Medijska kultura

Medijska nepismenost

Subjekat naprijed, ostali stoj!

24.10.2022

Školegijum nastavlja pratiti sadržaje zvaničnih stranica obrazovnih vlasti u Bosni i Hercegovini

Ilustracija: VectorCreation / Shutterstock.com

Na stranici Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona sve objavljene vijesti počinju istom rečenicom: Ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK, dr. sc. Rašid Hadžović...

Na fiksni dio nadovezuju se nastavci:

– obratio se na manifestaciji povodom... 

– obratio se na svečanoj manifestaciji povodom...

– obratio se na Konferenciji... 

– uputio je čestitku povodom...

– uručio je zahvalnice...

Statisti, lokacije i rekviziti u ovim aktivnostima ministra su Eco Win, Narodno pozorište u Mostaru, Udruženja građana Zajedno za naš grad, Univerzitet Džemal Bijedić u Mostaru, Studentski hotel Mostar, Pedagoški zavod Mostar, nastavno osoblje osnovnih i srednjih škola, Centar za kulturu Mostar...

Fiksni dio mogao bi biti i drugačiji. Umjesto ministar, subjekti bi u vijestima o obrazovanju mogli biti učiteljice, nastavnici, profesorice, direktori škola, čistačice, đaci, roditelji, vozači školskih autobusa, kuharice, pedagoginje... 

Međutim, za takvo izvještavanje o obrazovanju potrebno je da u pres-službi rade novinari, a ne sjene ministra. 

Uvjerenje da složen, težak, izazovan rad u obrazovanju dostatno opisuju riječi poput manifestacija, konferencija, čestitka, zahvalnica, sastanak, kad bi bilo samo rezultat medijske nepismenosti ministra obrazovanja, nauke, kulture i sporta, lako bi se razumjelo i objasnilo. Ali ono je dio jednog, ako ne općeg, onda većinskog shvatanja školstva kao administrativne djelatnosti. 

Tu onda, čak i u svijetu učitelja, nastavnica, profesorica, direktorica škola, čistača, portira, đaka, roditelja, vozača školskih autobusa, kuharica i pedagoga, nije više težište na sadržaju i smislu školovanja, nego u izvještaju, zapisniku, odluci, ocjeni, evidenciji, prosjeku, kao da je glavni cilj školstva da zadovolji glad inspekcije. Glavni izazov za obrazovnu vlast koja mora opravdati svoje postojanje jeste čime ispuniti prostor svog djelovanja ispražnjen od smisla. Hologram ministra je jedan od odgovora na taj izazov.

Do naredne epizode medijske nepismenosti pošaljite na adresu ministarstva HNK prijedloge predikata za fiksni dio rečenice sa ustaljenim subjektom. Npr. pozdravio je, obišao je, posjetio je, razgovarao je, primio je, telefonirao je, potpisao je, naglasio je, izašao je, otvorio je, zatvorio je... je, je, je...

 

https://monkshnk.gov.ba/

Najnovije

Vijest mjeseca

Potkolčari

Svjetski mediji o obrazovanju

Može li 50 dolara promijeniti nečije obrazovanje?

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

Engleska i Vels zabranjuju konverzijsku terapiju, osim za trans osobe

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

U Walesu zabranjeno bilo kakvo fizičko kažnjavanje djece

Merima Dervišić

Svjetski mediji o obrazovanju

I higijenski ulošci i tamponi su školski pribor

Merima Dervišić