Situacija&frustracija

Nusret Ahmetović

17.05.2024
IMG 8358
Foto: Omnibus
Kvaritmetika Nusreta Ahmetovića 11

Situacija&frustracija

Ako za učenika vežemo i druge poslove nastavnika kao što su pismene i kontrolne provjere, domaće zadaće... onda shvatamo da broj učenika određuje i obim drugih poslova, što dodatno komplikuje situaciju i izaziva frustraciju.

Od septembra će u Kantonu Sarajevo važiti novi Standardi. Po njima se broj učenika u odjeljenju može kretati od 16 (min) do 26 (max), uz optimum 22. Ali, u standardima takođe piše da, ako se u odjeljenju pojavi 27. učenik, ono se automatski dijeli na dva. Po logici Standardodavca, minimalan broj učenika u odjeljenju je 13, a ne 16. Dakle, odjeljenje može brojati od 13 do 26 učenika.

 

I to je standard? Isto kao kineski trokutovi koji se prodaju u sarajevskim knjižarama, na kojima je jedan centimetar dug od 8 do 12 milimetara!

 

Ako za učenika vežemo i druge poslove nastavnika kao što su pismene i kontrolne provjere, domaće zadaće, grafički i likovni radovi, saradnja sa roditeljima... onda shvatamo da broj učenika određuje i obim drugih poslova, što dodatno komplikuje situaciju i izaziva frustraciju.

 

Standarde poslodavac, odnosno direktor, može koristiti kao dirigentsku palicu ili kao buzdovan kad je u pitanju radnik, jer mu je Standardodavac, namjerno ili ne, dao tu moć sa velikim odstupanjem od minus 40,91 do plus 18,18 od optimuma. Ovo je naročito opasno ako je osoba koja rukovodi školom nesposobna ili je na tu poziciju došla po političkoj liniji.

 

I za kraj, da ne bude kako uvijek kritikujem – Ešref Korjenić je to dozvoljavao, ali je uvijek poslije kritike postavljao pitanje: Šta predlažeš! Zbog toga su mnogi kritičari u njegovom društvu bili nijemi.

 

Evo i prijedloga.

 

Problem standarda kad je u pitanju broj učenika u odjeljenju može se riješiti jednom zauvijek.

 

Kako?

 

Prilikom određivanja broja učenika u odjeljenju daje se samo optimalan broj, ili se gornja granica određuje kapacitetom učionice.

 

Šta to znači?

 

Evo primjera:

 

Optimalan broj učenika u odjeljenju je 20 i tačka.

Sve preko se dodatno plaća svakom nastavniku, ali i sve ispod tog broja se oduzima svakom nastavniku. Jednostavno: 2 učenika – 10%.

 

Na ovaj način se može riješiti nedostatak zaposlenika, jer bi u ovom slučaju nastavnici bili plaćeni ako rade sa više učenika i lakše bi to prihvatali.

 

Tamo gdje je manje učenika, plaće bi bile umanjene.

 

Šta sa kombinacijom odjeljenja i šta sa udaljenim školama?

 

I to je jednostavno.

 

40% na plaću onima koji rade u školama koje su u dislociranim ili planinskim područjima.

Kombinacija dva odjeljenja, 40% na plaću; kombinacija tri odjeljenja, 50% na plaću; kombinacija četiri odjeljenja, 60% na plaću.

 

Primjer: škola u Dejčićima ima 10 učenika od 1. do 4. razreda

10 učenika = 50% plaće

+ 40% udaljenost

+ 60% kombinacija četiri odjeljenja.

 

Da imamo sindikat umjesto sivrikata, Standardi koje je kantonalna vlada telefonom usvojila ne bi dočekali septembar. Ako dočekaju, ja ću morati držati nastavu tehničkog u sali za fizičko. A evo zašto. Prema tim odseptembravažećim Standrdima, predviđeno je da kabinet za predmet koji predajem (Tehnička kultura) bude opremljen sa 26 ormara, 18 stolova, 17 stolica + police + mašine sa postoljem + (POGLEDATI SPISAK I IZABRATI PO ŽELJI). Kompletna inventurna lista sadrži NAMJEŠTAJ 71 kom + nastavna sredstva 113 komada + alati i još ponešto 1417 komada +  91 mašine i aparati  = ukupno SVEGA 1692.

 

Zadatak za gospodu koja su predložila i usvojila lupetanje po časnom poslu nastavnika: Ako je ukupna površina namještaja i nastavnih sredstava cca 40-50 m2, a ako kabineti i učionice imaju između 40 i 60 m2, gdje smjestiti onih između 16 i 26 učenika i još im obezbijediti minimalno između 32 i 52 m2 prostora?

 

Prilog: iz Standarda

(Ovo nije inventura iz OBI-ja, ovo je inventura standarda za kabinet Tehničke kulture)

 

NAMJEŠTAJ: Ormar sa ladicama za smještaj učeničkih kompleta alata (kom. 4); Vitrina za učeničke radove (kom. 12); Ormar za didaktički materijal (dijafilmovi, folije, filmovi i dr. kom. 2): Ormar za smještaj grupnog alata (kom. 4); Ormar za smještaj konstruktorskih kutija (kom. 3); Ormar za sredstva zaštite na radu (kom. 1); Pano (zidni) za izložbe (kom. 1); Police od poda do stropa za trodimenzionalna nastavna sredstva (9 m2); Stalak za bušilicu (kom. 1); Stalak za dvostranu brusilicu (kom. 1); Stalak za projekcione aparate (kom. 1); Stalak za stone polužne makaze (kom. 1); Sto pult sa osam stega (škripova, kom. 1); Sto radionički (dva radna mjesta, kom. 8); Sto stolarska stega (kom. 1); Sto za bojenje, lemljenje i slično (kom. 1); Sto za elektrotehniku (kom. 1); Sto za montažu, uređaje i aparate za zajedničko korištenje (kom. 1); Sto za nastavnika (kom. 1); Stolica stolić za sjedenje sa regulacijom visine (kom. 16); Stolica za nastavnika (kom. 1).

 

Nastavna sredstva; A. Audio-vizuelna nastavna sredstva: Laptop ili tablet (kom. 16); Sto za djecu sa poteškoćama u razvoju (kom. 2);  CD-ovi/drugi mediji po razredima predmetne nastave (komplet 1); 3D printer (kom. 1);  B. Mašine i aparati: Univerzalna mašina za obradu drveta (kom. 1); Stona elekrtična bušilica (kom. 1); Dvostrana brusilica (kom. 1); Aparat za zavarivanje (kom. 1); Univerzalna mašina za obradu drveta sa postoljem (komplet 1); Transformator sa ispravljačem od 0V do 24V (sa izvodima jednosmjerne i naizmjenične struje, kom. 1); Bicikl (kom. 1); Bicikl sa motorom (kom. 1)

 

Električni štednjak – rešo (kom. 1); Hladnjak sa komorom za zamrzavanje (kom. 1); Grijalica (kom. 2); Pegla (kom. 1); Stone polužne makaze (kom 1); Aparat za zavarivanje plastičnih folija (kom. 1); Mašina za šivanje (kom. 1); Stiroterm (alat za rezanje stiropora, kom. 1); Električna prenosiva bušilica (kom. 1); Ručni prenosivi cirkular (kom. 1); Glodalica sa brusnom trakom (kom. 2); Aparat za rezanje šperploča (vibrator, kom. 1);  Električno brojilo (kom. 1); Mehanički semafor, ručni pogon – model 7 (kom. 7); CNC – tokarica (kom. 7); CNC – glodalica (kom. 7); 3D olovka (kom. 7); Pila tračna (kom. 7); Pila za metal – lučna (kom. 14); Pila za drvo – lučna (kom. 14); Fischer set – industry robots (kom. 3); Robotska ruka (kom. 3)

 

I još:

3D olovka, aparat za zavarivanje, bicikl sa motorom, CNC – glodalica, CNC – tokarica, dvostrana brusilica, električna prenosiva bušilica, električni štednjak – rešo, električno brojilo, Fischer set – industry robots, glodalica sa brusnom trakom, grijalica, hladnjak sa komorom za zamrzavanje, mašina za šivanje, mehanički semafor, ručni pogon - model 7, pegla, pila tračna, pila za drvo – lučna, pila za metal – lučna, bušilice, turpije, burgije, čekići,  čelične četke, ploče, linijari, četkice za boju ili lak, dlijeta stolarsko, električne lemilice, električna zvonca, i sve do slova W – Wecco stezaljke komada 100, ukupno: 1417.

Najnovije

 
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023