Ministarstvo: Za broj angažovanih prebrojte konkurse

Anisa Mahmutović

08.02.2024
65c48fd59427d_article.jpg
Foto: Tobias Arhelger / Shutterstock.com
Asistenti u nastavi u Tuzlanskom kantonu

Ministarstvo: Za broj angažovanih prebrojte konkurse

Izeta Kahrimanović majka je djevojčice koja pohađa peti razred u Osnovnoj školi Sapna. Njena kćerka ima smetnje u razvoju i učenju, ali nema asistenta u nastavi jer OŠ Sapna nije informisala Ministarstvo obrazovanja i nauke u Vladi Tuzlanskog kantona da ima potrebu za tim kadrom.

Asistent bi nam mnogo pomogao, jer sve je više gradiva, a njoj je to teško savladati. Ja sam školi dostavila dokumentaciju, njene dijagnoze i nalaz kategorizacije još kad je krenula u školu. Međutim, do sada nije rađeno ništa konkretno, učitelji su pomagali onoliko koliko su mogli u njenom radu, ali to nije dovoljno – priča Izeta Kahrimanović.

Ona je, kako kaže, ranije razgovarala sa pedagogom škole i rečeno joj je da oni ne mogu dobiti asistenta ili defektologa jer je teško organizovati rad sa po jednim djetetom u nekoliko područnih škola

Iz Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona tvrde da OŠ Sapna nije podnosila zahtjev za angažovanje asistenata u nastavi.

Pravila su jasna – svako dijete ima pravo na asistenta, što je oko 37% radne norme. Ukoliko su učenici u različitim smjenama, isti asistent može raditi sa više njih, kažu u Ministarstvu. 

Početkom januara 2024. godine imenovana je nova uprava ove škole i Muzijet Kahrimanović, vršilac dužnosti direktora, kaže da je od bivšeg direktora Ševada Brzovića dobio informaciju da je Ministarstvo odbijalo zahtjeve za asistenta.

Mi ćemo u narednom periodu uložiti maksimalan napor kako bismo pronašli najbolje rješenje za učenike, ali postoje roditelji koji ne žele izvršiti kategorizaciju smetnji u razvoju svog djeteta jer to smatraju nepotrebnim, a to značajno otežava rad i djeci i nastavnom osoblju, kaže Kahrimanović i napominje da imaju četiri kategorizirana učenika, ali i njih šest koji nisu kategorizirani jer roditelji smatraju da im kategorizacija i pomoć asistenta nije potrebna.

Na području Tuzlanskog kantona djeluje 89 osnovnih škola, među kojima su dvije privatne i jedna muzička, i njih pohađa ukupno 34.000 učenika i učenica, te 34 srednje škole koje pohađa 13.000 učenika i učenica. U ovom kantonu djeluju i dva obrazovna centra, ali ne postoji baza podataka o djeci s poteškoćama ili asistentima angažovanim na konkursima za školsku 2023/24. godinu. Na pitanje koliko je asistenata angažovano, šef Odsjeka za informatizaciju i opće poslove u Ministarstvu obrazovanja i nauke Elmir Tukić kaže da ne zna i preporučuje da na konkursima prebrojimo koliko asistenata je angažovano u školama ove zajednice. 

Udruženje građana Imam pravo iz Lukavca aktivno prati razvoj inkluzivnog obrazovanja i angažovanje asistenata u školi. U njihove programe je u prethodnoj školskoj godini bilo uključeno 115 djece različitog uzrasta. Kažu da su dosadašnja iskustva pokazala da je problem broj radnih sati na koje bi bili angažovani asistenti. Prema Pravilniku o uslovima, kriterijima i postupku zapošljavanja u javnim ustanovama osnovnog i srednjeg obrazovanja na području Tuzlanskog kantona, za poziciju asistenta u nastavi predviđeno je 37% ukupnog broja radnih sati u mjesecu po jednom djetetu, što je tri sata u jednom radnom danu. Udruženje će od Ministarstvu obrazovanja i nauke u Vladi TK zatražiti da broj radnih sati asistentima u nastavi poveća na 40% pune norme za mlađe dijete, odnosno do petog razreda, i 60% norme za starije dijete koje pohađa predmetnu nastavu u osnovnoj i srednjoj školi.

Pomaci su vidljivi ako se s djetetom radi na pravi način. Asistent nije osoba koja obrazuje dijete, on je tu da uključi dijete u nastavu, potiče ga na rad. Još uvijek sva djeca nemaju asistenta, ali ćemo aktivno pratiti i raditi kako bismo omogućili svima jednake uslove, kaže predsjednik Udruženja Imam pravo Vahidin Nurikić. 

U Tuzlanskom kantonu asistent u nastavi može biti osoba koja ima diplomu nastavničkog smjera ili je diplomant Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, a njegova osnovna primanja su oko 800 KM. Zbog neusvajanja budžeta Tuzlanskog kantona za 2024. godinu nije poznato koji je iznos Vlada predvidjela za ovu namjenu.

Najnovije

 
Lažna empatija vlasti za inkluziju; ko zna koji primjer
Školegijum redakcija
01.05.2024
Proljeće među borovima
Mirela Buljubašić
26.04.2024
Pripremaju se izmjene Zakona usvojenog prije manje od dvije godine
Rubina Čengić
23.04.2024
Ne za školu, već za život učimo
Josipa Kulenović
08.04.2024
Pauk nije bauk i druge priče
Mirela Buljubašić
08.04.2024
Save the Children podsjeća na očuvanje dječije dobrobiti i zaštitu njihovih prava
Školegijum redakcija
02.04.2024
Ko i kako u Bosni i Hercegovini zastupa Konvenciju o pravima djeteta?
Nenad Veličković
02.04.2024
Objavljujemo pobjednike konkursa Šta je tebi AI?
Školegijum redakcija
23.02.2024
Nikad kasno za učenje i zabavu
Josipa Kulenović
19.02.2024
Od čilanja do ćutanja
Mirela Buljubašić
19.02.2024
Diskriminatoran pravilnik i dalje na snazi
Anisa Mahmutović
16.01.2024
Postnormalna nauka i halal Harari
Samir Lemeš
15.01.2024
Sretna nam Stara 1878. godina!
Svjetlana Nedimović
27.12.2023
Iz škola povučeni zaštitari
Anisa Mahmutović
19.12.2023
Razglednica iz Jajca
Josipa Kulenović
15.12.2023
Suši, narandže za ptice i Jelka Hemičarka
Mirela Buljubašić
15.12.2023
Ako se o nečemu šuti, to ne znači da problem ne postoji
Anisa Mahmutović
12.12.2023
Inkluzivno obrazovanje u Kantonu Sarajevo: Ministarstvo ima tajni plan
Rubina Čengić
01.12.2023
500.000 KM kao i prošle godine, ali promijenjeni kriteriji
Anisa Mahmutović
01.12.2023