Čas koji prođe začas – sushi, origami, japanski rolat i čas geografije
Mnogo lakše, ukusnije, zanimljivije i zabavnije je bilo učiti o vatrenom pojasu Pacifika, tektonici, geografskom položaju, hidrografskim i klimatskim karakteristikama Japana uz učenice Gloriju i Anu, koje su čas geografije oživotvorile i na ovo putovanje povele nastavnicu Oliveru i svoje drugare uz sushi, origami, japanski rolat i ostale zanimljivosti. Časovi geografije uz nastavnicu Oliveru prođu tako da se novi krajevi upoznaju i kroz okuse, mirise i gastronomiju, a djeca se posebno raduju čarolijama Istoka.
Muško zdravlje – rak testisa, hajmo ga spriječit'
U amfiteatru Srednje tehničke škole dr. Zahid Kurbašić, specijalista urolog je održao predavanje na temu Karcinom testisa. Rak testisa javlja se kod mlađih muškaraca, najčešće u periodu od 15. do 40. godina života. Stoga je odlično već početkom srednjeg obrazovanja početi govoriti o prevenciji ove vrste karcinoma. U usporedbi s drugim karcinomima, prognoza je vrlo dobra.
Cilj predavanja je podizanje svijesti o zdravlju muškaraca i prevenciji bolesti koje pogađaju mušku populaciju, s naglaskom na rak testisa. Predavanju su prisustvovale učenice i učenici, ali i profesorice i profesori.
45 parking-mjesta za bicikle pred školom u Kaloševiću kod Tešnja
Postavljanjem parkinga za bicikle želi se potaknuti zdrav život i zdrave navike đaka. Učenici su imali naviku i dosad dolaziti u školu biciklima, ali se vjeruje da će od sada đaci Osnovne škole Abdulvehab Ilhamija u Kaloševiću tokom vedrih i sunčanih dana češće dolaziti biciklima na nastavu jer ih imaju gdje ostaviti. Parking za bicikle je pod videonadzorom, tako da je u potpunosti siguran. Sredstva su donirali lokalni dobrotvori, što još jednom dokazuje koliko dobrim i korisnim akcijama nedostaje podrška sistema.
Save the Birds: U kakvoj su vezi kora od narandže i ptice, i kako mlađi uče od starijih?
Učenici Osnovne škole Huso Hodžić iz Tešnja imali su odličnu radionicu na kojoj su naučili jedan od super fazona kako spasiti ptice u vrijeme kada im je teško doći do hrane. Tako su đaci devetog razreda: Asija Bradarić, Jasmin Hamzabegović, Bakir Hrnjić i Ajša Vehab, uz pratnju nastavnika Muhameda Halilovića, spremili radionicu za učenice V-1 razreda u dogovoru sa učiteljicom Adaletom Srkalović. Petaci su naučili zanimljive činjenice o pticama i shvatili važnost pomaganja u vrijeme kada ne mogu doći do hrane. Napravili su hranilice za ptice koristeći kore od narandži, kudelju, biljnu mast i hranu za ptice.
Srednjoškolci trenirali komunikaciju, liderstvo, i pritom tražili rješenja za probleme u školama
Predsjednici Vijeća učenika Zeničko-dobojskog kantona na treningu pod nazivom Trening za izgradnju kapaciteta Mreže vijeća učenika Zeničko-dobojskog kantona, krajem novembra imali su priliku na radionicama steći nova iskustva i upoznati svoje vršnjake i vršnjakinje iz drugih gradova ZDK. Treningu je prisustvovala i Lejla Himzić, predsjednica Vijeća učenika Mješovite srednje škole, koja je prenijela svoje utiske:
Izuzetna mi je čast i zadovoljstvo što sam bila dio ovog treninga i izuzetno vrijednog projekta. Za dva dana imala sam priliku upoznati veliki broj svojih vršnjaka i sklopiti vrijedna prijateljstva sa srednjoškolcima iz cijelog Zeničko-dobojskog kantona. Ovakve vrste projekata kroz koje imamo priliku da se socijalizujemo i upoznamo ljude iz različitih gradova izuzetno su bitne. Jedna od najvažnijih poruka koju smo poslali pri realizaciji projekta jeste vrijednost prijateljstva, vrijednost borbe za naša prava, naše obrazovanje i naš glas. Posebno mi je drago što je ovaj trening uključio razne teme, te na taj način mnogima otvorio oči i put kojim ćemo ići u nastavku svog obrazovanja. Teme kojima smo se bavili i o kojima smo diskutovali su vrlo dobro odabrane, smatram da su vrlo važne za nas mlade ljude, a to su: komunikacija, liderstvo, problemi u našim školama i aktivnosti koje će Vijeće učenika realizovati u bliskoj budućnosti. (…) Radujem se novim aktivnostima i druženju.
Trening je održan u sklopu projekta Smart Balkans, a podržali su ga Grad Zenica i Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona.
Pozorište u školi – praksa stara preko 25 godina
Osnovna škola Kulin ban na Tešanjci ima tu sreću da svoju autentičnost ispoljava i kroz pozorište. Tešanj je grad u kojem se, iako ima pozorište, predstave za djecu igraju rijetko ili nikako. Zato je nastavnica Nerma Prnjavorac-Dobrijević 1997. godine započela praksu igranja predstava u školi. Iako se pozorišne trupe đaka mogu pohvaliti nastupima na raznim festivalima, posljednjih godina predstave koje đaci pripreme igraju se u svakoj učionici uoči novogodišnjih praznika. Tako jedni uživaju u izvedbama, a drugi u izvođenju. Timu se pridružila i nastavnica Selma Plančić, tako da uz nesebičnu podršku predstave bivaju sve bolje i bolje.
Jeste l’ čuli za jelku Hemičarku? Kiti se već deset godina.
Članovi sekcije Mladi tehnolog su pod nadzorom profesorice Azre Pašić povodom nadolazećih praznika napravili jelku Hemičarku. Sa njom, kao i uvijek, ulaze u Novu godinu sa željom da nam bude što sretnija i uspješnija. Ove godine su to priredili učenici I-1 razreda (hemijski tehničar općeg smjera). Posljednjih 10 godina svake Nove godine pravimo svoju jelku Hemičarku i potrudimo se da svake godine izgleda drugačije, kaže profesorica Azra Pašić. Jelka je okićena laboratorijskim posuđem u kojem se nalazi voda sa bojama za kolače.
Haljine za praznik
Povodom 25. novembra – Dana državnosti BiH – izveden je i performans Legenda o Bosni, koji su pripremili učenici i učenice Mješovite srednje škole u Tešnju. Učenice II-c i III-c su same kreirale i sašile haljine za ovaj performans.
Djede Mraze, donesi nam u školu
Pitali smo osnovce šta bi željeli da im Djed Mraz pokloni školi. Evo šta su nam odgovorili: nove stolove; kantinu; nove projektore; klima-uređaj u svaku učionicu (jer se kuhamo na vrućinama); više ukrasa; više knjiga za biblioteku; tablete i laptope za rad svakom učeniku; nastavnika matematike Muhameda Čolakovića; stolicu sa masažerom; ormariće za knjige; TV; bolje nastavnike; šilteta za stolice; veliku sportsku dvoranu; slobodne časove; školske uniforme; zanimljiviju nastavu; digitalne table; novu boju zidova; duži odmor od 15 minuta; sobu za odmor; više kabineta; više materijala i sprava za izvođenje eksperimenata iz hemije, biologije i fizike; ormariće; knjige u biblioteci na raznim jezicima; vanjski park sa cvijećem i fontanom; sapun; nove atlase; novu nastavnicu historije; novu nastavnicu geografije; toalet-papir; sat u svakoj učionici; novog nastavnika engleskog jezika; korištenje telefona; ljepše zavjese; nova vrata; svima po kutiju pribora; svakoj učionici PS5; nove podove; renovirati cijelu školu; više svjetla u školi; miševe za računare; novi WC u sportskoj sali; nove lopte; sređivanje ljetne učionice; svjesnije nastavnike; čistoću; razumijevanje; poštovanje učenika; novog nastavnika likovnog; higijenske uloške; šteku cigara; ne znam; besplatne udžbenike; stolice s naslonjačem za glavu; TV i zabavu u školi; kompjutere, ali ne iz Titinog doba; svima novog Mercedesa G klase, osim onima čiji roditelji voze Passata – njima zahrđalog Tourana; gajbe alkohola; šteke cigara Red Core; bilijar u holu; pušionicu za učenike; dezodorans svakom učeniku; objekat u sklopu škole za bilijar, stolni tenis i pikado; igraonicu; nastavu koja počinje u 8 ili 9 sati; časove plivanja; nove dresove za košarkaše; PSIHOLOGA!!!; laboratorij za hemiju; psihijatra; tehnologiju; jednaka prava; više društvenih igara; više zabave; bolje predmete; bolje nastavnike; osvježivače zraka u učionicama; putovanje i izlete; godišnju zabavu; obavijesti za projekciju filmova u gradskom kinu; aparat sa slatkišima, vodom i kafom; manje nasilja u školi; roletne mjesto paravana; unaprijediti WC-e; tuš-kabine pored sportske sale; da se u školu može dolaziti u papučama.