Obrazovna politika

Za one koji žele studirati, a nemaju vremena

Preuzimanje

Nenad Veličković

28.05.2022

Tri semestra, u fondu od 593 časa... skoro 200 časova. 14 sedmično, koliko i na glupim fakultetima koji nemilice troše vrijeme svojih studenata.

Foto: Školegijum

Želite studirati, ali nemate vremena?

Nikakav problem.

Upišite se na BusinessAcademy.

BusinessAcademy vam prodaje znanje, po skraćenom postupku. Ne samo da vam štedi vrijeme, nego i novac, jer ćete za to instant-učenje dobiti i popust od 35%. Štaviše, osim znanja dobićete i osjećaj superiornosti u odnosu na sve one koji su donijeli pogrešnu business-odluku i studiraju. 

Ima li išta gluplje na svijetu od trošenja vremena na studiranje? Zar nije sto puta pametnije trošiti vrijeme na business? Samo glupa osoba može proćerdati pet godina na fakultet pa onda s bezvrijednom diplomom prati suđe u Njemačkoj ili prodavati tikete u Grudama. Pametna osoba upisaće BusinessAcademy i naučiti „kako da dobije zvanična poslovna znanja za visoko plaćene poslove u domaćim ili stranim kompanijama“. Tako svoje studente, ili je možda ipak bolje reći klijente, dočekuje stranica biznis-akademija.com. 

„Želite li da na jednom mjestu preuzmete sve poslovne vještine, od pravilnog kontrolisanja radnih procesa i finansija, preko uspješnog predstavljanja, prodaje, pregovaranja i rukovođenja timovima, pa sve do razvoja ličnih vještina liderstva i preduzetništva... i još mnogo toga?“

Želite učiti, ali nemate vremena za učenje?

Nikakav problem.

Samo upišete BusinessAcademy i preuzmete vještine. Onda s tom vještinom radite PR za BusinessAcademy i smislite reklamu: Želite studirati, ali nemate vremena?

To preuzimanje vještina traje tri semestra, u fondu od 593 časa. Po semestru, skoro 200 časova. Manje-više 14 sedmično, otprilike koliko i na glupim fakultetima koji nemilice troše vrijeme svojih studenata.

U Planu i BusinessAcademy programu (starom osam godina!), međutim, nema tema časova. To je svakako na liniji uštede vremena, da se klijenti studija ne opterećuju detaljima o preuzimanju vještina. Npr. u modulu Osnove marketinga polaznik će nakon odslušanog kursa znati da „objasni osnovne marketinške pojmove i znaće da razlikuje makrookruženje i mikrookruženje“. Takođe, „umeće da navede osnovnu segmentaciju tržišta, tipove tražnje za određenim proizvodom, a znaće i da objasni osnovne modele marketinškog miksa.“ To su te business-vještine: da objasni, da navede i da razlikuje.

Koncept studiranja kao preuzimanja vještina očito je miks šupljiranja i obrazovanja. Kao takav bi propao, da nema ozbiljnu konkurenciju u bolonjizaciji visokog obrazovanja i pomjeranju fokusa sa znanja na tržište.

Najnovije

Počela provedba kurikularne reforme

Nastavni plan i program izgubljen u reformskom vihoru

Arifa Isaković

Autonomija univerziteta

Puno verbalizma i nejasnih formulacija

Lamija Tanović

Neophodno je popraviti visoko obrazovanje u BiH

Nekontrolisana privatizacija visokog obrazovanja značajno je snizila kvalitet 

Lamija Tanović

Pred početak nove školske godine

Besplatni udžbenici i neostvareni ciljevi

Arifa Isaković

Pravilnik o prijemu u radni odnos za osnovne i srednje škole Unsko-sanskog kantona

Osnova za cvjetanje korupcije i nepotizma, ali i krađa budućnosti djece

Amna Dervišagić