Školske biblioteke

05.05.2021
Lejla Himzić

Školske biblioteke

Rad pristigao na konkurs za nagradu Šukrija Pandžo 2021.

"Čuvaj se osobe koja je pročitala samo jednu knjigu"

Izvori znanja su knjige. Sve informacije koje dobijamo iz njih vrijede zlata ali sve manje ljudi cijeni tu činjenicu. Uloga knjiga danas sve manje je važna. Živimo u IT svijetu gdje nam je sve dostupno na klik. Veoma mali procenat je onih koji danas čitaju knjige,teško možete vidjeti djevojku u parku koja sjedi i čita knjigu ili uopće drži knjigu. Škola se još uvijek drži sistema obrazovanja u kome su knjige u prvom planu. Hrpa hartije,papira se svakim danom uništava u neznatnoj mjeri. Upravo su biblioteke depoi knjiga,svakodnevno se gomilaju novi nazivi koji pokušavaju privući čitaoce. Da li mladi stvarno mogu promijeniti sudbinu biblioteka? Da mogu,važno je da konstantno podižemo svijest o knjigama i čitanju. Potrebno je zalagati se za projekte koji se bave stvaranjem ugodnog ambijenta za čitaoce, knjigama, bibliotekama, kulturom čitanja, doprinosu čitanja... Biblioteke doprinose razvoju čitanja ali uz velike uslove. Usluge biblioteke trebaju biti na nivou, ljubaznost bibliotekara, ugodna atmosfera, nabavka novih naslova, dostupnost knjiga, organizovanost, obezbijeđenje dovoljnog broja knjiga... Sudbina biblioteka zavisi od ljudi,novac je najmanji problem. Svjedoci smo naših državnih sistema i ulaganja u školstvo,nauku,znanje i ostalo. Ljudi su u ovoj situaciji glavni faktori. Upravo "veliki" uslovi zahtijevaju najbolje mogućnosti koje se mogu pružiti njihovim ispunjenjem. Biblioteka treba biti mjesto učenja i istraživanja, a ne mjesto koje možemo nazvati napuštenim. Našla sam se u situaciji da sam za vrijeme svog školovanja grozila se otići u biblioteku. Razlog tome bio je naš bibliotekar koji je bio krajnje neljubazan, uvijek smrknut i namrgođen. Kada smo trebali knjigu njega ili nije bilo ili je na pauzi pa čak i kada nije vrijeme pauze. Većinu potrebnih lektira i knjiga čitala sam preko interneta. Stvar je u ljudima i njihovom odnosu prema knjigama, a pogotovo čitaocima i korisnicima biblioteke. Smatram da je posao bibliotekara zahtjevan ali to nije razlog neodgovornom ponašanju. Oni trebaju podsticati na čitanje i pomoći oko razumijevanja pročitanog. Ah, to pitanje lektira je misterija za svakog učenika. Nažalost uvijek je problem nedovoljan broj knjiga, loš raspored lektira, školski plan i biblioteke nisu usklađeni, loša organizovanost i još mnogo grešaka. Plan obaveznih lektira se godinama treba mijenjati ali da ipak zadrži osnovne lektire koje nam ostavljaju važne pouke što i jeste cilj lektira. Biblioteka treba biti ambijent za sve i trebamo joj pripisivati frazu "ČUVAR ZNANJA" . Ljubav prema knjigama se stiče sa zdravim razumom i razmišljanjem, one nam pružaju mnoštvo korisnih informacija i izobilno znanje. Čuvajmo i razvijajmo kulturu čitanja jer bez knjiga nema ni nas.

"Nikada nećete naći odanijeg prijatelja od knjige"