Množenje s nulom

Nusret Ahmetović

30.03.2024
Nusret Ahmetović Množenje S Nulom
Foto: Omnibus
Kvaritmetika Nusreta Ahmetovića 02

Množenje s nulom

U novoj kolumni naš autor istražuje zašto se učitelji ne bune, zašto ne talasaju, zašto je njima sve potaman...

Važeće Pedagoške standarde i normative za osnovnu školu čitaju tri grupe: oni kojih se tiču i koji ih razumiju, kojih je malo i koji su svi frustrirani, zatim oni kojih se tiču, ali koji ih ne razumiju jer su mladi i, najzad, k'oautori; oni su problem jer prepisuju iz prethodnih normativa, umjesto da malo mućnu glavom i skontaju ko, šta i koliko stvarno u školi treba da radi. Evo dokaza:

Službenim novinama broj 30/2018 na str. 10 stoji naslov: NORMA ČASOVA, STRUKTURA I OPIS RADNIH ZADATAKA U OKVIRU RADNE SEDMICE, NASTAVNE I ŠKOLSKE GODINE.

Malo ispod naslova ispisan je ovakav tekst, ali bez dijela koji sam označio žutom pozadinom:

5.1. NASTAVNE NORME PO VRSTAMA NASTAVE I NASTAVNIM PREDMETIMA

5.1.1. Razredna nastava / U SKLADU SA NPiP (I = 8,7; II = 16; III = 17; IV = 19)

5.1.2. Bosanski, hrvatski, srpski jezik i književnost / 18

5.1.3. Strani jezik, Matematika, Fizika, Hemija / 19

5.1.4. Biologija i Informatika  / 20

5.1.5. Građansko obrazovanje, TiZO, Tehnička kultura, Osnove tehnike, Kultura življenja, Historija, Geografija, Muzička kultura, Likovna kultura, Društvo/kultura/religija, Vjeronauk / 21

Šta znači ovo U SKLADU SA NPiP?

To znači da se norma nastavnika razredne nastave ne objavljuje u dokumentu koji se zove Pedagoški standardi, nego u drugom, koji se sove Nastavani plan i program. Ja sam je (žuto) otamo stavio ovdje, da je bolje vidimo, a da bismo skroz dobro vidjeli, malo sam popravio brojeve.

Tamo (u NPP-u) piše da je fond sati u prvom razredu 15, ali pošto vjeronauku i strani jezik ne realizuje nastavnik razredne nastave, već predmetni nastavnici, to onda nije 15 nego 13. Dalje, pošto za đake prvih razreda časovi traju 30 minuta, 30 pišem, 15 pamtim, ispada da nastavnik razredne nastave ima sedmičnu normu 13 časova x 30 minuta = 390 minuta + 25 minuta veliki i mali odmor svaki radni dan = 5 x 25 = 125 minuta. Za pet dana UKUPNO 515 MINUTA ili osam sati i 35 minuta. Sedmično, ne dnevno! 103 minute dnevno + dopunska + dodatna + sekcija + ... + = 2400 minuta. U ove tri tačke između dva plusa leži odgovor zašto se učitelji ne bune, zašto ne talasaju, zašto je njima sve potaman.

A evo zašto meni nije, kad smo kod sedmične norme. Među poslovima za koje se dobijaju sati u sedmičnoj normi nalazi se i pregledanje kontrolnih i grafičkih radova. Nastavnik koji ima normu 18 časova (matematika, maternji jezik) za pregledanje dobija tri, a nastavnik koji ima 21, za isto to dobija 0 (nula). Taj nastavnik (npr. ja, tehničkog) radi u deset odjeljenja, ima 200 učenika, ti učenici imaju x kontrolnih i y grafičkih radova (specifičnost predmeta), ali da bi norma nastavnika bila ispoštovana, učenici će sve to raditi džaba, jer te radove nastavnik ne mora pregledati. 200 x (x + z) x 0 = nula.

Sve po Standardima, a i po Zakonu, iako u programu za Tehničku kulturu/Predmetnom kurikulumu na stranama 18, 25, 31, 41 i 47 u dijelu koji se odnosi na DIDAKTIČKO-METODIČKE NAPOMENE stoji ispisana rečenica:

Pored svakodnevnog vrijednovanja tehničkih znanja, vježbi i praktičnih radova, dva puta godišnje treba sistematizovati pređeno gradivo i izvršiti vrijednovanje putem zadataka objektivnog tipa.

Kad, k'oautori? Kad, Institutu? Kad, ministrice? Kad, kolegice i kolege?

 

U sljedećoj epizodi Množenje s nulom računaćemo kako se normira ispravljanje pismenih radova.

Najnovije

 
Тродуално финансирање образовања и ступидуалног одгоја
Nusret Ahmetović
20.12.2024
Знање се може и дијелити и красти, али не и ускраћивати
Nusret Ahmetović
13.12.2024
Исходи су мртви, живјели протести
Nusret Ahmetović
06.12.2024
Аналогно-дигитални одгој и образовање
Nusret Ahmetović
29.11.2024
Учинковитост образовања
Nusret Ahmetović
22.11.2024
Одгојно-образовни банкрот
Nusret Ahmetović
14.11.2024
Просвјетари бацају, ученици дојављују...
Nusret Ahmetović
31.10.2024
Плонижење, четврти такт, базни распар, киселина и брзина
Nusret Ahmetović
25.10.2024
Пландемија, трећи акт
Nusret Ahmetović
17.10.2024
Плаништавање, такт други
Nusret Ahmetović
11.10.2024
Плаништарење, први детаљ
Nusret Ahmetović
04.10.2024
ГПРШ
Nusret Ahmetović
26.09.2024
Да нам живи, живи израда
Nusret Ahmetović
20.09.2024
Суперишка исходи
Nusret Ahmetović
17.09.2024
Лаж се законом не кажњава, треба се опорезовати!
Nusret Ahmetović
06.09.2024
Арена за трговину радничким интересима
Nusret Ahmetović
02.09.2024
Курикулум пророка
Nusret Ahmetović
30.08.2024
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
EMIS je i alat i oruđe i oružje
Nusret Ahmetović
21.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Priprema (pozor) za pregled, sad!
Nusret Ahmetović
02.04.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023