Учинковитост образовања

Nusret Ahmetović

22.11.2024
Ucinkovitost
Foto: Omnibus
Кваритметика Нусрета Ахметовића 31

Учинковитост образовања

Учинковитост деф. У којој мјери се реализују планиране активности и постижу планирани резултати. Обрнуто, то значи да је активност стварно учинковита само ако је планирани резултат у потпуности остварен у жељеном квалитету.

Учинковитост деф. У којој мјери се реализују планиране активности и постижу планирани резултати. Обрнуто, то значи да је активност стварно учинковита само ако је планирани резултат у потпуности остварен у жељеном квалитету.

или

Учинковитост или корисност је физичка величина која описује енергетско дјеловање неког система, а кад је у питању учинковитост неких направа (машина, апарата, уређаја, елемената), она није иста, а зависи од различитих фактора. Тако су исти ти физичари учинковитост изразили у процентима (%) за неке направе, а та учинковитост кад су у питању машине се израчунава по формули:

Ƞ = излазна снага / улазна снага x 100

Тако је напримјер учинковитост дизеловог мотора од 15 до 55%, учинковитост бензинског мотора од 10 до 37%, учинковитост електромотора од 20 до 99,5%, учинковитост електричног генератора од 95 до 99,5%. Али исто тако је учинковитост сијалице са жарном нити од 3 до 5%, док је код ЛЕД-а та учинковитост од 5 до 25%, итд.

Према овоме, учинковитост образовања може се израчунати овако:

Ƞ = реализовани исходи / исходи учења x 100, при чему је Ƞ образовна учинковитост

У пракси, укупан број дугорочних исхода за 15 предметних курикулума износи 340, али, колико их је реализованих? Уколико сви наставницу напишу да су сви исходи реализовани, онда је учинковитост 100%.

Пошто сам прорекао да 9 од 26 дугорочних исхода учења није могуће испунити са тенденцијом да се број неиспуњених повећа на 18 до краја 9. разреда, учинковитост се смањује на 94,7%

(Ƞ = 340-18 / 340 x 100;

Ƞ = 322 / 340 x 100;

Ƞ = 94,7%).

Није лоше, штавише, скоро као генератор.

Али ја сумњам да су сви исходи и на другим предметима испуњени. Напримјер: ученици до четвртог разреда требају равноправно користити оба писма, и ћирилицу и латиницу, али то није тако. А зашто није, то је непознато. Оно што знамо је сљедеће: да би ученик савладао читање и писање било ћирилице или латинице, потребно је одређено вријеме. Е сад се поставља питање: шта су ученици радили, односно на шта су њихови учитељи потрошили вријеме које је било предвиђено за савладавање читања и писања и оног другог писма без обзира да ли је оно друго писмо ћирилица или латиница. Можда су пливали, можда пјевали, можда цртали, можда спавали, али оно што је сигурно је да оно друго писмо нису савладали.

Изабрао сам писмо за примјер, јер је писмо уставна, законска, планска, програмска, па и курикуларна категорија, и сваки пут кад одрасла особа каже да не зна писати и/или читати оно друго писмо, иста та особа поручује свима, и свом учитељу, да требају вратити новац који су добили за реализацију ове активности, а за коју су лажно извијестили да је реализована.

Исходи учења су жива материја и могу се мијењати, додавати, спајати, одузимати и брисати, а ако узмемо у обзир да ће се брисати они исходи учења за које је из неког разлога извијештено да нису реализовани, из тога произилази да је довољно обрисати нереализоване исходе да би се повећала образовна учинковитост.

Или извијестити да су реализовани, иако нису. И свима је све потаман.

У оба случаја учинковитост расте, али не образовања, него неписмености.

И министарство, све док не зна прочитати шта сам овдје написао (ћирилицом), долази на 100%.

Najnovije

 
Тродуално финансирање образовања и ступидуалног одгоја
Nusret Ahmetović
20.12.2024
Знање се може и дијелити и красти, али не и ускраћивати
Nusret Ahmetović
13.12.2024
Исходи су мртви, живјели протести
Nusret Ahmetović
06.12.2024
Аналогно-дигитални одгој и образовање
Nusret Ahmetović
29.11.2024
Одгојно-образовни банкрот
Nusret Ahmetović
14.11.2024
Просвјетари бацају, ученици дојављују...
Nusret Ahmetović
31.10.2024
Плонижење, четврти такт, базни распар, киселина и брзина
Nusret Ahmetović
25.10.2024
Пландемија, трећи акт
Nusret Ahmetović
17.10.2024
Плаништавање, такт други
Nusret Ahmetović
11.10.2024
Плаништарење, први детаљ
Nusret Ahmetović
04.10.2024
ГПРШ
Nusret Ahmetović
26.09.2024
Да нам живи, живи израда
Nusret Ahmetović
20.09.2024
Суперишка исходи
Nusret Ahmetović
17.09.2024
Лаж се законом не кажњава, треба се опорезовати!
Nusret Ahmetović
06.09.2024
Арена за трговину радничким интересима
Nusret Ahmetović
02.09.2024
Курикулум пророка
Nusret Ahmetović
30.08.2024
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
EMIS je i alat i oruđe i oružje
Nusret Ahmetović
21.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023