. . . - - - . . .

Nusret Ahmetović

05.05.2025
Morse
Foto: Omnibus
Кваритметика Нусрета Ахметовића 53

. . . - - - . . .

У понедјељак, 28 априла 2025, мало прије законског завршетка шестог часа прве смјене (у 13 сати и 3 минуте) на интернет-страници ССООиОСС (понављам, краће се и чита и пише СОС) објављен је ПРЕДМЕТ...

Одгојно-образовни и школски примјер (не)примјереног, (не)намјерног, (не)стручног, (не)професионалног и (не)савјесног покушаја кршења одгојно-образовних обичаја и просвјетно-радничких прописа десио се неколико дана прије Међународног празника рада. То је био покушај врхунских одгојно-образовних стручњака организованих у струковна удружења, ојачаних истим тим и таквим стручњацима организованим у грански синдикат (овај образовно-одгојни), а све наведено реализовано је под покровитељством премијера Самосталног синдиката основног одгоја и образовања Саудина Сиврe (краће ССООиОСС или ултра краће СОС).

Шта се то заправо десило?

У понедјељак, 28 априла 2025, мало прије законског завршетка шестог часа прве смјене (у 13 сати и 3 минуте) на интернет-страници ССООиОСС (понављам, краће се и чита и пише СОС) објављен је ПРЕДМЕТ...

Тај ПРЕДМЕТ је протоколисан под бројем 908/25, насловљен је на ВЛАДУ КАНТОНА САРАЈЕВО, упућен на руку актуелном премијеру Нихаду Уку, а гласи:

Измјена назива предмета Основе технике у Техничка култура.

Ово Техничка култура у наслову привлачи пажњу и опет се потврдило да наслов ПРЕДМЕТ краси. Техничка култура није МОЈ наставни предмет, али часове тог наставног предмета реализујем и за ту реализацију примам натпросјечну плату, па одлучих да се очитујем као неко ко је упућен, а коме није упућен овај ПРЕДМЕТ.

Шта пише тамо испод наслова не препричавам; компликовано је, па цитирам:

Поред толико много запослених “стручњака“ у мандату Ваше Владе, нажалост у Министарству за одгој и образовање Кантона Сарајево нису знали или нису хтјели да измијене назив предмета „Основе технике“ у „Техничка култура“, иако и птице на грани знају да се од увођења предмета Информатика у првом разреду основне школе, ради о истом наставном предмету.

Молимо Вас, драги наш Премијеру, да нашој уваженој и драгој министрици појасните шта је њен посао и својим ауторитетом припомогнете у рјешавању овог проблема.

Струковна Удружења и Синдикат су се по овом питању Министарству за одгој и образовање Кантона Сарајево обраћали неколико пута у задњих неколико година.

У писму пуном умалоуважавања, додворавања, ласкања и присвајања, сроченом у три реченице, кориштена је 101 ријеч, а овако посложене више збуњују него што упућују, позивају и прозивају. Анализу почињемо од краја, а крај чине 23 ријечи срочене у једну реченицу која гласи овако:

Струковна Удружења и Синдикат су се по овом питању Министарству за одгој и образовање Кантона Сарајево обраћали неколико пута у задњих неколико година.

Ова реченица провоцира и вапи за питањима:

-          Други предсједниче КАНТОНАЛНОГ ОДБОРА, реци нам колико је то задњих неколико година и колико је то неколико пута кад је у питању обраћање? Да ли се ради о бројевима два или три, кад је су питању и године и обраћања, и да ли сте их протоколисали?

-          Обраћали сте се, тако кажете, Министарству за одгој и образовање, али нисте навели коме сте се обраћали у истом том Министарству. Знамо сви да то Министарство има пет сектора, и дванаест одјељења, од сектора возача до сектора стратешких управљача, од одјела за обуку шофера до информатичких оператера. Коме сте се обраћали, предсједниче?!

-          Која су се то струковна удружења са Синдикатом обраћала Министарству? Јесу ли то удружења информатичара или су можда удружења техничара или су удружења основа технике или су струковна удружења техничара и информатичара (краће: СУТИ)?

-          Ко су лидери СУТИ и јесу ли та удружења страначка, ЊИХОВА, ВАША или су НАША?

-          Да ли предсједници СУТИ заказују редовне скупштине, јесу ли бирали и да ли су бирани били? Ко из струке по СУТИ Статуту има право гласа и да ли се у тим СУТИ не таласа?

-          Уважени СОС премијеру, објасни предсједницима СУТИ да то није њихов приватни бенд, да је демократија данас тренд, а није страначки набријана, незнањем набилдана и неистином напумпана већина. Да Скупштина није скуп за изношење будалаштина, већ најзначајнији орган свих, па и удружења струковних.

Сазада гледано, други пасус гласи овако (понављам копирање и цитирање):

Молимо Вас, драги наш Премијеру, да нашој уваженој и драгој министрици појасните шта је њен посао и својим ауторитетом припомогнете у рјешавању овог проблема.

Ова реченица провоцира питања као хиљаду слика, а има само 24 ријечи.

-          Дуги наш предсједниче, можда нисте знали, али у демократији се функцијом, звањем и позицијом не припомаже у рјешавању проблема. Знање, искуство и стручност могу припомоћи, а све друго мислим да неће проћи. Даље те молимо да ТВОЈИМ предсједницима СУТИ објасниш појмове стручност и струка, те да СВОЈИМ и ЊИХОВИМ ауторитетом стручњаке протјераш из СУТИ како би могао проблеме гомилати и са њима и нама у нераду уживати, стручно.

-          Предсједниче, да ли ти другима појашњаваш шта им је посао и да ли други теби појашњавају шта је твој посао, јер ако то тражиш од других, онда и ти то радиш и онда ти то раде. Појашњаваш и појашњавају ти то. Лоше изгледа, али добро звучи ово ТИ-ТО, ТИ-ТО.

-          Предсједниче, не знам да ли знаш да су послови свих службеника договорени, прописани, описани и потписани. То не треба никоме појашњавати, јер онај ко прихвати да обавља одређене послове и још за то прима регрес, треба и мора знати које су му обавезе и одговорности. Тражити од некога да крши законе, правила, стандарде итд. у најмању руку није пристојно, кажњиво је и тако то.

И, за крај, остао је почетак, а почетак је обогаћен и смислом и ријечима. Смисла има више, док је ријечи тачно 54, а посложене су овако:

Поред толико много запослених “стручњака“ у мандату Ваше Владе, нажалост у Министарству за одгој и образовање Кантона Сарајево нису знали или нису хтјели да измијене назив предмета „Основе технике“ у „Техничка култура“, иако и птице на грани знају да се од увођења предмета Информатика у првом разреду основне школе, ради о истом наставном предмету.

-          Дуго други наш предсједниче, почео си нас и збуњивати јер почетак првог дијела је баш такав. Збуњује, тросмислен је, а зашто је такавево појашњавам: Поред толико много запослених “стручњака“ у мандату Ваше Владе. Е сад, ти нама реци, предсједниче, да ли су у мандату ове његове владе стручњаци много запослени (имају пуно посла) или их је много запослено у његовој влади? По доступним информацијама из Регистра, у Влади и Министарству коме се обраћаш нема много запослених (и кад је у питању број новозапослених и кад је у питању обим посла). Можда има много презапослених и новозапослених у Институту, али у влади и Министарству НЕМА таквих. Даље наставља предсједник: У Министарству за одгој и образовање Кантона Сарајево нису знали или нису хтјели да измијене назив предмета „Основе технике“ у „Техничка култура“. Е па, други предсједниче, изгледа да су ови из министарства ЗНАЛИ и због тога НИСУ ХТЈЕЛИ измијенити назив предмета, а да су то урадили прекршили би више аката, па чак и један који си лично више пута потписао. Чуди ме да то не знаш, или можда знаш, само чланове СУТИ провјераваш. Мудро то је, ако је.

-          Кажеш, предсједниче, иако и птице на грани знају да се од увођења предмета Информатика у првом разреду основне школе, ради о истом наставном предмету. Ето, птице знају да кад се увела Информатика у први разред основне школе Основе технике и Техничка култура постадоше исти предмет. Како, наш предсједниче? Ко ти је то рекао, да нису можда стручњаци из СУТИ?

-          Предсједниче синдиката, пренеси тим СУТИ стручњацима да измјене у наставном програму повлаче и измјене у наставном плану; предсједниче, измјеном програма нарушава се корелација, како вертикална тако и хоризонтална, док она дијагонална остаје каква је и била, дијагонално крива.

-          Предсједниче, измјена програма захтијева измјену уџбеника, а измјена уџбеника захтијева расписивање конкурса. Ту су и комисије, рецензенти, издавачи, аутори, уговори, награде и хонорари, наш предсједниче стари, а прије свега организовати треба научне расправе, конференције и округле столове, па онда онлајн јавне расправе за просвјетне масе, са лошом интернет-везом, зна се, затим провести дигиталне анкете и на крају треба (не)уважити приједлоге и мишљења свих актера.

Требало је све то да би мијењање имена било законско и у складу са прописима, осим ако синдикат и струка не кажу да не желе ту законску бламажу. АПОСО једва чека нови пос'о, да на федералном и државном нивоу све усклади, усагласи, искоординира и добро профитира.

Дуго нас други бламирају, други нас руинирају, а ми ћутимо и отпухујемо. То им даје снагу, јер отпухивањем у једра брод у кривом смјеру гонимо и можда је боље да се склонимо. На избор кривог смјера кормилара гласна тишина тјера, неталасањем пловидба је удобна чак и кад је по правцу супротна. Понављам, онај ко отпухује, ћути и не таласа – нема му спаса.

За крај једна синдикално-законска порука:

Једнострано раскидање и измјена уговора о раду није могуће, па чак ни кад је у организацији репрезентативног синдиката, струковних удружења, и предсједника дугих и предсједника других. Процедура се зна, па чак и кад дође до промјене наставног плана. Прво преговори па тек онда уговори, а ако затреба и арбитража да би се избјегла на суду бламажа. Основе технике су гаранција, друже, да ће неко радит' не на одређено, већ пуно дуже.

Други наш предсједниче, Save Our Ship, јер тонемо к'о Титаник.

  ... - - - ...   ... - - - ...   ... - - - ...  ... - - - ...   ... - - - ...   ... - - - ...    ... - - - ...  ...

Najnovije

 
Дирек основне школе
Nusret Ahmetović
26.04.2025
Фејк профил стручно неспремног наставника
Nusret Ahmetović
18.04.2025
Његова екселенција Виши Савјетник
Nusret Ahmetović
11.04.2025
Бројеви у сарајевској буџетској магли (3)
Nusret Ahmetović
05.04.2025
Бројеви у сарајевској буџетској магли (2)
Nusret Ahmetović
05.04.2025
Бројеви у сарајевској буџетској магли
Nusret Ahmetović
05.04.2025
Подизвођачи образовних радова
Nusret Ahmetović
28.03.2025
Просвјетни лудисти
Nusret Ahmetović
21.03.2025
Ученик и наставник, оба везани су!
Nusret Ahmetović
14.03.2025
Сарајевска одгојно-образовна багра (1)
Nusret Ahmetović
07.03.2025
Свједочанство о лажним СВЈЕДОЧАНСТВИМА и дипломама
Nusret Ahmetović
28.02.2025
Координатори (1) ординирају (2) да конзилиј (3) кооптирањем (4) формирају
Nusret Ahmetović
21.02.2025
Долази нам нови зор*!
Nusret Ahmetović
14.02.2025
Одгојно-образовни шибицари
Nusret Ahmetović
07.02.2025
Министрица, дуално-књиговодствени казани и дигитални темељи
Nusret Ahmetović
31.01.2025
Кад ти Министрица каже: Сједи – један, ћути и ради поново!
Nusret Ahmetović
24.01.2025
Дошло је вријеме да опијени балкански просвјетари за кориштење казана плате казанију
Nusret Ahmetović
17.01.2025
Табула раза ће бити изгребана, ишарана и храпава. Табула Разе неће бити!
Nusret Ahmetović
10.01.2025
Наjлошији из математике, природних наука и читања у БиХ лажу босански, дуално
Nusret Ahmetović
03.01.2025
Тродуално финансирање образовања и ступидуалног одгоја
Nusret Ahmetović
20.12.2024
Знање се може и дијелити и красти, али не и ускраћивати
Nusret Ahmetović
13.12.2024
Исходи су мртви, живјели протести
Nusret Ahmetović
06.12.2024
Аналогно-дигитални одгој и образовање
Nusret Ahmetović
29.11.2024
Учинковитост образовања
Nusret Ahmetović
22.11.2024
Одгојно-образовни банкрот
Nusret Ahmetović
14.11.2024
Просвјетари бацају, ученици дојављују...
Nusret Ahmetović
31.10.2024
Плонижење, четврти такт, базни распар, киселина и брзина
Nusret Ahmetović
25.10.2024
Пландемија, трећи акт
Nusret Ahmetović
17.10.2024
Плаништавање, такт други
Nusret Ahmetović
11.10.2024
Плаништарење, први детаљ
Nusret Ahmetović
04.10.2024
ГПРШ
Nusret Ahmetović
26.09.2024
Да нам живи, живи израда
Nusret Ahmetović
20.09.2024
Суперишка исходи
Nusret Ahmetović
17.09.2024
Лаж се законом не кажњава, треба се опорезовати!
Nusret Ahmetović
06.09.2024
Арена за трговину радничким интересима
Nusret Ahmetović
02.09.2024
Курикулум пророка
Nusret Ahmetović
30.08.2024
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
EMIS je i alat i oruđe i oružje
Nusret Ahmetović
21.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023