Šta je nama online sedmica

Maja Ljubović

04.11.2025
Online Sedmica IMG 3131
Foto: Omnibus

Šta je nama online sedmica

Online sedmica bi, umjesto nužnog zla čiji smisao više niko ne vidi, mogla postati prilika da se škola konačno pomjeri korak naprijed

Šta je bila

Sjetit ćete se one zime kada je u Sarajevu snijeg pao takav da su bankomati bili mišu do koljena, a semafori žabi do ramena; kada škole nisu radile jer se do njih jednostavno nije moglo doći. Nakon toga uslijedila je zima u kojoj je smog bio takav da nije bilo preporučljivo izlaziti iz kuće, pogotovo ako ste dijete.

Obrazovne vlasti, koje nisu mogle vedriti i oblačiti nebom, ali jesu obrazovanjem u Kantonu Sarajevo, omogućile su školama da, u slučaju potrebe, jednu sedmicu po polugodištu rade online. I to je bilo super, škole su odlučivale same u skladu s okolnostima: ako nije bilo smoga i snijega, online sedmicu su planirale kada im je praktično, prema školskom kalendaru, kada se praznici mogu spojiti, pa većina djece putuje; prema svom internom kalendaru, npr. ekskurzija ili studijskih putovanja; prema kalendarima takmičenja, itd.

I tada su svi bili sretni: učenicima je novi način rada bio zanimljiv, nastavnicima je godila promjena i dekompresija koju rad od kuće pruža, roditelji su mogli s djecom otići na vikendicu gdje je zrak čist i nisu morali tražiti odobrenje za odsustvo za putovanja mimo raspusta, škole su se mogle temeljito očistiti, okrečiti, i svi se resetovati... A kada je COVID pandemija iznenadila i mnogo spremnije od nas, školske zajednice u Kantonu Sarajevo su, upravo zahvaljujući ovom iskustvu, znale šta i kako raditi, barem na početku.

Šta je sad

Pandemija je prošla, okolnosti su se promijenile. Oni koji rad poistovjećuju sa boravkom u kancelariji zapitali su se kako je moguće da neko radi, a ne sjedi u preduzeću. Onim direktorima koji svoj autoritet temelje na kandžiji zasmetalo je to što su nastavnici bili sretni pa su, da spriječe sreću, od njih počeli tražiti da u toku online sedmice drže časove u realnom vremenu pred kamerom, i to u učionicama.

I tako danas nastavnici – kojima se čitav njihov radni vijek govori da pristup ex cathedra nije dobar, da ga hitno treba napustiti, da u rad treba uvesti inovativne metode, staviti đake, a ne sebe u centar pažnje, poticati interakciju – stoje pred praznom učionicom i pred praznim ekranom i predaju svoje lekcije, ne znajući ko ih uopšte sluša i koliko od toga što čuje može shvatiti, povratnu informaciju dobivajući tek od ponekog dede ili nane koji, umjesto jutarnjeg programa na radiju, slušaju unukov čas likovnog.

A pošto su i dalje postojale sretne škole gdje su svi bili zadovoljni jer im je mogućnost online sedmice davala izvjesnu slobodu planiranja, obrazovne vlasti odlučile su da se proljetna online sedmica ukine, a jesenja fiksira u termin koji one odrede nastavnim kalendarom, svima ista. Čeka se da se vidi šta će biti s onim školama koje nastavnicima još uvijek dopuštaju da u toj jednoj sedmici godišnje presjeku hronični stres i rade u trenerci, daleko od graje i pogleda – hoće li i njih silom poslati u prazne hladne učionice samo da bi zadovoljili formalnost dolaska na posao...

Šta bi moglo biti

Online sedmica bi, umjesto nužnog zla čiji smisao više niko ne vidi, mogla postati prilika da se škola konačno pomjeri korak naprijed.

Uprave škola bi lakše organizirale nastavu u sedmicama kada pola kolektiva putuje ili učestvuje na takmičenjima. Lakše bi organizirale edukacije za nastavnike, prijeko potrebne zajedničke i kolaborativne aktivnosti, ali i radove na održavanju.

Nastavnici bi dobili priliku, čuj mene bili natjerani, da nauče kako osmisliti i ocijeniti zadatke koji potiču kritičko mišljenje, umjesto da se oslanjaju na suhoparne ex cathedra diktate i standardizirane testove s pitanjima prvog reda. Istovremeno bi mogli raditi na svom mentalnom i fizičkom zdravlju, toliko potrebnom, a toliko iscrpljenom svakodnevnim radom u učionici.

Učenice i učenici bi razvijali samostalnost, istraživačko učenje i sposobnost rada na projektima; vježbali bi komunikacijske i socijalne vještine kroz konsultacije i grupne zadatke, dok bi roditelji mogli planirati duže vikende ili kraće odmore s djecom i kada nije najskuplja sezona.

Jedna takva sedmica dekompresije ne bi bila luksuz, nego nužnost — predah koji bi svima dao prostora da se regenerišu, povrate energiju i sagledaju svoj posao i učenje iz mirnije, zdravije perspektive.

Drugim riječima – online sedmica bi mogla biti tihi, ali važan podsjetnik da škola nije zgrada, nego zajednica koja uči, diše i mijenja se.

Najnovije

 
Zašto nisam član sindikata – kroz definicije
Maja Ljubović
29.10.2025
Treneri, dadilje i autolimari
Ernad Osmić
26.10.2025
Rikverc
Maja Ljubović
25.10.2025
Posjeta đaka Srebrenici, između edukacije i traumatizacije
Mirela Buljubašić
10.10.2025
Pogled iz kabineta historije
Aiša Isaković
02.07.2025
U paralelnom univerzumu
Zoran Ćatić
01.04.2025
Bosanskohercegovačke škole kao mučilišta i stratišta
Srđan Puhalo
27.03.2025
Izmjene u sudijskoj nadoknadi
Nenad Veličković
26.03.2025
Ministarstvo neodgovarajućeg konteksta
Nenad Veličković
11.02.2025
Javnost kao neodgovarajući kontekst
Nenad Veličković
03.02.2025
Frazeravanja
Marko Ban
03.01.2025
Polupali smo lončiće
Zoran Ćatić
25.12.2024
O fudbalu i obrazovanju
Nenad Veličković
11.12.2024
Svjetlost na početku tunela
Marko Ban
09.12.2024
Kallosu oduzeta licenca za rad
Anisa Mahmutović
08.11.2024
Ko je odgovoran za neefikasnu prevenciju vršnjačkog nasilja u Tešnju?
Mirela Buljubašić
05.11.2024
Šta znaju roditelji šta je dobrobit djece
Nenad Veličković
04.11.2024
Mjesec odrona
Marko Ban
01.11.2024
O šamarima i džipovima
Nenad Veličković
30.10.2024
Bombaški proces
Nenad Veličković
15.10.2024
Ofenzivna preventiva
Nenad Veličković
10.09.2024
Dom za nezbrinute naučnike
Andrej Madunić
23.08.2024
Aktuelni udžbenici historije više govore o savremenom trenutku
Aiša Isaković
25.07.2024
Čekajući Feniksa
Nenad Veličković
16.07.2024
Mi smo ti koji dozvoljavamo
Zerina Birdžo
12.07.2024
Maratonci teturaju počasni krug
Marko Ban
04.07.2024
Došli divlji, i dalje se zna....
Nenad Veličković
03.07.2024
Dokimologija ili nastavnici su mjerni instrument
Smiljana Vovna
11.06.2024
Formirala se ideja
Nenad Veličković
30.05.2024
Seks u škole!
Nenad Veličković
28.05.2024
Duplo knjigovodstvo
Nenad Veličković
23.05.2024
Učimo učitelje: budite huligani!
Svjetlana Nedimović
20.05.2024
Četrdesetosatna radna sedmica
Aiša Isaković
16.05.2024
O pravilima takmičenja iz Bosanskog jezika i književnosti
Sandra Zlotrg
14.05.2024
Pedeset nijansi smeđe
Nenad Veličković
13.05.2024
O plivanju, davljenju i smrti logičkog razmišljanja
Andrej Madunić
11.05.2024
Vraćanje laboratorija u život
Sumeja Buljugija
09.05.2024
Već viđeno, a neprovodivo, i k tome nepotrebno
Aiša Isaković
07.05.2024
Prvomajski praznicizam
Nenad Veličković
06.05.2024
Predizborno pompanje
Marko Ban
04.05.2024
Studeni u svibnju
Nenad Veličković
29.04.2024
Komunikacija, matematika i kvalitet života
Nenad Veličković
18.04.2024
Ujarmi pa ujagmi
Nenad Veličković
03.04.2024
Sve u ime djece, pa ko koga prevari
Marko Ban
01.04.2024
Zagadi pa vladaj
Nenad Veličković
01.04.2024
U funkciji stvarnih potreba građana/ki
Nenad Veličković
13.02.2024
Prvo nije bilo crvenog mesa, a onda je nestalo bijelog
Marko Ban
01.02.2024
Glava u pijesku
Savka Skarić
29.01.2024
Četiri škole pod jednim krovom – solarnim
Nenad Veličković
23.01.2024
Ne sam, SAFER-e
Savka Skarić
22.01.2024
Pokušaji poboljšanja našeg obrazovanja se rade pogrešnim putevima
Lamija Tanović
11.01.2024
Ako neće škola u PISA-u, hoće SIPA u školu
06.01.2024
Usudite se znati i osloboditi se autoriteta
Smiljana Vovna
30.12.2023
Lud, zbunjen, postnormalan
Nenad Veličković
29.12.2023
U eri e-dnevnika, pišimo olovkom
Smiljana Vovna
13.12.2023
Djeca s teškoćama sada nemaju ni obrazovanje ni rehabilitaciju
Nura Varcar
11.12.2023
Prodavanje golog (studentskog) života
Svjetlana Nedimović
08.12.2023
Medijska nepismenost medija
Nenad Veličković
05.12.2023