EMIS je i alat i oruđe i oružje

Nusret Ahmetović

21.06.2024
IMG 9404
Foto: Omnibus
Kvaritmetika Nusreta Ahmetovića 17

EMIS je i alat i oruđe i oružje

Teku te sjednice satima iz dana u dan po ustaljenom terminu od 9 do 13, po ustaljenom redu od 1. do 9. razreda i od indeksa 1 do indeksa 2, 3...

U finišu školske godine održavaju se odjeljenska i nastavnička vijeća na kojima razrednici izvještavaju, direktori, njihovi pomoćnici i pedagozi to evidentiraju, a svi ostali šute. Teku te sjednice satima iz dana u dan po ustaljenom terminu od 9 do 13, po ustaljenom redu od 1. do 9. razreda i od indeksa 1 do indeksa 2, 3...; zbir svih zbirova odjeljenja od 1. do 9. razreda prestavlja ukupan broj sjednica.

Naprimjer, ako u nekoj školi svaki razred ima po tri odjeljenja, onda je potrebno održati tri sjednice za svaki razred (1 + 1 + 1 = 3), a ukupan broj sjednica od 1. do 9. razreda ćemo dobiti ako saberemo sve sjednice svih razreda (1 + 1 + 1 = 3; 1 + 1 + 1 = 3; 1 + 1 + 1 = 3; 1 + 1 + 1 = 3; 1 + 1 + 1 = 3; 1 + 1 + 1 = 3; 1 + 1 + 1 = 3; 1 + 1 + 1 = 3; 1 + 1 + 1 = 3; pa je zbir tih zbirova = 27). Dakle, 27 redovnih sjednica odjeljenskih vijeća po klasifikaciji, a njih su četiri, znači 108 redovnih sjednica odjeljenskog vijeća ukupno tokom školske godine.

Predloženi dnevni red svake od tih 108 redovnih sjednica odjeljenskog vijeća je:

realizacija NPP-a/kurikuluma;

brojno stanje i struktura učenika (M/Ž);

broj onih koji pohađaju i ne pohađaju vjeronauku;

uspjeh u učenju;

izostanci učenika sa nastave;

vladanje učenika;

dopunska, dodatna, sekcije...

Ovaj dnevni red se ne može dopunjavati i mijenjati na sjednici, a po Standardima za nastavnike sa normom od 20 časova, one trebaju trajati i traju do deset minuta u prosjeku. Na tim sjednicama razrednici prezentiraju zbirne informacije iz EMIS e-dnevnika koje su po ovlaštenjima dostupne, vidljive i poznate samo njima, a o kojima trebaju raspravljati prisutni slušaoci kojima te informacije nisu dostupne, vidljive i poznate. Rijetko se postavljaju pitanja, a rasprave su još rjeđe. Svim informacijama kojima raspolaže razrednik o svom odjeljenju raspolaže i direktor škole, s tim da direktor posjeduje informacije i o ostalim odjeljenjima, a razrednik ne. I direktor prisustvuje sjednicama, ali i on šuti. Ministrica ne prisustvuje sjednicama, ali ona zna, tj. može znati ako je zanima, sve ono što zna svaki razrednik svake škole u Kantonu Sarajevo, plus sve što zna svaki direktor pojedinačno, s tim da zna i ono što niko od navedenih ne zna, a odnosi se na zbirne podatke za područje Kantona Sarajevo. Zna ministrica, ali se ni ona ne oglašava. Kao zalivena.

Možda bi, da ministrica odobri pristup zbirnim podacima iz EMIS e-dnevnika (bez podataka koji sadržavaju imena učenika i nazive škola! ako je tajnost razlog tajnovitosti), više statista na sjednicama postavljalo i neka pitanja, osim što samo klimaju glavama. Naprimjer:

1.     Kako je moguće da sa tako velikim brojem izostanaka učenik/učenici ima/imaju odličan uspjeh;

2.     Kako je moguće da učenik koji je bolestan i na bolničkom je liječenju na neke časove redovno dolazi u školu;

3.     Kako je moguće da učenik čiji je boravak prijavljen u hotelu na drugom kontinentu već pet dana dolazi u školu na časove kod nekih nastavnika;

4.     Kako je moguće da učenik u isto vrijeme bude na času u školi i na takmičenju za školu u drugoj školi, na drugom kraju grada i Kantona...

I tako dalje.

Zaključujem da se nastavnici namjerno drže u neznanju, tako što im se ne daje uvid u podatke iz baze (e-dnevnik) za razredna vijeća čiji su članovi. Tako se stvari mogu završavati između razrednika, direktora i roditelja od slučaja do slučaja i od veze do veze. Ono što nastavnici ne znaju (tj. prave se da ne znaju) – znaju djeca. Na kraju svake školske godine ona utvrde važnu životnu lekciju: da u njihovoj državi, koju po planu i programu moraju voljeti, pravila ne važe za sve jednako. Odluke o tome na koga će se propisi primijeniti strogo, a na koga nikako donose se tajno i zato se isplati biti direktor koji bazu podataka drži pod ključem.

Ali zašto se isplati biti nastavnik koji u toj igri moći samo statira?

Najnovije

 
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023