Više plemenitih vaspitnih i poučnih sadržaja

29.06.2023
Ahmet Bojičić

Više plemenitih vaspitnih i poučnih sadržaja

Rad pristigao na konkurs za nagradu Šukrija Pandžo 2023.

Tito je živio 88 godina. Njegovim komunistima, pritajenim nacionalistima se žurilo da ostvare nacionalističke planove iz Drugog Svjetskog rata. Zato priremaju atentat na Tita, koji je Džemal Bijedić otkrio i osujetio, a onda ga platio svojim životom.

Poslije smrti Josipa Broza Tita na XIV Kongresu se raspada SKJ-u, zbog srpskog hegemonizma. Umjesto SKJ-u formirane su nacionalne i nacionalističke stranke. Ubrzo Srbija mijenja ustav i mijenja Ustav i ukida autonomne pokrajine „Kosovo i Metohiju“ i „Vojvodinu“. Srpska Akademija Nauka i Umjetnosti donosi “Memorandum o stvaranju Velike Serbije“. Održavaju se masovni jednonacionalni mitinzi na kojima se iznose i osuđuju ekcesni slučajevi iz prošlosti, stari preko 600 godina. Nosaju Mošti Kneza Lazara, veličaju i rehabilituju zločince iz Drugog Svjetskog rata, osuđuju komuniste i partizane.

U tome ih je zdušno pomagala i podržavala crkva i nacionalistička sredstva informisanja, šireći mržnju i zavađu među narodima.

To su radilibrojni roditelji i oni koji će biti.

Iz takve države izlaze Slovenija i Hrvatska i formiraju suverene države. To je motivisalo građane Bosne i Hercegovine da Referendumom provjere ostaju li u „krnoj Jugoslaviji“ ili se izdvajaju i formiraju suverenu državu. Tome su se suprotstavili srpski nacionalisti, podstrekavani i podpomagani iz Srbije, koji po svaku cijenu stvaraju tzv. „Republiku Srpsku“ u sastavu „Krnje Jugoslavije“ i provode Referendum u općinama u kojima su Srbi u većini, bez podrške i prisustva Međunarodne zajednice.

Po naredbi General-štaba SFRJ rasformirana je Teritorijalna odbrana, a oružje predato u vojne magacine. Kasnije je dijeljeno Srbima po stanovima , raspoređenim po zadatku u razne jedinice „Srpske vojske“. U međuvremenu se iz sastava zajedničke, izdvojila „Srpska policija“. Počinju barikade i razmještanje JNA po brdima, prema već pripremljenom planu „SANU Programa“.

U Bosni i Hercegovini počinje etničko čišćenje, progon i ubijanja, da se drugi narod međusobno zamrzi i da patriote i branioci pristaju na podjelu Bosne i Hercegovine. Uz podršku JNA i Srbije nevini ljudi se vode u logore i ubijaju, a žene u sabirne centre i siluju. Opkoljene su enklave: Sarajevo, Goražde, Bihać, Žepa i Srebrenica, ubijani ljudi kao u lovnom rezervatu. To su radili nekadašnji i sadašnji roditelji.

Zbog etničkog čišćenja počinje masovno ubijanje jednog naroda, čini genocid, bagerima prekopavaju masovne grobnicei mrtva tijela sakrivaju u manje sekundarne grobnice. Bilo je pojedinačnih svijetlih i plemenitih primjera gdje su pojedinci sakrivali i spašavali svoga komšiju druge nacionalnosti i to često platili svojim životom.

I to su činili roditelji i oni koji su sada roditelji.

Balkanski narodi imaju zajedničke gene Ilira, starosjedilaca , kasnije i Slavena. Pod pritiskom osvajača prilagođavali su se i primali različite običaje i vjeru osvajača samo da prežive. Otuda u Bosni i Hercegovini brojne razlike u vjerovanju, običajima i ponašanju, istih su prezimena, a različitih samo vjerovanja i imena.

Uz pomoć JNA, Srbije, Rusije i brojnih nacionalista iz svijeta otvaraju se „Srpske krajine“, jer navodno različiti narodi u Bosni i Hercegovini ne mogu zajedno da žive, a živjeli su 1000 godina, naročito u Titovoj Jugoslaviji, kada su iz ljubavi nastali brojni „mješoviti brakovi“ i rođeni brojni plemeniti potomci, Bosanci i Hercegovci. I to su radili roditelji oni koji su sada roditelji.

Ubijanje i rat u Bosni i Hercegovini je zaustavljen Dejtonskim Mirovnim Sporazumom, ali nastavljen političkim sredstvima. Surova nacionalistička politika i retorika raspiruje međunacionalnu zavađu i mržnju pri čemu im pomažu nacionalno obojena sredstva informisanja. Formiraju dvije škole pod jednim krovom, razdvajaju djecu po nacionalnosti i vjeri, veličaju osuđene ubice na doživotnu robiju, kao nacionalne heroje. Prilikom obilježavanja ratnih događaja i stradanja pominju se samo stradalnici iz svog naroda i ako su stradanja drugih naroda neuporedivo mnogo veća. Kada se obilježava stradanje 12 beba u Banja Luci zbog nedostatka kisika, nema ni pomena 102 ubijena djeteta iz Prijedora u istom entitetu, jer ne pripadaju Srpskom narodu. U Sarajevu se obilježava pogibija 6 pripadnika JNA, a ne pominje pogibija 11000 opkoljenih Sarajlija, od čega 1601 dijete, niti se zbog toga izražava kajanje ili sažaljenje. Šta su djeca kriva? To su činili tadašnji roditelji i oni koji su sada roditelji.

Zašto na obliježavanju događaja i stradanja nema ne samo onih koji su stradali nego i onih koji su zločin počinili, da se izvinu?To je civilizacijski čin. To im ne dozvoljavaju političari koji narode dijele zatvaraju u „Nacionalne torove“, uz sijanje mržnje prema drugom i drugačijem da se zemlja trajno podijeli i pripoji matici to im pomažu nacionalistička sredstva informisanja i brojni nacionalistički sadržaji u programima škola. Zato ne dozvoljavaju da se u njima, u svojoj zemlji, izučava Bosanski jezik, a izučavaju se brojni drugi, strani jezici. To rade sadašnji roditelji.

Svakodnevna prepirka, svađa i zavađa u sredstvima informisanja umjesto plemenitosti, humanosti i dobrote šire mržnju, jačaju pakost, snagu, silu i nadmoć svuda i na svakom mjestu, Nadmoć se ne traži u znanju, plemenitosti i dobroti već u sili i zlu. To ne vide sada nacionalistički obojeni roditelji. Zato podržavaju i odgajaju svoje „male siledžije“ čiji se ekcesni postupci često manifestuju u školi i na ulici. Da ne bi doživjeli sličnu sudbinu kao djeca u Beogradu, potrebno je više plemenitih vaspitnih i poučnih sadržaja u nastavnim planovima i programima u školama i sredtava informisanja, bez zavađe i mržnje, bez afirmacije isticanja i afirmacije sile u svojim sadržajima, jer nam se vraća kao bumerang. Zato dragi roditelji, svoju djecu usmjeravajte prema plemenitosti i dobroti i uživajte sa njima u sreći i blagostanju, jer djeca uče od starijih. Saplemenitim vaspitanjem dolazimo do zajedničke sreće i vaspitanja.