "Kada čitate knjigu, nastojite vidjeti sliku toga što čitate."

Ta rečenica me zamislila i pitala sam se, kako vidjeti slike toga što čitamo. Zar stvarno to se može? Ali vjerujte, ta profesorica vremenom me naučila da se to može. Naučila me da me čitanje odvede svugdje, da čitajući putujemo na mjesta koja nam se čine dalekim i nemogućim. Naučila me da čitajući vidim te slike. Da nakon svakog čitanja životnu pouku izvučem.

Ali, ono najbitnije što me naučila jeste da volim knjigu, da uživam dok čitam i dok čitam da sve to osjetim. Jer kada uživate u čitanju vidite slike čitanja. Sve vas više vuče da pročitate sljedeću stranicu i vidite šta će se desiti.

Danas, kada se okrenem iza sebe vidim te slike i ljepotu čitanja. Tada sam rekla sebi: "Ako se bude dogodilo da radim u školi, nastojat ću da učenicima prenesem kako čitati, a vidjeti sliku toga.” Baš kao što je to moja profesorica tada prenijela na mene i na ostale učenike. I zaista, tako sam i uradila.

U današnjem vremenu, sve se vrti oko tehnologije i gubi se taj osjećaj za ljubavlju prema knjigi, čitanju i osjećaju da se uživa u tome. Svodi se na obavezu samo, i da se ne dobije negativna ocjena. Samo da se uradi! Zaista, do nas prosvetnih radnika je na koji način ćemo prenijeti to učenicima. Nemojte da nam knjige postanu stvar koja samo sakuplja prašinu.

Budite promjena koja će učiniti da učenici uživaju u ljepoti čitanja i prenesite to na njih, jer i oni će prenijeti to nekim novim generacijama, kao što sam ja prenijela na svoje učenike.